O bună comunicare online poate atrage o creștere a cifrei de afaceri cu până la 25%
Reading Time: 2 minuteO bună comunicare online, bazată pe analiza activității concurenței, atrage o creștere a cifrei de afaceri cu 5% – 25%, în funcție de industrie și bugetul alocat.Unul dintre puținele beneficii ale pandemiei a constat în creșterea masivă a prezenței online a unor firme care în trecut activau exclusiv offline, dar și într-un interes mai ridicat de a investi în modalitatea de promovare pe acest canal, arată un studiu al Mediapost Martech, companie specializată în automatizarea serviciilor de marketing, vânzări și suport pentru clienți.
„Dacă înainte de martie 2020, aproape 50% dintre companiile din România aveau un website, iar doar 5% dintre magazinele fizice erau prezente pe internet, în ultimul an, mediul de afaceri a fost practic obligat să acorde un interes sporit mediului online și să accelereze transformarea digitală, care este o temă discutată de mulți ani. Vânzările online au crescut cu 32% în 2020 și au reprezentat o zecime din totalul vânzărilor de retail”, explică Adrian Alexandrescu, Managing Partner al Mediapost Martech.
Transformarea digitală
Cu toate acestea, o prezență online construită optim nu se limitează la un website și câteva conturi de social media, ci implică o transformare digitală reală raportată direct la competiție. „Mai mult ca niciodată, trebuie să pui lupa în direcția concurenței (…) Cred că principalul beneficiu al acestui tip de instrument este eficientizarea chiar și cu 33% a bugetului alocat promovării online, prin simplul fapt că îți poți optimiza comunicarea printr-o comparație directă cu cei mai mari competitori ai business-ului tău. Să studiezi competiţia este un mod diferit de a studia, în final, tot publicul țintă. Din experiența noastră, un IMM cu o cifră de afaceri de sub 500.000 de euro, care are mai puțin de 10 angajați, ar trebui să aloce minimum 20.000 euro anual pentru promovarea online”, a mai punctat Adrian Alexandrescu.
Românii petrec circa șapte ore zilnic, pe internet
Potrivit reprezentantului Mediapost Martech, acum este cel mai potrivit moment pentru a investi în îmbunătățirea platformelor online și în promovarea prin intermediul lor, în special în contextul creșterii explozive a vânzărilor pe aceste canale, generată de pandemie. De asemenea, 74% din populația României este activă online, iar românii petrec aproximativ șapte ore pe zi, navigând pe internet (Raportul Global Media Intelligence, 2020).
În ceea ce privește majorarea vânzărilor online în 2020 comparativ cu 2019, cel mai important salt, de 400%, s-a observat pe categoria produselor alimentare, urmată de segmentul de sport și fitness, cu 250%. Pe locul al treilea se află decorațiunile pentru casă, jucăriile și cărțile, cu 150%.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz