Călătoriile cu autorulotele au o istorie lungă în Europa, iar unele țări au o adevărată educație în acest sens, cu zeci de mii de familii care călătoresc în mod constant în acest mod liber, cu posibilitatea de a se campa oriunde, de a se bucura de frumusețile naturii, de a înopta sub cerul liber.
Ca urmare a pandemiei, tot mai mulți tineri aleg să călătorească în acest mod, iar un studiu amănunțit a dezvăluit faptul că, în mod foarte probabil, acesta va fi un trend global, care se va accentua în următorii 3, până la 5 ani.
Astfel a luat naștere și proiectul Ruuts, care este primul marketplace peer to peer din Sud Estul Europei, dedicat rulotelor și autorulotelor, fondat de Katina Moldovan.
Startup-ul este unul foarte ambițios și îsi are focusul principal pe crearea celei mai mari comunități de oameni pasionați de natură și pe partea de sustenabilitate, fiindcă fiecare booking nou efectuat pe www.ruuts.travel înseamnă un copac plantat în numele chiriașului.
Katina este pasionată de călătorii și a străbătut lumea în lung și-n lat, iar RUUTS are la bază toate experiențele de care a avut parte, dar și nevoi pe care le-a identificat și care nu se găseau în cadrul aceluiași proiect.
Știa că nu are cum să pună singură în aplicare tot ce se întâmpla în mintea ei creativă, așa că a început să caute o echipă care să o înțeleagă și care să-i împărtășească iubirea pentru natură, pentru oameni, dar și principii sănătoase, care să educe oamenii și în zona de sustenabilitate.
Primul membru cooptat în echipă a fost chiar partenerul de viață, Thomas Bangert, om de vânzări, cu peste 20 de ani de experiență în industria de turism internațional, travel guru și speaker la evenimente de business din întreaga lume.
Apoi în echipa de fondatori s-a alăturat Robert Diaconeasa, jurnalist și om de televiziune cu peste 18 ani de experiență, dar și creator de conținut în zona de travel în familie, sub pseudonimul DaddyCool. Călătorind în întreaga lume în ultimii 7 ani, alături de familia sa, Robert a înțeles potențialul proiectului și a acceptat imediat rolul de co-fondator și Chief Brand Officer, fiind expert în comunicare și conectat intens cu proiecte legate de sustenabilitate.
Împreună și-au unit forțele și au pornit unul dintre cele mai ambițioase proiecte din România, care să ajute românii să descopere un alt stil de a călători, dar care să îi și educe cu privire la grija față de natură.
Împărtășind același entuziasm, au intrat în echipă Cătălin, Codrin, Mihai, Dori, Cosmin și Rafa. O echipă mică, împărțită în mai toată Europa, dar foarte bine pregătită (toți profesioniști în domeniul lor), unită în jurul acelorași valori și hotărâtă să transforme acest vis într-o frumoasă realitate.
Ruuts pune accent pe calitatea membrilor săi, care sunt verificați și care împărtășesc iubirea pentru rulotism și mediul înconjurător. Ruuts este un proiect nișat, iar echipa este perfect conștientă de faptul că se adresează oamenilor care înțeleg universul unei călătorii într-un campervan, chiar dacă nu este cel mai ieftin mod de a petrece o vacanță.
În schimb, cine înțelege că nimic nu se compară cu libertatea oferită de o astfel de vacanță, înțelege că, în final, o asemenea aventură merită fiecare leu.
„Pe lângă avantajul de a lista sau de a închiria un campervan, Ruuts va deveni locul în care vei descoperi care sunt cele mai cool locuri de camping din România, locul în care vei putea descoperi trasee inedite pe care le poți urma în călătoriile tale, dar și spațiul în care vei putea apela la membrii comunității pentru orice fel de întrebări sau nevoi, fiindcă vom oferi suport complet pentru toată lumea. Ca într-o familie, ne ajutăm cu orice lucru avem nevoie. Primul pas pe lista priorităților este redesign-ul platformei, care va fi unul și mai fresh, intuitiv & cool. Punem foarte mult preț pe experiența userului și vrem ca oricine vizitează platforma să simtă acest lucru.”
Katina Moldovan, fondatoare Ruuts
„Ruuts este liantul dintre oameni și natură. Obiectivul este nostru este acela de a crea cea mai mare platformă de socializare și travelling sustenabil din lume, sporind dorința de a călători și oferind fiecărui individ posibilitatea de a se reconecta cu natura”, spune Katina Moldovan
Posesorii de rulotă sau autorulotă care se înscriu în platforma Ruuts obțin extra bookings, marketing gratuit, iar comisionul către platformă se plătește numai în momentul în care au o rezervare fermă, confirmată, iar avansul a fost plătit de către chiriaș. „Bugetul de marketing este unul pe care punem accent, așadar ai toate motivele să fii membru al comunității de proprietari Ruuts”, subliniază fondatoarea Ruuts.
În doar câteva luni, Ruuts a devenit cel mai mare marketplace din acest segment, cu aproximativ 100 de rulote și autorulote înscrise deja în platformă, pentru toate tipurile de călători și pentru orige tip de buget.
Ca orice startup, Ruuts are la bază o primă investiție, de peste 100.000 de euro, din partea unui angel investor, care a crezut foarte mult în potențialul proiectului. Și care s-a alăturat echipei cu entuziasm, alături de promisiunea de a conecta fondatorii cu alți potențiali investitori, care să ajute proiectul să meargă mai departe.
Următoarea rundă de investiții este în derulare, iar capitalul va fi folosit pentru dezvoltarea de noi funcționalități și pentru a consolida piața din România.
Ca în orice startup, provocările nu au întârziat să apară. Una dintre cele mai mari este reprezentată de faptul că, în România, nu avem dezvoltată cultura unei astfel de vacanțe, așadar oamenii au nevoie de explicații despre concept, despre ce înseamnă cu adevărat o călătorie cu rulota/autorulota, despre lucrurile de care trebuie să ținem cont atunci când avem în grijă un astfel de vehicul etc.
„Evident, problema prețurilor este cea mai pregnantă. Însă, dacă e să luăm în calcul situația zborurilor pe perioada verii și nu numai, cazarea la un hotel, închiriatul unei mașini, transferuri și alte elemente care apar în cadrul unei călătorii clasice, vom descoperi că prețul unei vacanțe cu un campervan merită din plin. Iar libertatea de a opri constant, de a campa, de a găti, de a citi, de a lucra, în timp ce descoperi lumea înconjurătoare este, de fapt, de neprețuit.”
Katina Moldovan, fondatoare Ruuts
Ruuts își propune să își răsplătească membrii cu beneficii constante, din partea partenerilor platformei. Astfel că echipa de developeri va dezvolta un sistem de gamification, prin care membrii pot participa la tot felul de provocări pentru care vor primi puncte digitale, iar acestea vor putea fi folosite pentru achiziționarea de combustibil, accesorii, reduceri în campinguri și o mulțime de alte avantaje, care vor fi anunțate în viitor.
„Viitorul trebuie să le aducă oamenilor informație, entertainment, educație, avantaje și suport complet, în cadrul aceleiași aplicații. Vrem să creștem alături de membrii comunității Ruuts, așa că vom construi, pas cu pas, un proiect de care toată lumea să fie mândră”, subliniază Katina Moldovan.
„Degeaba avem dorința să descoperim locuri frumoase, dacă nu știm să avem și grijă de ele, pentru cei care vor veni în urma noastră.”
Katina Moldovan, fondatoare Ruuts
Pentru fiecare rezervare efectuată prin platforma www.ruuts.travel se va planta un copac, de două ori pe an, alături de partenerii de la Act For Tomorrow. Planul este ca, în viitorii ani, să apară pădurea Ruuts, care va avea și propriul spațiu de camping, 100% sustenabil și autonom din punct de vedere energetic. „Vrem ca oamenii să înțeleagă și să simtă energia Ruuts și într-un loc al nostru”, spune fondatoarea Ruuts.
Inițiatorii proiectului au remarcat lipsa unui astfel de proiect în Sud Estul Europei, motiv pentru care vor să extindă businessul în noi teritorii în fiecare an. Printre țintele de extindere se numără Bulgaria, Grecia, Ungaria, Cehia, Slovenia, Macedonia și Muntenegru. „Dar toate lucrurile se fac treptat, iar noi vrem să facem pași mici, dar siguri, astfel încât să fim complet pregătiți, atunci când vom începe extinderea”, arată fondatoarea Ruuts.
Foto 245136230 © Andrey Armyagov | Dreamstime.com
În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…