Antreprenori Lifestyle

O strategie condimentală

3 ian. 2018 3 min

O strategie condimentală

Reading Time: 3 minute

După ce a schimbat regulile în domeniul restaurantelor cu servire rapidă prin Calif, echipa condusă de Radu Tănase trece la nivelul următor prin Condimental, un brand care pune accentul pe mâncarea sănătoasă.

Radu Tănase urmărește atent tendințele din piață, așa că a observat tendința consumatorilor de a prefera produse din ce în ce mai sănătoase. Calif, brandul prin care a schimbat piața de restaurante cu servire rapidă din București, fusese deja construit luând în considerare această direcție, dar Radu și echipa lui au decis că e momentul pentru nivelul următor. „Calif, ca brand, a ajuns la un moment în care avea nevoie de o reîmprospătare, lucru firesc pentru orice brand din lume. Motivația a venit și de la faptul că ne-am dorit mereu să livrăm clienților produse inedite”, spune pentru Biz Radu Tănase, cofondator al Calif. Așa a apărut Condimental de Calif, care vine pe piață cu produse revoluționare, un design fu­turist, dar și cu tehnologie ce are capacitatea de a prepara anumite ingrediente cu foarte puțin ulei într-un timp mult mai scurt și cu o precizie mult mai mare, punând sănătatea pe primul loc. Regulile fast-food-ului au fost modificate, prin eliminarea completă a prăjirii în baie de ulei. Cartofii sunt copți cu un strop de ulei în cuptoare ce înglobează tehnologie de ultimă oră. Chifteluțele de falafel sunt și ele coapte, păstrându-și totodată proprietățile, iar orezul este pregătit la abur. „Consumatorul Condimental de Calif are baza fundamentată la Calif, dar acum tinde către ceva și mai sănătos. Mai mult, cred că deja am atacat și o altă nișă de consumatori, care sunt ceva mai pretențioși”, spune Radu Tănase.

Condimental de Calif oferă o experiență deosebită nu doar la nivel de meniu, ci și la nivel de experiență. Există două stații de servire, pentru a eficientiza fluxul de lucru: casa pentru comenzile care se vor servi în restaurant și cea pentru comenzi la pachet sau comenzi mari. Inovația a continuat și la nivel de ambalaje, care au un design gândit special pentru noile produse. Este vorba despre kebun, un kebab reorientat care este o gustare, dar poate fi un prânz ușor sau o cină sățioasă. Brandingul a fost construit în colaborare cu Beniamin Pop. „Dorim să arătăm în continuare că se poate și mai bine din punct de vedere calitativ, se poate și mai rapid când este vorba de servire și, mai mult, se poate restaurant cu servire rapidă la un alt nivel”, arată Radu Tănase.

Investiția în primul restaurant Condimental de Calif, din b-dul Mărășești, a fost de 1.130 euro/mp, dar cofondatorul Calif spune că în prima fază investiția nu este cel mai important factor, mai ales că abia acum se solidifică relațiile cu furnizorii din acest spectru de servicii, ceea ce va face ca următoarele restaurante să fie mai eficiente din acest punct de vedere. Deja a fost deschis și al doilea Condimental, în zona Victoriei, iar extinderea în București va continua și în 2018. „În accepțiunea mea, prin prisma anilor de experiență precum și a multelor ore petrecute alături de clienți, îmi permit să afirm următoarele: în 2010-2011 eram un OZN, în 2013 am aterizat pe Pământ și am început să educăm, iar astăzi clienții și-au dat seama că se poate și altfel”, arată Radu Tănase.

În ceea ce privește piața pe care activează Calif și Condimental, estimată la peste 2 miliarde de lei, Radu Tănase spune că tendințele sunt de creștere, fiindcă avem mult de recuperat față de piețele dezvoltate. Consumatorii au devenit din ce în ce mai atenți și mai pretențioși, încep să prefere tot mai mult calitatea și gustul în locul cantității fără gust. „Noi, românii, încă facem cumpărături mai mult decât avem nevoie, practic mutăm depozitul hipermarketurilor la noi în frigider și cred că nu e normal. Tendințele sunt destul de clare: piața are nevoie de produse din ce în ce mai sănătoase, fără grăsimi, uleiuri, aditivi etc.”, conchide Radu Tănase.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: