2023 pare să fie primul an în care angajatorii fac pași concreți în direcția readucerii angajaților înapoi la programul de lucru de la birou, în condițiile în care numărul de locuri de muncă remote postate în ultima lună este la cel mai scăzut nivel al ultimilor trei ani și la jumătate față de aceeași perioadă a anului trecut.
Cu toate acestea, interesul candidaților pentru joburile ce pot fi făcute de acasă se menține ridicat, iar numărul de aplicări din ultima lună este la cota maximă a ultimilor patru ani, după cum arată concluziile unui studiu realizat de platforma de recrutare eJobs.
„Despre reîntoarcerea masivă a angajaților la birou se discută deja de mai bine de un an, însă până acum acest lucru s-a făcut în pași mici, etapizat și fără să se vadă un impact major asupra numărului de poziții remote scoase în piață. Explicația stă în faptul că angajatorii știau că această opțiune a devenit, în timp, o condiție importantă pentru cei care căutau să se angajeze, condiție pe care nu o puteau ignora într-un climat caracterizat de un deficit de candidați”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales la eJobs, o platformă de recrutare din România.
Dacă în perioada februarie – martie 2022, fuseseră postate aproape 3.000 de locuri de muncă remote pe ejobs.ro, în aceeași perioadă din 2023 numărul a scăzut la aproximativ 1.500. Pentru acestea au fost înregistrate peste 116.000 de aplicări în ultima lună din acest an, în timp ce în perioada februarie – martie 2022 numărul de aplicări pentru joburile remote a fost de aproximativ 104.000.
Sectorul call – center / BPO continuă să scoată în piață cele mai multe joburi remote, însă la jumătate, din punct de vedere numeric, față de februarie – martie 2022. Tot într-un ritm substanțial redus față de anul trecut, dar cu prezență pe zona oportunităților remote se mai află angajatorii din advertising / marketing / PR, IT / telecom, training și servicii. Cele mai multe dintre pozițiile postate în ultima lună sunt pentru candidații entry level, cu maximum doi ani de experiență.
În timp ce numărul de joburi care permit munca de acasă a scăzut, volumul de aplicări pe care le generează este în creștere, candidații manifestând cel mai ridicat interes din ultimii patru ani pentru ideea de a lucra din afara biroului. Astfel, cele 116.000 de aplicări înregistrate în ultima lună pentru aceste joburi reprezintă 13,5% din totalul de aplicări, de peste 10 ori mai mult decât pentru joburile din străinătate, de exemplu.
„Deși tendința este de a readuce oamenii înapoi la birou, pentru angajatorii care au dificultăți în a găsi candidații potriviți, poate deveni un avantaj competitiv major acest tip de flexibilitate prin care oferă angajaților libertatea de a alege cum doresc să lucreze – la sediu, de acasă sau hibrid”, mai spune Roxana Drăghici.
Cel mai interesați de aceste joburi sunt candidații din categoria de vârstă 25 – 35 de ani, urmați de cei aflați la primul job sau care au intrat recent pe piața muncii, respectiv tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani. Segmentul 36 – 45 de ani generează de trei ori mai puține aplicări pentru această categorie de locuri de muncă, în timp ce pentru candidații care au peste 45 de ani reprezintă o opțiune pe care aproape nu o iau în calcul, fiind înregistrate mai puțin de 5.000 de aplicări în ultima lună.
Foto: © Forkosmos | Dreamstime.com
Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…
E.ON România și Asociația Zi de BINE își unesc forțele în vederea prevenirii consumului de substanțe interzise în rândul tinerilor…
În perioada sărbătorilor de iarnă, Lidl România continuă tradiția de a transforma bucuria dăruirii într-un sprijin real pentru copiii din…
Pe măsură ce anul se apropie de final, piețele de capital globale și performanțele companiilor vor resimți influența mai multor…
OMV Petrom, cel mai mare producător integrat de energie din sud-estul Europei, și TAROM, compania națională de transport aerian a…
Fabrica de Vacanțe, parte a Grupului Aerotravel, lansează cea mai așteptată campanie a anului, Black Friday 2024, cu reduceri de…