SN Nuclearelectrica SA lansează platforma de responsabilitate socială „Nucleu de bine”, care urmează direcțiile strategice și viziunea companiei de a construi un viitor durabil pentru generația viitoare, atât prin producția de energie curată la standarde de excelență, cât și prin impactul socio-economic pe care îl are în România.
Nuclearelectrica, singurul producător de energie nucleară din România, are un rol major la nivel național, contribuind cu aprox. 20% energie nucleară la producția totală de energie prin exploatarea celor două unități Candu, Unitățile 1 și 2 ale Centralei Nuclearoelectrice de la Cernavodă, fiecare cu o putere instalată de producție de 700 MW.
În același timp, prin energia nucleară, sursă curată de energie (fără emisii de CO2), Nuclearelectrica contribuie cu 33% la producția totală de energie fără emisii de CO2 din România și evită astfel eliberarea a aprox. 10 mil tone CO2 anual.
Cu 207 milioane MWh de energie curată produsă în 25 ani, 195 milioane de tone de CO2 evitate în 25 ani, 30 de milioane de lei investiți în proiecte de CSR în ultimii 3 ani, și peste 11 milioane de persoane susținute prin campaniile de responsabilitate socială, Nuclearelectrica își extinde impactul pozitiv în societate, respectând direcția strategică „empatie și responsabilitate”.
Platforma „Nucleu de Bine” va îngloba atât inițiativele de responsabilitate socială derulate de companiei, cât și proiectele pe care compania le va selecta pentru a le sponsoriza, în cadrul selecției de proiecte „Nucleu de bine”, lansată cu această ocazie.
Pentru a oferi posibilitatea unui număr cât mai mare de beneficiari să se înscrie, campania de acordare de sponsorizări se va derula în două etape, prima etapă derulându-se în perioada 21 aprilie 2022 – 22 mai 2022, iar a doua etapă având loc în perioada 17 iulie – 20 august 2022.
„România are nevoie de un Nucleu de Bine. Suntem angajați să contribuim la securitatea energetică a țării noastre prin livrarea de energie curată, în bandă, stabilă și accesibilă. De la punerea în funcțiune a Unităților 1 și 2 de la CNE Cernavodă am produs 207 mil MWh energie curată și am evitat eliberarea în atmosferă a 195 milioane tone CO2. Astfel, avem un rol esențial atât în asigurarea securității energetice, cât și în atingerea țintelor de decarbonare. Platforma Nucleu de Bine continuă misiunea noastră de a genera energie curată la standarde de excelență, în planul responsabilității sociale, pentru a construi un viitor durabil pentru generația de mâine.”
Cosmin Ghiță, Director General, Nuclearelectrica
În cadrul concursului de proiecte se pot înscrie organizații non-profit și instituții, în conformitate cu legislația aplicabilă și regulamentul de participare și acordare de sponsorizări, care se regăsește pe site-ul companiei.
Pentru prima etapă a selecției de proiecte „Nucleu de bine”, perioada de înscriere este 21 aprilie 2022 – 22 mai 2022.
Platfoma „Nucleu de bine” vizează proiecte și beneficiari ale căror nevoi de finanțare se încadrează în domeniile medical, educațional și mediu, având prioritate proiecte din zonele în care compania își desfășoară activitatea. Proiectele înscrise conform formularelor puse la dispoziție de regulamentul campaniei vor fi selectate și aprobate în funcție de impactul benefic pe care îl pot aduce în zone cu risc crescut sau în cadrul unor grupuri de risc, pentru rezolvarea unor probleme sociale majore.
„Nuclearelectrica este deja un Nucleu de Excelență prin rolul pe care îl are în dezvoltarea durabilă și sustenabilă a programului nuclear românesc, prin echipa care lucrează la cele mai înalte standarde de excelență profesională, siguranță și securitate nucleară, prin proiectele majore de investiții pe care le derulează care vor crește semnificativ impactul pozitiv al companiei, prin grija față de angajați, responsabilitatea față de mediu și empatia față de comunitățile care au nevoie de sprijin. Platforma Nucleu de Bine va fi interfața prin care vom putea extinde nucleul nostru de excelență pentru a face bine și a susține un număr și mai mare de proiecte și comunități care au nevoie de sprijin.”
Ludmila Țoneș, Director Comunicare și Relații Publice Nuclearelectrica
În perioada 2019-2021, Nuclearelectrica a sponsorizat 107 proiecte, cu aprox. 30 de milioane de lei în total, sprijinind aprox. 11 milioane de români. Proiectele sponsorizate au vizat domeniul educațional, medical și protecția mediului: 25 de proiecte în domeniul medical, 33 de proiecte în domeniul educațional, 5 proiecte pe mediu și 28 de proiecte pentru diferite alte domenii.
Valoarea bugetului de sponsorizări pentru prima etapă a proiectului „Nucleu de bine” este de două milioane de lei și va fi alocat proiectelor selectate în urma procedurii de selecție, pe baza regulamentului de participare și evaluare a sponsorizărilor, al Nuclearelectrica.
Cu puțin timp în urmă am avut un eveniment la Oradea, împreună cu prietena mea Andreea Roșca și cu ceilalți…
În primele două luni de toamnă, numărul turiștilor internaționali care au mers în vacanță în Egipt a crescut cu aproape…
Fundația Culturală Gaudium Animae invită publicul în data de 26 noiembrie, de la ora 19:00, în Aula Bibliotecii Centrale Universitare…
Un nou proiect cultural al Asociației Urbandada a completat scena culturală românească în această toamnă - spectacolul „ORFANI”, în regia…
Revista Haute Culture le dă pasionaților de colaje ocazia de a transforma numerele sale de colecție în noi opere de…
Opera Națională București prezintă joi, 28 noiembrie, ora 19:30, un concert de gală intitulat Ziua Națională a României pe scena…