Interviuri

Oamenii din Provident. Povestea lor de azi, dupa 18 ani de călătorie | Ramona Ciorciog

22 mai 2024 7 min

Oamenii din Provident. Povestea lor de azi, dupa 18 ani de călătorie | Ramona Ciorciog

Reading Time: 7 minute

2000 de oameni? Mai bine zis, 2000 de povești! Pe scurt, aceasta este ideea noului proiect editorial Biz prin care căutăm să descoperim oamenii de la Provident, poate cea mai cunoscută instituție financiară nebancară din România. De ce? Pentru că Provident, în ciuda aparenței, nu este despre bani, ci despre oameni. Despre clienți care își îndeplinesc planurile cu sprijin pe care l-ar putea primi cu greu din altă parte sau nu l-ar primi deloc, despre angajați care au crescut pur și simplu odată cu compania, din 2006, de când a ajuns în România.

În cadrul seriei Oamenii din Provident o cunoaștem, de această data, pe Ramona Ciorciog, Compliance Manager, care își marchează anul acesta majoratul în companie. Adică de 18 ani își scrie povestea alături de oamenii din Provident.

ramona ciorciog

„Am o evoluție frumoasă, cu care mă mândresc, dar uitându-mă înapoi cred că am ajuns în acest punct fiindcă am fost deschisă să fac lucruri noi și fiindcă am primit provocările potrivite la momentul potrivit, dar și resursele și sprijinul de care am avut nevoie pentru a le gestiona cu succes. Dincolo de termene limită și de proiecte importante, am intrat într-o echipă cu colegi minunati, care mi-au fost alături chiar și în momentele cu o presiune mai mare, iar evoluția fiecăruia dintre noi și fiecare proiect dus la sfârșit mă fac să simt că am crescut împreună cu colegii, învățând multe unii de la alții”, caută să explice Ramona cum a ajuns să fie de 18 ani parte din Provident.

Asemeni multor colegi și aproape similar cu orice altă companie, începutul nu a fost simplu, iar percepția din afara Provident nu era tocmai cea corectă.

„Am devenit parte a echipei Provident în iulie 2006, la câteva luni după ce grupul din care facem parte, grupul IPF și-a extins business-ul în Europa prin venirea în România. Nu știam nimic la acel moment despre acest business, am aplicat la o poziție de Office Manager în departamentul Administrativ, crezând că e o companie medicală, influențată de acel « dent » din nume. Am ales Provident pentru că așa mi-a spus intuiția, refuzând alte oferte primite.

În 2007, am fost promovată Field Administration Manager, fiind responsabilă de mai multe puncte de lucru pentru ca eram în plină expansiune. Ca să vă faceți o idee despre ritmul de atunci, nu aveam carnet de conducere la acea vreme așa că am avut la dispoziție o lună să mi-l iau, iar în săptămâna următoare ridicării lui, am plecat la Târgu Mureș și Cluj pentru a recruta oameni. Până în 2009, am deschis în jur de 12 puncte de lucru în toată țara împreună cu o colegă din departament, de altfel devenită una din cele mai bune prietene, apoi până în 2013 am atins borna de 20 de puncte de lucru”, povestește cu pasiune Ramona Ciorciog.

De numele Ramonei nu se leagă doar deschideri încununate de succes în România, ci și o parte din povestea expansiunii regionale.

„În 2013, am acceptat o nouă provocare și anume deschiderea unei noi țări pe harta IPF, respectiv Bulgaria. Am plecat în Bulgaria împreuna cu patru colegi din departamentul de vânzări și, în mai puțin de un an, business-ul în Bulgaria era funcțional, cu 10 puncte de lucru. Aici am fost responsabilă de echipa administrativă și de implementarea proceselor operaționale. Deschiderea pieței din Bulgaria a reprezentat un punct de cotitură important pentru mine pentru că am trecut din zona administrativă în cea de dezvoltare și implementare de proiecte la nivel de companie, construire de bugete și livrarea lor”, spune Ramona Ciorciog, explicând astfel cum viața în Provident poate aduce o dezvoltare profesională consistentă.

Dacă Bulgaria a fost o provocare majoră și o misiune îndeplinită cu succes, pentru Ramona, Universul și Provident încă mai aveau planuri cel puțin la fel de mari.

„M-am întors în România în 2016, când am primit o nouă provocare: prima poziție din Grupul IPF de Quality & Compliance Manager, fiind responsabilă de asigurarea calității proceselor de business și asigurarea conformității cu procedurile companiei. În aceeași perioadă, pentru o perioadă temporară am preluat și conducerea întregului departament administrativ. Din 2018 ocup pozitia de Regulatory Compliance Manager în departamentul Juridic și îmi place să cred că am o contribuție directă la susținerea unui business sănătos și de calitate, aliniat cerințelor legislative și care răspunde nevoilor clienților noștri”.

Începuturile Ramonei la Provident au fost marcate de modul în care o companie de acest fel poate să fie percepută de cei care nu au avut încă ocazia să interacționeze cu ea. Dincolo de evoluția profesională remarcabilă, pentru Ramona Ciorciog anii petrecuți aici au făcut să i se schimbe radical percepția asupra modului în care poate contribui la o lume mai bună chiar din locul în care se află.

„Cred că, din exterior, Provident pare că este un business despre bani și despre stresul asociat cu problemele pentru care oamenii nu sunt neapărat pregătiți, dar când ajungi să lucrezi cu această companie îți dai seama că, de fapt, este despre oameni. Sprijinul pe care îl oferim prin soluții transparente, mai ales celor care simt că nu văd ieșirea dintr-o situație grea, mă motivează și mă face să mă simt mândră

Pe de altă parte, perspectiva de a fi parte dintr-o echipă internațională este ceva ce apreciez, fiindcă și simplul contact cu oamenii care vin dintr-o altă cultură și văd lucrurile altfel decât tine te poate ajuta să dezvolți idei noi și să găsești soluții aplicate pentru provocările pe care le au clienții tăi, de acasă”.     

Ca business, Provident se concentrează pe sprijinirea celor care se confruntă cu excluziunea financiară. Sunt acei oameni muncitori, care au nevoie de suport, dar pe care nu îl pot obține cu ușurință de la alte instituții financiare. Iar să fii parte din comunitate, așa cum sunt oamenii Provident, vine la pachet și cu o responsabilitate… socială. Programe precum Invizibilii, care caută soluții pentru a face auzite vocile oamenilor din 6 categorii vulnerabile, sau Bursele stART, care dau tinerilor artiști o șansă în plus să își transforme pasiunea artistică într-o carieră, contribuie nu doar la întărirea comunităților, ci și a echipei. Cu o sclipire în privire caracteristică oamenilor care se simt la locul potrivit și pun pasiune în ceea ce fac la birou, Ramona revine asupra unei idei, regăsită și în discuțiile cu ceilalți colegi ai săi.

poza Ramona

„Provident este o companie care le dă oamenilor încredere – și mă refer aici și la angajați. Dacă observi un proces sau un produs care poate fi îmbunătățit și ai o idee despre cum se poate întâmpla asta, vei găsi susținerea să îți testezi ideea și – dacă se dovedește că oferă într-adevăr o soluție – vei primi și sprijinul pentru a-ți scala ideea”.

După 18 ani alături de Provident, ea recunoaște schimbările prin care a trecut, nu doar la nivel profesional.

„Astăzi cred că am dobândit mai multă încredere în mine, iar parcursul în companie m-a ajutat să mă simt un om valoros. Ca să fii bine și să ai o viață frumoasă trebuie să găsești echilibrul între birou, pasiunile pe care le ai și petrecerea timpului cu cei dragi. Îmi place că filosofia Provident este că dacă ești bine la birou, ești bine și acasă și cred că la începutul carierei nu vedeam atât de bine suprapunerea dintre cele două planuri – personal și profesional. Astăzi însă, văd că cele două se influențează reciproc și mă bucur că sunt într-o echipă în care cu toții suntem, întâi de toate, oameni, fiecare cu vulnerabilitățile și nevoile noastre, dar și cu curajul de a vorbi despre momentele în care nu suntem bine, asta este ceva ce am învățat în timp”.

Timpul petrecut în echipa Provident i-a oferit energia să-și cultive și urmeze pasiunile.

„Îmi place să descopăr lucruri noi, să experimentez, cred că sunt o persoană autodidactă și curajoasă, curioasă, care nu se sperie de situațiile noi care apar. Pot spune că îmi dau energie și adrenalină. Cred că motto-ul meu este: fă ceea ce îți place și ascultă-ți intuiția!’

Dincolo de job-ul zilnic, viața mea cuprinde în mare parte grija pentru animale, am două acasă, dar toți prietenii mei au căței și pisici de care am grijă ori de câte ori am ocazia și pe care îi iubesc ca și cum ar fi ai mei.

Călătoresc destul de mult, mai ales să-mi văd fratele și nepoțeii, dar îmi plac și vacanțele în care am timp pentru mine, cu locuri medievale, istorice, care mă relaxează și îmi dau o stare de bine. La fel de bine, apreciez un festival de muzică bună sau un show de stand-up împreună cu prietenii.

Am descoperit de ceva timp plăcerea și beneficiile sportului, cu tot ce însemnă activități outdoor, de la mersul cu bicicleta sau pe jos…până la gradinarit.  Am experimentat și săritul cu parașuta sau trasee prin copaci și mă bucur că sunt într-un loc unde pot să mă bucur de timp pentru toate acestea și pentru a face loc în viața mea unor experiențe noi atât la birou cât și în afara lui”.

Povestea lui Ramonei Ciorciog este una a succesului construit cu pasiune în echipa potrivită, care se aseamănă cu cea a lui Bogdan Ignat, actualul director de vânzări sau a lui Cosmin Păloiu, care a intrat student în call-center, în urmă cu 16 ani, și astăzi este IT Business Partner.

Oamenii Provident arată cum succesul se poate construi cu omul potrivit la locul potrivit.

Provident Financial România

Provident Financial România este o instituție financiară nebancară, care face parte din grupul britanic International Personal Finance (IPF), cel mai mare furnizor de credite la domiciliu din lume. În România, Provident este prezent din 2006, timp în care a acordat împrumuturi de valoare mică, pe termen scurt, pentru peste 1,2 milioane de români. Provident oferă acces la finanțare unei categorii de clienți care uneori este trecută cu vederea de alți creditori.

Rolul asumat al Provident este de a susține incluziunea financiară prin crearea unui istoric de creditare și de a oferi cu responsabilitate oamenilor din toate păturile sociale acces la o formă de finanțare flexibilă și transparentă. Prin crearea unui istoric de credit, clienții Provident au apoi posibilitatea refinanțării creditului în condiții mai avantajoase sau chiar să obțină credite mai mari, cu care să își poată împlini planuri mari, precum cel de a avea o casă, de exemplu.

Reprezentanții Provident pot ajunge în aproape orice colt al țării, sunt membri respectați în comunitate și oferă – pe lângă soluții de finanțare simple, corecte și transparente – înțelegere și responsabilitate în relația cu clienții. În comunitate, Provident dezvoltă și susține diverse proiecte de responsabilitate socială – programe de educație financiară, dezvoltarea tinerelor talente, sprijinirea grupurilor defavorizate.

Array

Articole pe aceeași temă: