Aproximativ 2.560 de clienti de publicitate care au investit in anul 2015 pentru promovarea online a produselor si serviciilor, un numar dublu comparativ cu anul 2014, se arata in Monitorizarea Investitiilor in Publicitate (MIP), studiul realizat de BRAT.
De asemenea, numarului campaniilor publicitare desfasurate de acestia este cu 40% mai mare fata de cele desfasurate in urma cu un an. Analizand volumul mesajelor publicitare unice, in 2015 aproximativ 60% din totalul bannerelor au fost livrate prin intermediul Google Dispay Network (GDN), in crestere fata de anul trecut cu 7%, restul bannerelor fiind livrate prin celelalte adservere disponibile in piata. 27% din totalul clientilor utilizeaza exclusiv reteaua GDN pentru propriile campanii publicitare.
Chiar in contextul cresterii numarului de clienti si a mesajelor comunicate online, volumele investite in publicitatea de tip display (volume ce nu includ si publicitatea programatic, livrata prin GDN, Yahoo, Facebook, vezi informatii suplimentare) monitorizate de BRAT sunt in scadere cu aproximativ 7% fata de anul trecut si cu 19% fata de anul 2013, totalizand aproximativ 98,5 milioane de euro (ratecard). Explicatia poate consta atat intr-o diminuare a investitiilor fiecarui client, cat si in trecerea unei parti a volumelor in zona nemonitorizata sub aspectul volumelor (in GDN, de exemplu).
Din investitiile in publicitatea online display monitorizate, cele mai mari volume au fost realizate de clientii din domeniul auto, cu aproximativ 16% din totalul investitiilor, urmati de cei din comunicatii si finante. Comparativ cu anul 2014, cele mai mari cresteri ale investitiilor au fost in industria produselor pentru igiena personala (83%), piata farmaceutica (63%) si finante (44%).
Topul clientilor de publicitate este condus de Orange, la fel ca si in 2014, care are cea mai mare pondere din totalul investitiilor in publicitatea online, aproximativ 8%, urmat de Procter and Gamble si Ford Romania fiecare cu aproximativ 4%.
Adevarul.ro este siteul care a atras cea mai mare parte a investitiilor in publicitate din mediul online, devansand libertatea.ro, siteul cu cele mai mari investitii in publicitate in anul 2014. Pe pozitia a treia se afla site-ul stirileprotv.ro urmat gsp.ro ambele cu aproximativ 5% din total investitii in publicitate din mediul online.
Monitorizarea Investitiilor in Publicitatea Online (MIPO) este realizata de BRAT incepand cu august 2011 si monitorizeaza campaniile publicitare de tip display din Romania, in monitorizarea volumelor la ratecard nefiind incluse campaniile livrate prin sisteme de tip programatic sau prin site-uri specializate (ex: google, profishare, yahoo, facebook etc.), pentru cele din urma monitorizarea furnizand doar prezenta campaniilor publicitare si nu volumul inregistrat de acestea.
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…
După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…
Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…
Carrefour România a finalizat remodelarea hipermarketului Pantelimon, din Șos. Vergului 20, din cadrul Centrului Comercial Esplanada, București, ca urmare a…