Atrasă de cifre și calcule și provenind dintr-o familie de contabili, lucrează într-o industrie creativă. În care, povestește Oana Carley, Finance Manager Global Records, într-un interviu în exclusivitate acordat Revistei BIZ, a intrat mai degrabă printr-o întâmplare, chiar cu o lună înainte de declanșarea pandemiei. După o vastă experiență în domeniul contabil, inclusiv în afara țării, mai precis a lucrat în 10 ani în 5 țări ca Sudan, Nigeria, Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită și UK, Oana a spus „da” unei provocări, fără a cunoaște detalii despre industria muzicală. Acum spune că este locul perfect în care formalismul domeniului finanțelor întâlnește creativitatea și dinamismul specifice industriei muzicale și în care inspirația se dezvoltă în business.
Am absolvit Universitatea din Craiova, specializarea contabilitate și informatică de gestiune, deoarece întotdeauna am fost atrasă de cifre și calcule. Drumul ales de mine nu a fost o surpriză pentru cei care mă cunosc. Vin dintr-o familie de contabili, mereu am fost atrasă de activitatea părinților mei și am fost norocoasă să am posibilitatea să îi vizitez la locul lor de muncă. Îmi amintesc precum ieri, când mama venea acasă cu o mulțime de hârtii și cu un calculator care avea o bandă de hârtie pe care se imprimau cifrele pe care le adunai. Ea mi-a oferit primul „job”, lăsându-mă să o ajut cu aceste calcule. Nu știam la acel moment, cred că aveam vreo 8 sau 9 ani, că voi ajunge să lucrez cu aceleași “spreadsheet-uri”, dar în formă digitală 😊
După absolvirea universității, am aplicat pentru un post de contabil junior la firma unde lucra tatăl meu, fără ca el să știe. A fost extrem de surprins să mă vadă în birou în prima mea zi, când s-a organizat ședința săptămânală cu echipa. Acolo mi-am pus bazele, pe care le-am consolidat și dezvoltat mai departe, când am acceptat oferta unei firme britanice, care avea un proiect de locuințe sociale în România. După alți 3 ani, când proiectul s-a încheiat, am decis să merg mai departe, spre alte orizonturi în București, unde experiența mea în zona financiară în domeniul auditului, în domeniul educațional și apoi în cel industrial, a continuat să se extindă. În aceeași perioadă mi-am obținut și calificarea de expert contabil membru CECCAR.
În 2008 mi s-a oferit un job în Sudan, fapt care a reprezentat o oportunitate interesantă la acel moment și una care mi-a schimbat complet planul de viață. Au urmat 10 ani și 5 țări (Sudan, Nigeria, Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită și UK), fiecare aducând o serie de experiențe și de cunoștințe ce aveau să îmi servească mai târziu.
M-am alăturat echipei Global Records în 2020, cu o lună înainte de declanșarea pandemiei COVID-19. Mă întorsesem recent în România, după 10 ani petrecuți în afara țării, și am aplicat pentru un post de Reporting Manager, fără a ști însă compania sau domeniul. Am aflat în preajma interviului că este vorba despre Global Records și, deși nu aveam nicio tangență anterioară cu industria muzicală, nu am ezitat să accept oferta. Îmi amintesc că după interviu am fost ferm convinsă că o să fie un job stimulativ, care o să mă țină în priză. Două luni mai târziu, am schimbat poziția devenind Finance Manager și astăzi, privind retrospectiv, cred că am fost la locul potrivit și în momentul potrivit. Prin urmare, intrarea în industria muzicală a fost mai degrabă o întâmplare, dar una fericită.
Săptămâna mea de lucru poate fi extrem de dinamică, atingând activități și situații extrem de diverse și diferite între ele. Unele săptămâni curg conform calendarului și altele deviază complet de la acesta, pornind de la idei și direcții noi, fie că e vorba de zona operațională sau de management. Oricum ar fi, fiecare zi are mereu aceeași constantă și anume cifrele 😊.
