Stiri Business Companii Tech

O oră de întrerupere într-un centru de date înseamnă pierderi de 400.000 de dolari

15 mai 2024 2 min

O oră de întrerupere într-un centru de date înseamnă pierderi de 400.000 de dolari

Reading Time: 2 minute

România este extrem de atractivă pentru investitorii în centre de date datorită costurilor reduse pentru terenuri și operare, a infrastructurii energetice și a pregătirii bune a angajaților. Cei trei factori care avantajează domeniul – puterea electrică disponibilă, costurile scăzute și nivelul de pregătire al oamenilor – sunt și principalele provocări cu care se confruntă sectorul ca urmare a creșterii prețurilor la energie și a angajaților care sunt tot mai greu de recrutat, consideră Mihai Manole, Managing Partner Tema Energy.

”…Michael Dell, fondatorul Dell, spunea recent că asistăm la o cerere uriașă de procesare a centrelor de date și că este posibil să fie necesară o creștere a capacității centrelor de date de până la 100 de ori în următorii zece ani. Poate părea metaforică această cifră, dar reprezintă un indicator al realității, centrele de date cresc accelerat și se transformă rapid. Suntem la începutul unei noi ere cognitive și asistăm la o revoluție remarcabilă a inteligenței artificiale și machine learning, ceea ce dictează o creștere accentuată a centrelor de date. Totodată vedem și o altă transformare interesantă. Conform unui studiu Uptime Institute, majoritatea centrelor de date on-premise, adică ale corporațiilor în sediile lor, se mută accelerat în off-premise. Prin urmare hyperscale-urile, centrele de date mari, centrele de cloud, centrele edge câștigă foarte mult teren. Dacă în 2020 aveam on-premise 58%, în 2023 aveam o scădere la 48%, iar anul acesta ne așteptăm să ajungă la 43%. Iar unul dintre motivele acestei schimbări este eficiența centrelor de date mari pentru că acestea au costuri mai reduse ca urmare a investițiilor în tehnologii noi, a sistemelor foarte eficiente de răcire”, a declarat Mihai Manole, în cadrul evenimentului DataCenter Forum.

Centrele de date și pierderile pentru clienți

Prezent la eveniment, Vasile Voicu, Head of Digital Services Orange România a arătat că o oră de întrerupere într-un centru de date însemnând o pierdere de 400.000 de dolari pentru clienți.

Centrul de date Orange Cluj-Napoca Vest oferă disponibilitate de cel putin 99,9982%, ceea ce înseamnă o funcționare aproape neîntreruptă (…) Clienții acestui centru sunt verticale mari precum instituții financiar – bancare, instituții guvernamentale, furnizori de utilități, dezvoltatori de aplicații, startup-uri, IMM-uri”, a arătat oficialul Orange România.

Potențial de creștere în România

România are un avantaj strategic în acest sector, datorită poziției sale geografice, forței de muncă talentate și a surselor abundente de energie regenerabilă. Bucureștiul este o locație perfectă, a spus și Florin Furdui, Country Manager al Portlant Trust, in cadrul conferintei, ”piața românească a centrelor de date este pregătită să crească semnificativ în următorii ani”.

Array

Articole pe aceeași temă: