Featured

Oamenii din Provident. Povestea lor de azi, dupa 18 ani de călătorie | Ana Siminea

Reading Time: 7 minute

2000 de oameni? Mai bine zis, 2000 de povești! Pe scurt, aceasta este ideea noului proiect editorial Biz prin care căutăm să descoperim oamenii de la Provident, poate cea mai cunoscută instituție financiară nebancară din România. De ce? Pentru că Provident, în ciuda aparenței, nu este despre bani, ci despre oameni. Despre clienți care își îndeplinesc planurile cu sprijin pe care l-ar putea primi cu greu din altă parte sau nu l-ar primi deloc, despre angajați care au crescut pur și simplu odată cu compania, din 2006, de când a ajuns în România.

Oamenii din Provident aduc o bună oportunitate de a pătrunde în ADN-ul unei companii care a oferit ingredientele pentru formarea și creșterea unor profesioniști.  Provident este prima instituție financiară care a lansat în România împrumutul la domiciliu, pe baza unui model de afaceri cu o istorie de 140 de ani. Dar, contrar aparențelor, Provident nu este despre bani!

Ana Siminea, azi HR Business Partener, își scrie povestea alături de Provident de mai bine de 17 ani. Începuturile și le amintește cu emoție și mărturisește că a avut parte de o călătorie pe cât de frumoasă, pe atât de provocatoare.

„Am început activitatea cu un entuziasm molipsitor și cu dorința de a învăța și de a ma dezvolta în cadrul companiei. Este incredibil să mă uit înapoi și să văd cât de mult am crescut și am evoluat în acești 17 ani. Fiecare zi a fost o provocare și o oportunitate de a învăța ceva nou și de a contribui la succesul organizației noastre.

Am ajuns cumva întâmplător, aș zice, la momentul respectiv, dar am avut un entuziasm fantastic când am venit. Dacă stau să mă uit în spate la cei 17 ani, este incredibil cum au trecut. Aici am crescut, aici m-am format și cumva și viața personală mi s-a schimbat pe parcursul acestor 17 ani. Am venit singură și la momentul acesta sunt familistă și cu un copil. Lucrurile s-au schimbat foarte bine și foarte frumos în toată această perioadă”.

Oamenii din Provident își scriu poveștile de mai mult sau de mai puțin timp alături de companie, dar toți pare că pastrează aceeași pasiune și își înțeleg misiunea.

„Cred că, din exterior, Provident pare că este un business despre bani și despre stresul asociat cu problemele pentru care oamenii nu sunt neapărat pregătiți, dar când ajungi să lucrezi cu această companie îți dai seama că, de fapt, este despre oameni. Ajutorul pe care îl oferim prin soluții transparente, mai ales celor care simt că nu văd ieșirea dintr-o situație grea, mă motivează și mă face să simt mândră că suntem un sprijin pentru cei care par că nu mai văd luminița de la capătul tunelului.

Îmi place că, dincolo de scopul nostru de business, susținem multe alte inițiative prin care facem bine. Fie că vorbim despre acțiunile de voluntariat în care ne implicăm și dăm o mână de ajutor la renovarea unor școli sau participăm la competiții sportive pentru a obține fonduri pentru cauze sociale – sau ne uităm la proiectele sprijinite financiar, pe termen lung, de companie – cum ar fi bursele stART, care le dau tinerilor artiști o șansă în plus să își transforme pasiunea artistică într-o carieră – sau la Invizibilii, demersul prin care căutăm soluții pentru a-i ajuta pe românii care se descurcă foarte greu cu provocările pe care viața li le-a scos în cale – văd că este în ADN-ul nostru să facem bine, iar asta mă face să simt că sunt în echipa potrivită, care are valorile de care avem nevoie pentru a construi acea lume mai bună la care aspirăm cu toții.

Din punct de vedere profesional, ajută foarte mult faptul că avem claritate și predictibilitate: dacă vrei să faci performanță, compania te sprijină atât cu acces la traininguri și resurse de învățare, cât și cu mentori care să te ghideze să ajungi acolo unde îți dorești.

Perspectiva de a fi parte dintr-o echipă internațională este, de asemenea, ceva ce apreciez, fiindcă și simplul contact cu oamenii care vin dintr-o altă cultură și văd lucrurile altfel decât tine te poate ajuta să dezvolți idei noi și să găsești soluții aplicate pentru provocările pe care le au clienții tăi, de acasă”.

Succesul se construiește, iar în ultimii 17 ani Ana Siminea a găsit locul unde poate avea o dezvoltare susținută.

„Provident este o companie care le dă oamenilor încredere – și mă refer aici și la angajați. Dacă observi un proces sau un produs care poate fi îmbunătățit și ai o idee despre cum se poate întâmpla asta, vei găsi susținerea să îți testezi ideea și – dacă se dovedește că oferă într-adevăr o soluție – vei primi și sprijinul pentru a-ți scala ideea.

Am fost implicată în numeroase proiecte și inițiative care au adus valoare. Am fost întotdeauna deschisă la idei noi și la inovație, căutând mereu modalități de a îmbunătăți procesele și operațiunile companiei.

Am învățat poate mai bine cât de importantă este transparența în toate relațiile pe care le cultiv – și acasă, și la birou – iar acest principiu, al corectitudinii și al onestității m-au transformat într-un om de încredere, apreciat.

Nu aș fi putut să ajung aici fără sprijinul și încurajarea colegilor mei minunați și a managerilor inspirați care m-au susținut de-a lungul acestor ani. Sunt profund recunoscătoare pentru căldura și susținerea pe care am primit-o din partea tuturor”, punctează Ana Siminea.

Ca să înțeleagă și să-și însușească misiunea Provident, Ana a avut ocazia să treacă prin mai multe roluri și echipe, toate contribuind la dezvoltarea ei ca profesionist alături de Oamenii din Provident. Parcursul ei i-a oferit și o înțelegere corectă și profundă a provocărilor cu care se confruntă ceilalți colegi, astfel încât azi este omul care înțelege cum se poate implica în mod corect și eficient.

„În decursul carierei mele în cadrul companiei, am avut oportunitatea de a îndeplini mai multe roluri și responsabilități care m-au ajutat să evoluez și să mă dezvolt profesional. Am început în 2007, în calitate de manager, unde am coordonat diverse echipe și am contribuit la implementarea de strategii și inițiative importante pentru companie timp de 10 ani.

Ulterior, am ales să îmi îndrept atenția către dezvoltarea și împărtășirea cunoștințelor și experienței mele, astfel încât am devenit trainer în cadrul companiei pentru următorii 5 ani. În acest rol, am avut oportunitatea de a lucra cu colegii mei pentru a le dezvolta abilitățile și competențele necesare pentru a-și îndeplini sarcinile și obiectivele într-un mod eficient și eficace. Trecerea de la vânzări la resurse umane, deși un pic atipică, a venit natural pentru mine.

Recent, am ales să îmi extind aria de expertiză și să mă implic mai profund în gestionarea resurselor umane, așa că acum îndeplinesc rolul de HRBP (Business Partner Resurse Umane). În această poziție, lucrez îndeaproape cu echipele de vânzări pentru a mă asigura că politicile și practicile noastre de resurse umane sunt aliniate cu obiectivele strategice și nevoile organizației”.

Dacă ar fi să se întoarcă în timp, lecțiile învățate de Ana Siminea pot fi valoroase pentru oricine caută să-și construiască o carieră care să-i aducă și fericire și împlinire profesională.

„Dacă aș avea ocazia să mă întorc în timp și să încep din nou parcursul meu în companie, aș aborda experiența mea profesională cu mai multă înțelepciune și maturitate acumulate în decursul anilor. Aș fi mai deschisă la învățare și la explorarea oportunităților noi, iar comunicarea și colaborarea cu colegii ar fi prioritatea mea. Aș acorda o atenție mai mare echilibrului între viața profesională și cea personală și aș căuta să dezvolt relații puternice și să valorizez fiecare oportunitate de creștere și evoluție.

Orice decizie pe care o luăm poate avea și consecințe pe care nu le-am anticipat, de aceea este bine că, mai ales pentru proiectele importante, să nu ne sfiim să mai cerem o opinie. Uneori, o discuție de cinci minute cu un coleg poate să îți ofere mai multă claritate pentru pașii următori și, chiar dacă uneori pare că suntem în criză de timp, e important să ne grăbim încet.

Cred că ce aș fi putut să fac mai bine era să am încredere mai mare în mine și în ideile mele încă de la început. Uneori, de teama de a fi judecați lăsăm lucruri nespuse care pot cuprinde, de fapt, idei mari. Echipa mea, de la Provident, este cea în care pot să am discuții constructive și cred că, cu cât îți dai seama mai repede de asta, cu atât evoluezi mai frumos.

Este important să fii deschis la feedback și să cauți întotdeauna modalități de a crește și de a te îmbunătăți în cariera ta”.

Îmi place să cred despre mine că sunt acel gen de om care, atunci când privește înapoi la sfârșitul zilei,  se întreabă Ce am facut?, nu Ce s-a întâmplat?

Ana Siminea are o poveste care urmează tiparul celorlalte descoperite cu ajutorul Oamenilor din Provident. Pasiune, echipă și un loc unde dezvoltarea este încurajată. Totul pentru că Provident nu este despre bani, ci este despre oameni. Cei din echipă și cei pe care Provident caută să-i susțintă zi de zi prin soluțiile pe care le propune.

Provident Financial România

Provident Financial România este o instituție financiară nebancară, care face parte din grupul britanic International Personal Finance (IPF), cel mai mare furnizor de credite la domiciliu din lume. În România, Provident este prezent din 2006, timp în care a acordat împrumuturi de valoare mică, pe termen scurt, pentru peste 1,2 milioane de români. Provident oferă acces la finanțare unei categorii de clienți care uneori este trecută cu vederea de alți creditori.

Rolul asumat al Provident este de a susține incluziunea financiară prin crearea unui istoric de creditare și de a oferi cu responsabilitate oamenilor din toate păturile sociale acces la o formă de finanțare flexibilă și transparentă. Prin crearea unui istoric de credit, clienții Provident au apoi posibilitatea refinanțării creditului în condiții mai avantajoase sau chiar să obțină credite mai mari, cu care să își poată împlini planuri mari, precum cel de a avea o casă, de exemplu.

Reprezentanții Provident pot ajunge în aproape orice colt al țării, sunt membri respectați în comunitate și oferă – pe lângă soluții de finanțare simple, corecte și transparente – înțelegere și responsabilitate în relația cu clienții. În comunitate, Provident dezvoltă și susține diverse proiecte de responsabilitate socială – programe de educație financiară, dezvoltarea tinerelor talente, sprijinirea grupurilor defavorizate.

Toader Păun

Recent Posts

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

4 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

5 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

5 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

5 ore ago

Delgaz Grid primește 200 de milioane de euro de la BEI pentru modernizarea rețelei

Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…

5 ore ago

Magda Costache, Sezamo: Supermarketul online al viitorului

Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…

5 ore ago