Jobul meu presupune să pliezi rigorile și formalismul domeniului finanțelor pe creativitatea și dinamismul specifice industriei muzicale și tocmai asta, mi se pare fascinant. Principala satisfacție pe care mi-o aduce jobul este aceea că pot dobândi o vedere de ansamblu și pot înțelege toate mecanismele și felul în care acestea sunt interconectate. Pe caz concret, aici este locul unde cifrele și vizionarismul în afaceri se completează. Evaluarea performanței, planul de acțiuni și direcțiile de dezvoltare, acestea sunt plusurile pe care zona financiară le aduce oricărui business. Pentru mine, personal, asta reprezintă și cea mai mare satisfacție profesională.
Cele mai mari provocări vin din a ține pasul cu schimbările extrem de accelerate din industrie, fără a pierde din vedere rigorile impuse de legislația fiscală românească și din a-ți adapta constant abordarea și limbajul în relația cu echipele.
Finanțele sunt o disciplină universală și indiferent de domeniu, rigorile statutare și procedurale rămân mereu aceleași. Ceea ce diferă foarte mult de alte zone corporate este mediul, în acest caz, vorbind despre unul extrem de creativ și liber. Principalele trăsături fără de care nu poți performa ca un om de finanțe în această industrie sunt adaptabilitatea, flexibilitatea și lipsa de prejudecăți.
Nu am căutat activ un job în industrie, așa că nu știam la ce să mă aștept punctual. Am venit la Global Records în mod conștient și fără preconcepții, știind că fiecare industrie și fiecare sector are propriile nuanțe. Mi-am propus de la început să fructific la maxim toate abilitățile și cunoștințele dobândite în experiențele profesionale anterioare, din colțuri și culturi diferite ale lumii. Eram pregătită să înțeleg cât mai repede mersul lucrurilor, astfel încât să pot livra la capacitate maximă.
În realitate însă, cum momentul în care m-am alăturat echipei Global Records a coincis cu începutul pandemiei, cu trecerea la un sistem de lucru remote, interzicerea prin lege a evenimentelor și cu situații care se schimbau de la o oră la alta. M-am trezit într-un punct în care aveam de-a face cu un teritoriu complet necunoscut pentru toată echipa.
Este de la sine înțeles că oricine își dorește să lucreze în domeniu trebuie să aibă o bază solidă pe partea de contabilitate, programe informatice specifice și legislație în domeniu. Alte trăsături pe care le consider esențiale sunt responsabilitatea, adaptabilitatea, capacitatea de concentrare și, nu în ultimul rând, o atitudine pozitivă și un simț al umorului dezvoltat.
Parcursul meu profesional este în totalitate așa cum mi l-am imaginat în copilărie. Se poate spune că mi-am împlinit visul, ceea ce nu era greu având în vedere că vin dintr-o familie de finanțiști și nu am luat în calcul ideea că aș putea face altceva.
Cu siguranță m-aș îndrepta tot spre zona artistică. Mi-ar plăcea să pun bazele unui magazin cu produse de artizanat și să învăț copiii niște meșteșuguri care astăzi nu mai sunt populare în rândul tinerilor, precum croșetatul și tricotatul. Prin urmare, cel mai logic pas ar fi să urmez niște cursuri care să mă ajute să-mi rafinez skill-urile existente.
Partea care se vede din exterior și îi entuziasmează pe mulți este că lucrez zi de zi cu celebrități. Deși nu este un lucru fals, realitatea este una mai puțin „glamourous”, căci acest job este plin de provocări, necesită multă concentrare și nu este niciodată unidirecțional.
Pe măsură ce anul se apropie de final, piețele de capital globale și performanțele companiilor vor resimți influența mai multor…
OMV Petrom, cel mai mare producător integrat de energie din sud-estul Europei, și TAROM, compania națională de transport aerian a…
Fabrica de Vacanțe, parte a Grupului Aerotravel, lansează cea mai așteptată campanie a anului, Black Friday 2024, cu reduceri de…
Prețurile solicitate pe Storia pentru chiriile din cele 10 orașe analizate, orașele cu cele mai multe anunțuri de pe platformă,…
INDAGRA & INDAGRA FOOD a adus la ROMEXPO peste 42.000 devizitatori specialiști și public larg. Evenimentul organizat de ROMEXPO, în…
Aproape 30.000 de joburi noi au fost postate de la începutul lunii octombrie, în creștere cu mai mult de 15%…