Numarul Directorilor de Operatiuni Digitale este in crestere
Reading Time: 2 minuteNumai 6% dintre primele 1500 de companii din lume au numit un Director de Operatiuni Digitale (Chief Digital Officer – CDO) pentru a superviza transformarea digitala a afacerilor lor, insa numarul acestor manageri este in crestere, potrivit unui nou studiu efectuat de Strategy&, divizia de consultanta strategica a PwC.
Editia 2015 a studiului Chief Digital Officer analizeaza cele mai mari 1500 de companii in functie de venituri (atat companii listate cat si private) pentru a intelege cate dintre acestea au numit deja un CDO, cine sunt acesti manageri si care este pozitia lor in ierarhia organizatiilor.
Companiile orientate catre consumatori, inclusiv de media si divertisment (13%), companiile din industria alimentara si a bauturilor (11%), si companiile de bunuri de larg consum (9%), sunt cele mai susceptibile sa fi numit deja un CDO.
Companiile europene angajeaza astfel de CDO intr-un ritm mai alert decat cele din alte regiuni (13% in Europa, fata de 7% in America de Nord, 5% in America Latina si de Sud, 3% in Asia-Pacific si 2% in Orientul Mijlociu si Africa).
Companiile mai mari sunt deschizatoare de drumuri in numirea unor CDO. Proportia companiilor cu mai mult de 10.000 de angajati care au numit deja un astfel de director este intre 7 si 9%, in vreme ce doar 1% pana la 3% dintre companiile mai mici au facut acest lucru.
Dintre cei 86 de CDO identificati, 31 au fost numiti in ultimul an, o crestere semnificativa care sugereaza ca din ce in ce mai multe companii de top considera ca au nevoie de un lider dedicat care sa fie responsabil de transformarea companiei intr-o organizatie de succes in era digitala.
Insa cele mai multe companii nu introduc suficient de rapid noua functie. Dintre companiile care au numit un CDO, peste 80% au angajat un astfel de manager dupa 2012, iar 40% dintre acestia sunt membri ai Boardului Executiv. Studiul arata ca rolurile celor din echipa executiva sunt redefinite, cei mai multi Directori Digitali provenind dintr-o varietate de functii, cea mai frecventa fiind cea de marketing (34%), urmata de vanzari (17%) si IT (14%).
Din moment ce rolul unui lider digital este prin definitie transformator, directorii de operatiuni digitale care vor avea succes sunt cei care se pot adapta la peisajul tehnologic in rapida schimbare, urmarind in acelasi timp obiectivele de afaceri ale companiilor lor.
Pentru mai multe informatii legate de studiu va rugam sa accesati aici.
Foto: Dreamstime
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz