Oamenii din Provident. Povestea lor de azi, după 18 ani de călătorie
Reading Time: 6 minute2000 de oameni? Mai bine zis, 2000 de povești! Pe scurt, aceasta este ideea noului proiect editorial Biz prin care căutăm să descoperim oamenii de la Provident, poate cea mai cunoscută instituție financiară nebancară din România. De ce?
Pentru că Provident, în ciuda aparenței, nu este despre bani, ci despre oameni. Despre clienți care își îndeplinesc planurile cu sprijin pe care l-ar putea primi cu greu din altă parte sau nu l-ar primi deloc, despre angajați care au crescut pur și simplu odată cu compania, din 2006, de când a ajuns în România.
Iar o companie ai cărei angajați, răspândiți în toate colțurile țării, intră în contact zilnic cu zeci de mii de oameni are cel puțin tot atâtea povești. Unele, de succes, altele numai bune de învățat din ele, toate însă 100% autentice. Și toate au în centru dezvoltarea.
Oameni care s-au dezvoltat aici, alături de echipă din 2006 și până azi, dar și cei care au găsit în Provident sprijinul potrivit, la momentul oportun.
Iar noi vom ajunge la aceste povești prin intermediul oamenilor care au crescut în Provident, în cei 18 ani de existență ai companiei și care au găsit aici locul care să-i completeze și ca profesionisti, pe lângă multe alte roluri pe care le făceau deja cu brio în viețile lor, ca parteneri, părinți, prieteni sau chiar copii.
Inaugurăm seria alături de Bogdan Ignat, actualul director de vânzări, care a intrat în companie direct în mijlocul acțiunii, iar apoi a urcat nivel cu nivel, până la momentul actual, în care coordonează nu una, ci două piețe, România și Cehia. Totul, în echilibru între birou și casă, făcând ceea ce-i place cu adevărat.
„Cum am ajuns să lucrez pentru Provident? Lucram în telecomunicații în 2007, pe o poziție de Key Account Manager și am văzut un anunț. Nu știam cine e Provident, cu ce se ocupă, despre ce e vorba, habar n-aveam. Provident era de-abia din 2006 în România. Am început să lucrez din Făgăraș, lângă Brașov și făceam vreo 50 de kilometri în fiecare zi doar să ajung acolo. Treptat, am descoperit lumea Provident și am înțeles profilul nostru. Astăzi văd rolul nostru în comunitate dintr-o perspectivă mai largă, în care nu banii sunt în centrul a ceea ce facem, ci crearea unor relații valoroase, bazate pe încredere, transparență și respect.
Am început să cresc o data cu business-ul într-un ritm foarte alert și în nici 6 luni de zile am fost promovat ca Area Manager. Cred că acolo a fost zona unde mi-am dat seama că tu poți să crești în organizație dacă reușești să înveți lucrurile bune de la oamenii tăi. Compania asta a acordat sprijin oamenilor să învețe business, dar să învețe și despre cum poți crește alți oameni. De exemplu, unul din managerii mei de prin 2008 m-a învățat o chestie care mi-a rămas în minte. Să nu pui neapărat prima întrebare: ce ai făcut? Tot timpul el mă întreba cum mă simt. Și asta m-a făcut să îmi dau seama că nu e doar despre cât faci, ci este vorba despre cum faci lucrurile”.
De altfel, acestă abordare legată de modul cum faci lucrurile e și ceea ce diferențiază Provident, în industria financiară. Provident nu e doar despre a acorda împrumuturi, ci e despre a crea o relație bazată pe încredere in raport cu clienții, relație care contează enorm, și pentru business, și pentru clienți deopotrivă. În pandemie, reprezentanții Provident nu de puține ori au făcut cumpărături pentru clienții care nu puteau ieși din casă. Nu puține sunt cazurile în care oameni singuri nu vorbesc cu zilele decât cu reprezentanții care le intră în casă săptămână de săptămână. Iar de aici, la o relație bazată pe încredere, nu e decât un pas, iar conversațiile se întețesc și dincolo de vizita contractuală.
De altfel, pe holurile Provident există o senzație de familiaritate. Parcă îi cunoști și parcă te cunosc. Este genul de mediu în care te poți deschide și în care poți evolua.
„Am 16 ani în compania asta, eu am crescut aici! Câteodată uit ce am făcut înainte de Provident și simt că toată viața mea se rezumă la povestea de aici. Pe plan personal, aici am trăit foarte multe, m-am căsătorit, am divorțat, mi-am refăcut din nou viața, aici mi s-au născut toți cei trei copii. Profesional, dacă stau să mă uit la toată evoluția mea, a fost o călătorie permanentă de învățare și cred că cea mai mare oportunitate de care am avut parte au fost oamenii foarte buni și foarte talentați care m-au înconjurat.
Eu sunt foarte ambițios, pentru că am făcut sport de performanță în trecut – schi alpin – și asta te face în permanență să îți dorești să fii primul.
La schi, asta e principala ta preocupare, să bați ceasul. Și înveți foarte multe din acest mod de a gândi”, mărturisește Bogdan Ignat.
Timpul petrecut în Provident i-a permis să acumuleze multe informații, să dezvolte abilități noi, dar și să știe cum să facă mai bine ceea ce îi place.
„În organizație, noi avem 5 generații. Cel mai tânăr angajat are aproape 19 ani și cel mai în vârstă are 76. Dacă stai să te uiți la câtă experiență există în business-ul nostru, nici nu îți trebuie altceva. Doar trebuie să-i strângi pe toți oamenii care fac lucrurile bine și să-i întrebi pe ei cum se face. Învățăm unii de la alții și ne punem la comun experiența bogată a fiecăruia dintre noi. Mie mi se pare că ăsta e secretul. Ai aproape 2.000 de oameni și fiecare aduce ceva în plus.
Mulți dintre colegii mei ar putea să-mi fie părinți, unii ar putea chiar să-mi fie bunici. Vârsta nu contează. De fiecare dată e un respect reciproc, unul care te ajută să înțelegi că n-ai putea să faci nimic fără celălalt. Și cred că asta ne face pe noi foarte, foarte buni. Și asta m-a făcut și pe mine să rămân aici, valorile pe care le avem și valoarea pe care o aduci în viața oamenilor de zi cu zi”, punctează Bogdan Ignat.
Performanța este încurajată și susținută în Provident.
„Cred cu tărie că toți oamenii care lucrează pentru noi au o viață mai bună și pentru că lucrează aici. De exemplu, văd oameni, de 40-60 de ani, care au lucrau la un magazin sau undeva asemănător, iar acum au o echipă de oameni pe care o coordonează. Această evoluție a colegilor te face să vii cu zâmbetul pe buze și să te gândești la ce avem și ce facem bine. Toți spun că fac jobul ăsta pentru că vor să ajute la rândul lor alți oameni să aibă o viață chiar și cu un pic mai bună. Sprijinul pe care îl oferim prin soluțiile noastre transparente, mai ales celor care simt că nu au altfel prea multe opțiuni, mă motivează și mă face să mă simt mândru de ceea ce fac.
De regulă, într-o organizație te chinui ani de zile să faci asta – să introduci cultura organizațională. Dar realizez că la noi oamenii au niște valori solide foarte bine împământenite”.
Majoritatea clienţilor Provident provin din mediul urban, 56%. Și peste 79% dintre clienții actuali au revenit pentru noi împrumuturi și văd în Provident un partener de încredere, pe termen lung. De ce se întorc? O explicație ar putea fi și în modul în care-și vede Bogdan rolul.
„Uitându-mă la echipa mea, la clienții noștri, eu cred că rolul meu este să să mă asigur că există o balanță corectă între așteptările de performanță pe care le are orice business și cum putem să ne poziționăm corect față de clienții noștri și față de angajații noștri.’’
Unul dintre lucrurile diferite ale Provident este tocmai apartenența la comunitate. Cei de la Provident spun cu mândrie că oamenii din vânzări sunt vecinii tăi, colegii de serviciu, doamna de la scara 2. Ce înseamnă asta? Înseamnă că înțeleg bine prin ce treci, prin ce trece toată comunitatea. Știu când fabrica din cartier trece prin momente grele și are întârzieri. Evaluează cu multă responsabilitate atunci nevoia de împrumut, la fel cum arată înțelegere pentru cei afectați de situație. E o evaluare personală, pe care cu greu o poți găsi în domeniul financiar, mai scorțos de felul său.
,,Pe mine m-a schimbat experiența Provident, m-a făcut ceea ce sunt. Am 16 ani aici. Deja nu e vorba despre muncă, e mai degrabă un mod de a face lucrurile în direcția corectă”.
Povestea lui Bogdan este doar una din cele 2.000. Fiecare arată propria experiență și devenire alături de Provident, o instituție financiară-nebancară, o companie ca oricare alta, ai putea spune, însă cu o personalitate aparte, dată de către oameni și poveștile lor.
În următorul articol din serie în vom descoperi pe Cosmin, care a pornit din call-center, iar acum participă chiar și la luarea deciziilor în Board.
Provident Financial România
Provident Financial România este o instituție financiară nebancară, care face parte din grupul britanic International Personal Finance (IPF), cel mai mare furnizor de credite la domiciliu din lume. În România, Provident este prezent din 2006, timp în care a acordat împrumuturi de valoare mică, pe termen scurt, pentru peste 1,2 milioane de români. Provident oferă acces la finanțare unei categorii de clienți care uneori este trecută cu vederea de alți creditori.
Rolul asumat al Provident este de a susține incluziunea financiară prin crearea unui istoric de creditare și de a oferi cu responsabilitate oamenilor din toate păturile sociale acces la o formă de finanțare flexibilă și transparentă. Prin crearea unui istoric de credit, clienții Provident au apoi posibilitatea refinanțării creditului în condiții mai avantajoase sau chiar să obțină credite mai mari, cu care să își poată împlini planuri mari, precum cel de a avea o casă, de exemplu.
Reprezentanții Provident pot ajunge în aproape orice colt al țării, sunt membri respectați în comunitate și oferă – pe lângă soluții de finanțare simple, corecte și transparente – înțelegere și responsabilitate în relația cu clienții. În comunitate, Provident dezvoltă și susține diverse proiecte de responsabilitate socială – programe de educație financiară, dezvoltarea tinerelor talente, sprijinirea grupurilor defavorizate.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz