Numărul donatorilor de sânge a crescut cu 20% în urma campaniei ”România are sânge de rocker”
Reading Time: 4 minuteDoar 4 din 10 români au donat sânge cel puțin o dată în viață, conform unui sondaj național realizat pe platforma Ivox, în cadrul campaniei ”România are sânge de rocker”.
Campania a fost inițiată pe 14 mai 2019 de ”Morning Glory cu Răzvan Exarhu”, matinalul ROCK FM, în parteneriat cu Centrul de Transfuzie Sanguină București și Donorium și sprijină donarea de sânge, reușind să crească cu 20% numărul donatorilor.
Motivațiile din spatele gestului de a dona sânge sunt diverse, 65% dintre donatori dorind să facă o faptă bună. Aproximativ 20% dintre donatori au făcut acest lucru atunci când un apropiat a avut nevoie. 15,5% au donat pentru că au auzit că este benefic sănătății iar 3% dintre respondenți au donat la momentul Colectiv, pentru pacienții care aveau nevoie de transfuzii sanguine.
Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 1.479 de respondenți peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori de Internet, ascultători de muzică rock, în perioada 8-17 mai 2019.
Mai mult de o tremie dintre participanții la studiu sunt de părere că rata scăzută a donării de sânge la noi în țară are legătură cu lipsa culturii de a face bine.
Potrivit medicilor, ideal ar fi ca fiecare om să doneze de două ori pe an, 60% dintre donatori spunând că a trecut mai bine de un an de când au donat ultima oară.
4 din 10 români sunt de părere că nu îndeplinesc criteriile de donare
Aproape jumătate dintre cei care nu au donat sânge niciodată (45%) susțin că nu îndeplinesc criteriile de donare iar un sfert (25%) spun că au amânat momentul din diverse motive. 15% dintre respondenți nu au donat sânge pentru că le este frică de ace, dar dacă ar afla că stă doar în puterea lor să salveze viața cuiva, 87% dintre respondenți nu ar sta pe gânduri să doneze.
Rata scăzută a donării de sânge se explică prin lipsa culturii de a face bine, spun 41% dintre donatori iar 25% sunt de părere că donarea de sânge nu a avut parte de suficientă promovare. 20% cred însă că pe oameni i-au oprit multe miturile legate de donare.
Campania ”România are sânge de rocker” sprijină donarea, prin muzică
România se află pe ultimele locuri în clasamentul donatorilor de sânge din Europa: doar 1,7% dintre români donează sânge, de aproape 10 ori mai puțin decât danezii, de 9 ori mai puțin decât britanicii și de 7 ori mai puțin decât olandezii.
În primul trimestru din 2019, la Centrul de Transfuzie Sanguină București, s-au înregistrat cu peste 1.100 mai puțini donatori decât în aceeași perioadă din 2018, iar nevoia actuală de sânge s-a dublat față de cât se recoltează.
5 trupe rock din România s-au alăturat campaniei, lansând cover-uri rock după cele mai cunoscute șlagăre românești, pentru a mobiliza oamenii să doneze sânge, prin puterea muzicii. Trooper, Byron, Vița de Vie și COMA au transmis un mesaj de mobilizare în sprijinul donării de sânge.
Ca parte a campaniei, lideri ai unor companii importante din România s-au implicat personal, cu sprijinul echipei Biz. Au donat sânge și au pus umărul la promovarea donării de sânge. Sunt acei “CEO cu sânge de rocker”, Horia Adrian (LafargeHolcim), Frank Wagner (Lidl România), Steven van Groningen (Raiffeisen Bank), Marco Hößl (Kaufland România) sau Ondrej Safar, (CEZ România) sunt doar câteva dintre numele sonore care susțin inițiativa donării de sânge.
Românii au dovedit că au sânge de rocker
Centrul de Transfuzie Sanguină București a colectat în mai 2019 cu 797 de pungi de sânge mai mult decât în luna mai a anului 2018, cee ace reflectă o creștere cu 20% cu față de luna aprilie.
”Un succes datorat în mare parte campaniei România are sânge de rocker. Suntem bucuroși că am recuperat, astfel, pierderea de pe primul trimestru al anului acestuia”, a declarat Dr. Doina Goșa, directorul Centrului de Transfuzie Sanguină București.
A crescut de asemenea și numărul persoanelor care au descărcat aplicația Donorium. Începând cu 14 mai, startul campaniei, până în prezent, Morning Glory este contul numărul 1 pe Donorium.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz