Anul acesta, numărul turiștilor români care au ales Zanzibar pentru vacanțele de sărbători și în luna ianuarie s-a dublat comparativ cu anul precedent. Această creștere impresionantă este rezultatul suplimentării numărului de chartere săptămânale cu încă două zboruri, în plus față de cursele de linie, precum și a eforturilor constante ale investitorilor români de a oferi o experiență de neuitat în Zanzibar.
”Suntem încântați să constatăm o creștere atât de semnificativă a numărului de turiști români în Zanzibar. La noi în resort, în perioada 1 decembrie – 31 ianuarie, au fost peste 200 de români și mai așteptăm încă pe atât până la finalul sezonului de vârf (în perioada 1 februarie – 31 martie). Fără doar și poate faptul că avem un manager român, prezent în permanență în Zanzibar, a ajutat. Este o creștere semnificativă față de anii trecuți, și ce ne bucură mai mult decât numărul lor este că această creștere vine împreună cu foarte multe review-uri pozitive și turiști fericiți. Este o confirmare a faptului că eforturile noastre pentru a oferi servicii de calitate și experiențe autentice sunt apreciate și că Zanzibar devine o destinație din ce în ce mai populară pentru turiștii români. Estimăm că numărul total de turiști care vor vizita Zanzibar-ul în 2024 va înregistra o creștere de 20% față de anul precedent. Această prognoză reflectă tendința de revenire puternică a turismului internațional și interesul în creștere pentru această destinație exotică. Suntem încrezători că Zanzibar va continua să atragă un număr din ce în ce mai mare de turiști, iar pentru români în special, procentul de creștere este așteptat să fie chiar mai mare decât în anii anteriori”, declară Mihai Ioniță, inițiatorul și reprezentantul grupului hotelier Mambo în Zanzibar.
Principalele categorii de turiști români care aleg să exploreze frumusețea și exotismul Zanzibarului sunt cuplurile tinere și familiile cu copii, deși aici vin turiști din toate categoriile, cei mai puțini fiind cei single.
Numărul total de turiști care au vizitat Zanzibar în anul 2023 a fost de peste 600.000, depășind pentru prima dată perioada pre-pandemie. Dintre aceștia, 25.000 au fost turiști români. Pentru 2024 se estimează o creștere cu 20% a acestui număr.
În ultimele luni, peste 40% dintre turiștii care au călcat pragul hotelurilor Mambo au fost români. Aceștia apreciază confortul și ospitalitatea pe care o întâlnesc dar știu și că resortul este sub management românesc și că acolo au parte de asistență în limba maternă pe toată perioada sejurului. Aceasta conferă unor turiști, mai ales celor care se aventurează pentru prima data în afara Europei, o siguranță, un sentiment de familiaritate. Următorii turiști ca pondere pentru grupul Mambo Hotels sunt din țări precum Franța, Germania, Polonia și Italia.
Marea majoritate a turiștilor aleg excursiile de pe insulă (Ferma de condimente, tur în capitala Stone Town, vizite la plajele vestite Kae Beach, Kendwa, Nungwi) sau cele cu barca (Mnemba Island, Safari Blue). Aproximativ 30% dintre turiști aleg să meargă în Safari pe continent. Toate aceste activități sunt organizate pentru turiștii cazați la Mambo Ocean Resort. Pentru perioadele în care aleg să rămână în resort, au la dispoziție o plajă privată cu nisip fin, unde se pot bucura de doza de vitamina D, sau se pot răcori la una dintre cele două piscine aflate în locație. Perioadele de reflux sunt și ele apreciate, deoarece pot analiza îndeaproape frumusețea oceanului prin prisma viețuitoarelor care trăiesc în el: ferma de alge, steluțe de mare, arici și chiar corali. Unii turiști, mai curioși, aleg să cunoască mai în amănunt cultura africană și o fac prin interacțiunea cu localnicii.
Anul trecut, în luna noiembrie, grupul hotelier cu capital românesc a avut privilegiul de a găzdui un grup de 40 de voluntari români care au stat aici o lună și au contribuit la renovarea a două școli în Zanzibar.
A existat o foarte mică problemă punctuală cu alcoolul, care s-a și rezolvat între timp, însă din păcate a fost preluată de presă cu informații incomplete și exagerate. Băuturi alcoolice au fost întotdeauna în Zanzibar, însă la începutul anului a fost o neînțelegere locală privind licența de alcool (berea și băuturile alcoolice locale). Între timp licențele s-au eliberat și nu mai există niciun fel de problemă. Însă chiar și în acea scurtă perioadă fără licențele anuale, băuturile de import să găseau peste tot. Deci nu a fost niciodată vreo problemă de stoc. Realitățile au fost prezentate parțial, denaturate și exagerate.
Riscuri de sănătate și măsuri de precauție: În Zanzibar, la fel ca în peste 100 de țări tropicale, există malaria. Rata de infectare este extrem de mică aici, înregistrând însă o creștere pe continent. Au fost câteva cazuri și printre români, după cum știm cu toții, însă ținând cont de afluența de turiști extrem de mare care a fost înregistrată în perioada decembrie-ianuarie, era cumva de așteptat, statistic, să apară câteva cazuri. Trebuie menționat însă faptul că malaria nu este o boală contagioasă și este perfect tratabilă, conform World Health Organization. Dacă este tratată corect, de la debutul bolii, gradul de vindecare este în jur de 93-96%. Exista si un tratament profilactic ce poate fi luat înainte de sosirea în Zanzibar, însă acest tratament se ia numai la recomandarea medicului specialist.
Potrivit reprezentanților Mambo Hotels, din păcate, din nou situația a fost extrem de exagerată la noi, și a fost creată o isterie absolut nejustificată, însă din fericire lumea a înțeles destul de repede că situația este sub control și pericolul, de fapt, este unul extrem, extrem de mic. O dată pe lună întreg resortul Mambo Hotels este supus unei dezinsecții cu soluții anti-țânțari și, în fiecare seară, camerele sunt tratate cu soluții specifice. Avem contract pentru servicii medicale de urgență asigurate turiștilor noștri. Considerăm că am luat toate măsurile necesare pentru a asigura vacanțe cât mai plăcute și fără incidente oaspeților noștri.
În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…
JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…
Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…
Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…
Libra Internet Bank a lansat ofertele promoționale pentru Red&Black Friday, campania care va avea loc vineri, 8 noiembrie 2024. Doar…
Vastint România anunță un nou parteneriat strategic cu grupul IWG, liderul global în segmentul spațiilor de lucru flexibile, care va…