Marketing

Nu putem fi creativi de dragul creativitatii

29 nov. 2013 2 min

Nu putem fi creativi de dragul creativitatii

Reading Time: 2 minute

<p> Alexandru Paius, Senior Partner, Image PR, considera ca este necesara o delimitare mai clara intre advertising si PR. Iar in competitia ADC*RO spera sa fi premiate mai mult campaniile cu rezultate si strategie, in detrimentul celor spectaculoase si atat.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cat de importanta este creativitatea intr-o campanie de PR?</strong></p> <p> Creativitatea este importanta in orice tip de campanie de comunicare, nu numai in campaniile de PR. Si daca ar fi sa extrapolez, creativitatea este importanta si in viata de zi cu zi, de ce nu? Doar ca a fi creativ sau a apela la creativitate in ceea ce faci nu este un scop in sine, este doar un mijloc prin care poti sa ajungi mai bine, mai repede, mai placut la obiectivul pe care ti l-ai propus. Altfel spus, in meseria noastra nu suntem creativi de dragul creativitatii. Intotdeauna avem obiective concrete de indeplinit, iar in strategia pe care o gandim pot sa aiba loc sau nu si actiuni creative. Si trebuie sa mai spun ceva. In munca de relatii publice avem de multe ori de a face cu un anumit tip de creativitate, care nu se vede, care nu este vizibila la nivelul publiculului larg. E un alt tip de creativitate fata de cel din advertising, de exemplu. De multe ori, ca sa livram un mesaj sau ca sa atingem un anume public tinta, elaboram si implementam solutii si tehnici creative. Insa, desi isi demonstreaza eficienta la nivelul rezultatelor, aceste solutii sau tehnici nu se incadreaza in creativitatea premiata in acest moment, fiindca adesea nu este spectaculoasa, adica vizibilita la nivelul publicului larg.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce sperati sa vedeti in competitie anul acesta? Dar peste 5 ani?</strong></p> <p> Ma astept sa vad o delimitare mai clara intre advertising si PR, deoarece sunt discipline atat de diferite ale comunicarii.  Ma refer la juriu, la jurizare, la criteriile pe care le vom lua in considerare. Sper sa fi premiate mai mult campaniile cu rezultate si strategie, in detrimentul celor spectaculoase si atat.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce resurse ati recomanda oricarei persoane interesate de industria de comunicare? </strong></p> <p> Un specialist in relatii publice trebuie sa aiba o cultura generala peste medie si sa fie o persoana bine informata, la curent cu tot ce se intimpla in societate, in politica, in economie. Este necesar sa citeasca mult, de la carti pana la stiri, sa participe la evenimente, sa participle la seminarii si conferinte, sa mearga la filme, nu numai la cele care au legatura cu meseria noastra. In zilele noastre, modalitatile de informare sunt extreme de diverse si accesibile. Sa nu uitam de mediul virtual, unde poti sa gasesti orice informatie ai nevoie, de la articole de specialitate si bloguri specializate, pana la studii de caz si opiniile de pe site-urile agentiilor de relatii publice. Persoanele care vor sa faca o cariera in industria comunicarii trebuie sa dezvolte deprinderea de a face conexiuni intre informatii, persoane si evenimente. Trebuie sa-si explice si sa inteleaga de ce se se intimpla unele lucruri, ce e in spatele unor actiuni, care sunt ratiunile si explicatiile pentru care se petrec anumite evenimente.</p> <p>  </p> <p> In felul acesta vor capata o baza foarte solida pentru a putea concepe o strategie coerenta de comunicare, pentru a putea propune solutii in situatii specifice, pentru a fi creativi si eficienti in proiectele si campaniile de comunicare pe care le vor desfasura.</p> <p>  </p> <p> <strong>Alexandru Paius jurizeaza in categoria PR din cadrul <a href=”http://www.adcromania.ro”>ADC*RO Awards 2013</a>.</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Gala de premiere va avea loc pe 2 decembrie, la ArCuB.</strong></p> <p>  </p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: