Interviuri

Oamenii din Provident. Povestea lor de azi, dupa 18 ani de călătorie | Gabriela Barbu

Reading Time: 6 minute

2000 de oameni? Mai bine zis, 2000 de povești! Pe scurt, aceasta este ideea noului proiect editorial Biz prin care căutăm să descoperim oamenii de la Provident, poate cea mai cunoscută instituție financiară nebancară din România. De ce? Pentru că Provident, în ciuda aparenței, nu este despre bani, ci despre oameni. Despre clienți care își îndeplinesc planurile cu sprijin pe care l-ar putea primi cu greu din altă parte sau nu l-ar primi deloc, despre angajați care au crescut pur și simplu odată cu compania, din 2006, de când a ajuns în România.

Oamenii din Provident aduc o bună oportunitate de a pătrunde în ADN-ul unei companii care a oferit ingredientele pentru formarea și creșterea unor profesioniști.  Provident este prima instituție financiară care a lansat în România împrumutul la domiciliu, pe baza unui model de afaceri cu o istorie de 140 de ani. Dar, contrar aparențelor, Provident nu este despre bani!

Din 18 ani de Provident în România, Gabriela Barbu a fost martoră zilnic la conturarea prezenței companiei în România.  

„Am un parcurs de care trebuie să recunosc că sunt tare mândră”, își face introducerea Gabriela. Azi, oficial, este Lean Process Manager în departamentul de  SSP. Dincolo de titulatură și job description, Gabriela Barbu este la fel ca ceilalți colegi: un om între oameni, cu o misiune clară pentru oameni.

„Am început în teren, în vânzări, un mediu total nou pentru mine, la acel moment. Realizez acum că elementul ăsta de noutate și de schimbare mi-a fost caracteristic. Am rămas pe teren zece ani. Pentru că sunt ploieșteancă, am început întâi să coordonez echipe în Ploiești, apoi am ajuns să gestionez cinci județe. Cred că zona de vânzări a fost temelia pentru tot ceea ce a urmat în viața profesională, dar și în cea personală, pentru că m-a schimbat extrem de mult acea perioadă. A urmat un rol în Head Office, unde am aplicat toată experiența acumulată în primul mare proiect de digitalizare. Echipa de vânzări a putut să renunțe la hârtii, am introdus aplicații și am făcut totul mai simplu atât pentru oamenii din Provident, cât si pentru clienții noștri”.  

De la primul mare proiect finalizat cu succes, pentru Gabriela Barbu au urmat multe altele, tot mai provocatoare, din care a ieșit pregătită pentru a atinge ținte tot mai ambițioase.

„Acum care este rolul meu în Provident? Simplu, toată experiența asta acumulată în timp să fie transpusă în toate procesele aplicabile zonei de vânzări. În momentul de față sunt arhitect de procese în zona de SSP, adică de Sales and Service Performance. Suntem oamenii care se gândesc cum o să facă colegii noștri o anumită activitate, ce le trebuie, care sunt pașii, care este documentația, ce aplicații pot să folosească.

„Ce am găsit aici de la bun început și am apreciat până astăzi este că simți că ai claritate și  predictibilitate. E vorba de sistemul în care lucrăm, modul în care comunicăm, ce urmează, iar asta pentru mine a însemnat siguranță și confirmarea că sunt unde trebuie.

Sunt o persoană care apreciază siguranța, însă, paradoxal, îmi place să încerc lucruri noi. La Provident am găsit împletirea dintre cele două într-un mod armonios. Și aș mai adăuga oamenii care m-au ajutat în tot parcursul meu profesional. Când vorbesc de oameni sunt două categorii: echipele pe care le-am format și oamenii care m-au format. Îmi vin în minte directori care au văzut în mine înaintea mea acea schimbare pe care pot să o fac. E ceva ce simți aici, că este observată valoarea din oameni și potențialul lor înainte ca ei să fie conștienți de toate aceste lucruri.”, mărturisește Gabriela Barbu.

Despre cum poți avansa în Provident și cum propriile idei pot să fie îmbrățișate și de alții, Gabriela spune că este simplu. Primul pas este cel mai important!

„ Trebuie doar să deschizi gura, să depui efort, adică întâi să faci tu și să arăți că poți, iar apoi vine incredibil de mult suport. Am învățat din training-uri, am învățat de la mentori și de la fiecare dintre oamenii cu care am intrat în contact. Mă gândesc acum la doi expați care au lucrat în Provident și care s-au străduit să mă învețe business, cele mai bune metode și în același timp să lucrez mai simplu, pentru că la momentul respectiv eu aveam tendința să mă complic destul de mult. Au fost momente în care n-am văzut pădurea de atâția copaci și am găsit atunci oamenii care să mă ajute să am claritate.

M-am stresat mult și am pierdut timp prețios pentru că mi-a fost frică, dar după ce am realizat că e un mediu sigur, m-am deschis și am putut evolua”.

Claritatea din propriul parcurs profesional a venit la pachet și cu înțelegerea misiunii Provident și a Oamenilor din Provident.

„N-am înțeles în primii ani care este rolul nostru și nu vedeam profunzimea a ceea ce facem. Asta a venit, recunosc, mai târziu și dacă mă gândesc acum la ce programe avem și la cele care explică colegilor noi intrați în companie ce facem, este mult mai ușor să percepi valoarea și claritatea misiunii. Scopul nostru, incluziunea financiară, este mult mai complex. Sprijinul pe care îl oferim prin soluții transparente, unor oameni care sunt de multe ori trecuți cu vederea de alte instituții financiare, deși nevoile lor sunt reale, mă motivează. Dincolo de scopul nostru de business, uite, vorbim de Luna Voluntariatului, în care am avut ocazia să merg La Motivation, la un centru pentru copiii cu dizabilități din Buzău și mă bucur că sunt într-o organizație care înțelege valoarea omului și caută să dea binele mai departe”.

Aproape 18 ani într-un loc poate părea utopic pentru mulți care caută un loc de muncă în care să se simtă apreciați, motivați și să nu simtă că rămân pe loc. Totuși, Provident reușește să fie acel loc pentru mulți dintre oamenii săi.

„Eu am vorbit de valorile care m-a ținut până acum și au fost valorile, din fericire, care sunt nativ și în mine. Provident pune mult accentul pe valorile tale. Ești om, ești vulnerabil, ai atuuri pe care le apreciem și pe care ne bazăm. Ai și vulnerabilități sau poți trece prin momente dificile, dar îți suntem alături. Această balanță între Personal și Profesional o văd acum mult mai conturată și, recunosc, la începutul carierei mele nu o vedeam.  Vorbind despre Provident și despre 17 ani ai mei aici realizez, conștiințez, că o fac cu foarte mult zâmbet pe buze, ceea ce înseamnă că au meritat 17 ani din viața mea. Înseamnă că nu mi-a irosit 17 ani și de asta sunt extrem de mândră! Am simțit că munca mea contează, că este văzută și că este apreciată iar eu, prin eforturile pe care le depun, am înțeles că pot să fac pentru colegii mei, să-mi fie viața mai simplă și ei la rândul lor să-și simplifice activitatea aducând mai multă bucurie în viața clienților. Asta înseamnă o viață cu scop!”, punctează Gabriela Barbu.

Poveștile Oamenilor din Provident au multe elemente comune, pasiunea și ambiția fiind motoare care dau putere pentru o evoluție continuă. Claudiu Crivineanu, Ana Siminea, Claudia Dumitrescu, Ramona Ciorciog, Cosmin Păloiu, Bogdan Ignat, ca să dăm câteva exemple dintre cele urmărite până acum în seria editorială „Oamenii din Provident”. Fiecare reprezintă o sursă de inspirație, dar și un semnal clar că există companii alături de care merită să rămâi și evoluezi constant.

Provident Financial România

Provident Financial România este o instituție financiară nebancară, care face parte din grupul britanic International Personal Finance (IPF), cel mai mare furnizor de credite la domiciliu din lume. În România, Provident este prezent din 2006, timp în care a acordat împrumuturi de valoare mică, pe termen scurt, pentru peste 1,2 milioane de români. Provident oferă acces la finanțare unei categorii de clienți care uneori este trecută cu vederea de alți creditori.

Rolul asumat al Provident este de a susține incluziunea financiară prin crearea unui istoric de creditare și de a oferi cu responsabilitate oamenilor din toate păturile sociale acces la o formă de finanțare flexibilă și transparentă. Prin crearea unui istoric de credit, clienții Provident au apoi posibilitatea refinanțării creditului în condiții mai avantajoase sau chiar să obțină credite mai mari, cu care să își poată împlini planuri mari, precum cel de a avea o casă, de exemplu.

Reprezentanții Provident pot ajunge în aproape orice colt al țării, sunt membri respectați în comunitate și oferă – pe lângă soluții de finanțare simple, corecte și transparente – înțelegere și responsabilitate în relația cu clienții. În comunitate, Provident dezvoltă și susține diverse proiecte de responsabilitate socială – programe de educație financiară, dezvoltarea tinerelor talente, sprijinirea grupurilor defavorizate.

Toader Păun

Recent Posts

Educarea și informarea, o prioritate strategică pentru MagnaPharm

MagnaPharm marchează 30 de ani de excelență în industria farmaceutică, fiind un jucător cheie în segmentul de marketing & sales…

55 de minute ago

Beatrice Chiș, ETi: Performanță cu zâmbetul pe buze

Beatrice Chiș, International Executive Marketing Director la ETi, ne-a explicat cum reușesc campaniile globale de marketing ale companiei să aducă…

2 ore ago

Agenția Minio invită publicul să descopere echipa: no more catfishing

Minio, agenția de creație strategică integrată, lansează campania „No more catfishing”, prin care invită clienții și partenerii să descopere echipa…

2 ore ago

Gebrüder Weiss inaugurează cel de-al doilea hub logistic din apropierea Capitalei. Investiții de peste 20 de milioane de euro

Compania internațională de transport și logistică Gebrüder Weiss și-a extins rețeaua de terminale logistice din România În sud-estul Bucureștiului, în…

2 ore ago

Salvați Copiii România mobilizează un fond de urgență pentru intervențiile umanitare în localitățile afectate de inundații

Organizația Salvați Copiii România anunță mobilizarea unui fond de urgență pentru intervențiile umanitare imediate în localitățile afectate sever de inundații.…

3 ore ago

Creat pentru a face bine

Nu multe inițiative au ca principală misiune să facă bine, dar cele existente au puterea de a produce schimbări profunde…

3 ore ago