Numărul românilor care au făcut revizia centralelor termice a scăzut cu 25%, pe fondul pandemiei
Reading Time: 2 minutePotrivit estimărilor specialiștilor Ariston Thermo pe zona de service, numărul solicitărilor de intervenție pentru verificări tehnice periodice sau revizii a scăzut, în 2020, pe fondul perioadei de lockdown, cu aproximativ 25% față de perioada anterioară.
În acest an, în contextul relaxării restricțiilor, numărul solicitărilor de intervenții pentru revizie a început din nou să crească însă situația este departe de a fi una bună deoarece, inclusiv înainte de izbucnirea pandemiei, aceste activități erau realizate într-un procent foarte mic, adaugă specialiștii.
“Pandemia a schimbat obiceiurile de consum. Pe de-o parte, odată cu restricțiile de circulație și impunerea, în multe cazuri, a programului de lucru de acasă, oamenii au devenit mult mai preocupați de confortul propriului cămin, pentru că au petrecut mai mult timp în interiorul acestuia. Pe de altă parte, ei au devenit și mai ezitanți în interacțiunile fizice clasice, pe care le presupuneau anterior operațiunile de verificare și/sau revizie tehnică a centralelor”
Cătălin Drăguleanu, CEO Ariston Thermo România
Verificarea tehnică periodică se efectuează o dată la doi ani și este obligatorie prin lege. Specialiștii Ariston Thermo România recomandă însă și revizia anuală a centralei termice, ambele operațiuni având rolul de a prelungi durata de viață a produselor și optimiza performanțele.
Potrivit lui Cătălin Drăguleanu, lucrurile nu stăteau foarte bine nici înainte de pandemie, când statisticile indicau că sub 50% dintre români făceau operațiunile anuale de mentenanță a centralei.
Cât costă și ce presupune verificarea tehnică periodică
În mod normal, verificarea tehnică este o operațiune relativ simplă, care nu durează mai mult de 1,5-2 ore. În funcție de localitate și de centrul de service ales, costul reviziei este cuprins între 150 și 200 de lei.
Aceasta include acţiuni de curăţare şi întreţinere a schimbătorului de căldură, de verificare sau refacere a reglajelor de ardere, schimbarea filtrelor de apă rece și încălzire. Doar centrele de service autorizate pot asigura asistență specializată și intervenții cu piese de schimb originale.
Potrivit legislației în vigoare, verificarea tehnică periodică (VTP) se efectuează o dată la doi ani, de către firme autorizate. La finalul acestei operațiuni, firma de service autorizată va elibera un document care să ateste că centrala funcționează în mod corespunzător și, de asemenea, că aceasta a fost instalată corect.
Specialiștii Ariston recomandă verificarea anuală a centralei, de preferat înainte de începerea sezonului rece, când încălzirea va fi utilizată frecvent. Ariston Thermo România are o reţea de parteneri de service la nivel național care include peste 300 centre.
Când revizia nu este realizată anual, pot apărea depuneri, magnetită sau reziduuri în centrală, iar schimbătorul de căldură pierde din eficiență, respectiv putere, mai ales după o folosire intensă în timpul sezonului rece.
Foto 38894948 / Boiler Technician © Alexander Raths | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz