O campanie buna e ca o poveste
Reading Time: 2 minute<p> Oana Petroff, CEO al Mindshare Romania, apreciaza creativitatea si originalitatea, dar numai daca sunt transpuse si in eficienta.</p> <p> </p> <p> <strong>De ce credeti ca este importanta o competitie care sa premieze creativitatea in comunicare?</strong></p> <p> O competitie care premiaza creativitatea are un rol important in dezvoltarea industriei de comunicare, in educare, prin promovarea unor valori si repere pentru clienti si agentii. Cred ca e esential sa existe un bun reper despre ce inseamna creativitate. Pentru mine, dar eu lucrez in media, ar trebui sa gandim campanii creative cu gandul de a atinge mai usor si mai sigur un obiectiv, fie ca este vorba despre awareness, engagement sau vanzari. Apreciez creativitatea in strategie si originalitatea in gandirea modului de a atinge obiectivele propuse. Bine definita, creativitatea inseamna eficienta.</p> <p> </p> <p> <strong>Ce o sa urmariti la lucrarile inscrise in competitie si ce “ingrediente” ar trebui ele sa aiba pentru a va impresiona?</strong></p> <p> Cred ca o campanie buna este ca o poveste, vrei sa o spui mai departe. Ca sa spui mai departe o poveste, trebuie intai sa te intereseze subiectul, apoi sa intelegi despre ce e vorba si ceva din desfasurarea povestii sa te miste. O campanie care genereaza o astfel de reactie are toate sansele sa nu se piarda, sa fie remarcata de consumatori si sa duca la un impact pozitiv asupra brandului respectiv, dar si sa se propage si sa creeze un ecou, dincolo de limitarile bugetului de media existent.</p> <p> </p> <p> <strong>Tradus in ingrediente, asta ar insemna: coerenta strategiei, gandirea originala si potentialul de propagare.</strong></p> <p> In plus, cred ca mai vreau sa vad un alt mod de gandire. Sa simt pasul de la un mod “analog”, in care avem etape clare de urmat pe fiecare canal media in parte, catre o gandire mai fluida, axata pe rezultat, in care procesul clasic de implementare nu se transforma intr-o bariera in calea creativitatii. O gandire fluida in care ceea ce conteaza sunt conexiunile pe care brandul reuseste sa le stabileasca in tot universul consumatorului si modul in care mediile functioneaza impreuna.</p> <p> </p> <p> In ultimul rand, cred ca e nevoie sa asculti ce se intampla cu ideea ta dupa lansarea campaniei, sa fii empatic, sa vezi cum vorbesc oamenii despre ea si cum reactioneaza. O gandire strategica in timpul campaniei, bazata pe insight-uri observate pe parcurs si pe reactia consumatorului are un impact surprinzator, iar a adapta continutul si strategia functie de reactiee o idee de campanie in sine. E o idee in idee. Daca ma gandesc la campanii care imi plac, toate care imi vin in minte bifeaza casuta asta: brandurile incurajeaza un dialog cu consumatorii, le cer parerea, se adapteaza.</p> <p> </p> <p> <strong>Oana Petroff jurizeaza in categoria Media din cadrul <a href=”http://www.adcromania.ro”>ADC*RO Awards 2013</a>.</strong></p> <p> </p> <p> <strong>Gala de premiere va avea loc pe 2 decembrie, la ArCuB.</strong></p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz