Antreprenori Interviuri Tech

Oana Antohe, eMAG Marketplace: Black Friday, ziua antreprenorilor

8 nov. 2023 3 min

Oana Antohe, eMAG Marketplace: Black Friday, ziua antreprenorilor

Reading Time: 3 minute

Peste 53.000 de selleri oferă mai bine de 16 milioane de produse pe eMAG Marketplace, iar Black Friday este momentul când toate programele și soluțiile de care beneficiază aceștia converg pentru a aduce vânzări fără egal în restul anului. Oana Antohe, Directorul eMAG Marketplace, ne explică cum îi ajută platforma pe antreprenorii români să-și crească businessul.

Cum arată astăzi ecosistemul eMAG Marketplace?

Ecosistemul eMAG Marketplace arată azi aproape așa cum mi-am imaginat eu acum peste șapte ani când am venit în eMAG și m-am alăturat echipei. eMAG Marketplace a reușit să ajungă la circa 60% din numărul de comenzi primite pe platforma eMAG. Evident, putem să mergem mult mai bine, mai avem lucruri de făcut.

Sunt peste 53.000 de selleri în ecosistemul nostru regional, adică în România, Ungaria și Bulgaria. Avem companii și mari și mici, și românești și internaționale. Sunt și businessuri create special pentru a începe pe eMAG Marketplace, dar și branduri binecunoscute din piață, atât din România, cât și din afara țării, care au găsit aici o posibilitate de a-și dezvolta afacerea. Numai în România sunt peste 16 milioane de produse puse la dispoziție de către sellerii din eMAG Marketplace.

Echipa eMAG Marketplace are cam 300 de oameni, cu tot cu echipa de suport, și gestionează afacerile sellerilor în toate cele trei țări unde eMAG este prezent: România, Bulgaria și Ungaria.

Cum susțineți sellerii?

Am lucrat foarte mult la cele cinci programe principale pentru selleri – Genius, Fulfilment, Cross-border, eMAG Ads și campanii-umbrelă – și le consolidăm permanent, venim cu automatizări, upgrade-uri, pentru a putea fi accesate de cât mai mulți selleri.

Foarte relevant pentru perioada noiembrie-decembrie, care include și Black Friday, când e nevoie de stocuri foarte mari, este programul de fulfillment, prin care sellerii pot veni cu stocuri direct la noi în depozit încă din septembrie-octombrie, unde vor fi depozitate gratuit până la finalul anului. Noi ne ocupăm de tot ce înseamnă partea logistică – procesarea comenzilor, ambalare, expediere și retur (dacă e cazul).

Programul nu doar îi degrevează de partea operațională, ca să se poată concentra pe partea comercială, dar vine și cu avantaje de costuri, plus vizibilitate de până la 14 ori mai mare decât produsele care nu sunt la noi în depozit, fiindcă clienții s-au obișnuit să pună filtrul „livrat de eMAG”. În ultimul an și jumătate am investit circa 3 milioane de euro în tehnologie pentru programul de fulfillment, astfel încât toată marfa care pleacă din depozitul eMAG să fie consolidată într-o singură comandă.

Avem un program de cross-border extraordinar, prin care ajutăm sellerii să vândă mai mult în afara României. Am preluat toată partea legată de traducerea produselor, call center, traducerea prețurilor, am unificat platforma și interfețele. Acum, comenzile din România, Ungaria, Bulgaria sunt procesate din același loc.

Facem campanii-umbrelă la care pot participa și sellerii – Revoluția Prețurilor, Crazy Sale și, bineînțeles, Black Friday. Ajutăm sellerii să participe la ele, întrucât campaniile aduc vânzări de 1,7 ori mai mari decât într-o zi obișnuită. Nu mă refer aici la Black Friday, care înseamnă de peste 45 de ori față de o zi obișnuită. Ca să ne asigurăm că sellerii pot avea oferte bune, pentru campanii, oferim un mecanism de reducere de comision de până la 50%, iar în Black Friday de până la 55%.

În afară de campaniile-umbrelă, avem serviciul eMAG Ads, serviciu de pay-per-click similar cu Google Ads. Sellerii își pot promova produsele pe cuvinte-cheie pentru a apărea mai sus în căutări, ceea ce le aduce un plus de peste 50% de vânzări.

Cum arată Black Friday pentru echipa eMAG Marketplace?

Black Friday e cu totul special. Programul meu începe la ora 4 dimineața, cu ultimele verificări, ca să ne asigurăm că e totul bine, că n-a picat nimic, că sunt toate produsele în site, că sunt prețurile bune, că sunt stocurile bune și așa mai departe. Nimeni din echipa de marketplace nu face ceea ce face în mod obișnuit.

Avem echipe cu sarcini clare, care se uită, de exemplu, pe zona de stocuri și discută cu sellerii care riscă să rămână fără stoc. Se uită la cei care au volume foarte mari de comenzi și discută cu ei despre planul de a le procesa și dacă reușesc să facă față, pentru că noi promitem clienților că în maximum două săptămâni vor primi toate comenzile de Black Friday.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 378 (6 noiembrie – 6 decembrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: