Noul templu al cafelei
Reading Time: 5 minuteZiua buna chiar se cunoaste de dimineata. Noul Nespresso Boutique deschis in Bucuresti asteapta pasionatii de cafea de specialitate sa ii treaca pragul si sa descopere arome unice si experiente desavarsite.
Sonia Nastase, Country Manager al Nespresso Romania, incepe fiecare dimineata cu o cafea fara lapte si zahar pentru un rasfat aromatic total. Sonia ne-a vorbit despre experienta unica pe care o va oferi Nespresso prin intermediul primului Nespresso Boutique din Romania.
Magazinele Nespresso sunt cunoscute pentru experienta pe care o ofera clientilor. La ce se pot astepta cei care vor trece pragul Nespresso Boutique?
Peste tot in lume, Nespresso Boutique este conceput ca un spatiu destinat amplificarii experientei de degustare a cafelei, ridicarii acesteia la rang de arta. Odata ce ne trec pragul, clientii sunt invitati sa ia contact, in ansamblu, cu filosofia cafelei perfecte. Inaugurarea Nespresso Boutique in Romania marcheaza primul pas in crearea unei experiente desavarsite si profund personale, avand in centru o cafea exceptionala obtinuta printr-un proces de selectie riguros. Din productia de cafea la nivel mondial, doar 10% reprezinta cafeaua Gourmet, denumita si „cafea de specialitate”. Nespresso foloseste exclusiv boabe de cafea Gourmet de cea mai buna calitate, soiuri exceptionale de cafea, atent selectionate din cele mai bune culturi de cafea din lume. Astfel, doar top 10-20% din cafeaua Gourmet, reprezentand 1-2% din cafeaua produsa la nivel mondial, intra in alcatuirea sortimentelor Nespresso.
Cate si ce sortimente de cafea se vor gasi la Nespresso Boutique? Ce ne puteti spune despre editiile limitate care vor fi disponibile in magazin?
In Boutiqueul deschis in Calea Dorobantilor nr. 210 clientii nostri vor putea regasi toate cele 23 de sortimente de cafea Nespresso Grands Crus, aparate de cafea de ultima generatie, cu o presiune de 19 bari, si o selectie eleganta de accesorii (cesti, farfurioare, suporturi de prezentare a capsulelor etc.), care vor transforma degustarea cafelei preferate intr-un moment de rasfat pur. Ne dorim sa ramanem permanent in dialog cu clientii nostri, de aceea ii ascultam si venim in intampinarea lor cu recomandari si surprize. Specialistii Nespresso sunt la dispozitia clientilor, gata sa le raspunda tuturor intrebarilor privind originile si procesul de selectie, prajire si realizare a celor 23 de sortimente de cafea Grands Crus, ajutandu-i sa descopere bogatia notelor aromatice, diferitele gusturi si texturi pe care fiecare sortiment le dezvaluie odata extras in ceasca de cafea. Clientii Nespresso Boutique din Romania vor regasi aceleasi sortimente de cafea care incanta membrii Clubului Nespresso peste tot in lume, completate de editii limitate – sortimente pretioase si rare, lansate in diferite momente ale anului. Alegerea sortimentelor preferate de cafea din cele 23 propuse in gama permanenta nu este una dificila, deoarece acestea sunt clasificate in functie de dimensiunea cestii, nivelul intensitatii si notele aromatice predominante. Astfel, avem 5 sortimente cu intensitati exceptionale, cel mai bine savurate in cesti mici sau foarte mici – ristretto (25 ml) sau espresso (40 ml) – Kazaar, Dharkan, Ristretto, Arpeggio, Roma. Apoi, 4 sortimente espresso, care reliefeaza o gama variata de arome, in texturi blande si echilibrate – Livanto, Capriccio, Volluto, Cosi. Urmeaz” 4 sortimente Pure Origin, care provin fiecare dintr-o singura tara de origine, avand profiluri aromatice unice, inconfundabile – Indriya from India, Dulsao do Brazil, Rosabaya de Colombia, Bukeela ka Ethiopia si 3 sortimente Lungo, concepute special pentru a fi savurate in cesti pentru cafea lunga (110 ml) – Fortissio Lungo, Vivalto Lungo, Linizio Lungo. Nu in ultimul rand, oferim si 4 sortimente fara cafeina – Arpeggio Decaffeinato, Volluto Decaffeinato, Vivalto Lungo Decaffeinato, Decaffeinato Intenso – cu arome bogate, puternice, pastrate prin procesul natural de decafeinizare si 3 sortimente imbogatite cu arome naturale de o finete exceptionala – Ciocattino, Caramelito, Vanilio.
Exista ceva diferit fata de magazinele din alte tari?
Conceput de o echipa internationala de arhitecti si designeri in stransa colaborare cu echipa centrala Nespresso din Lausanne, Nespresso Boutique include, pe langa zonele de prezentare a produselor, si o zona special amenajata pentru degustare, unde clientii pot explora intreaga gama de 23 de sortimente de cafea Grands Crus precum si editiile limitate, atunci cand apar. Specialistii Nespresso sunt mereu la dispozitia clientilor cu informatii si recomandari, astfel incat legatura pe care acestia o stabilesc cu brandul sa fie una personala, consistenta. Un aspect prin care Nespresso Boutique se distinge de magazinele similare din afara este cladirea care il gazduieste. Daca magazinele Nepresso din lume ocupa, de regula, nivelul zero al marilor cladiri centrale ale metropolelor, spatiul din Bucuresti este dedicat exclusiv Nespresso Romania; acesta este dispus pe 3 niveluri: parterul, care gazduieste buticul, si nivelurile 1 si 2, care gazduiesc birourile echipei Nespresso Romania. Un avantaj al acestei dispuneri este faptul ca echipa Nespresso din Romania poate fi conectata in timp real la dorintele si nevoile exprimate de clientii care ne viziteaza in Boutique.
Cat timp s-a lucrat la constructia magazinului?
Alegerea locatiei s-a facut de anul trecut, insa procesul concret de amenajare, desi deosebit de laborios, a durat din iarna pana la jumatatea lunii august a acestui an.
Cati angajati are echipa Nespresso din Romania? Planuiti extinderea acesteia in urmatoarea perioada de timp?
In acest moment, echipa Nespresso Romania numara 15 angajati care performeaza in departamentele: vanzari (B2B, B2C), marketing, aprovizionare, financiar si servicii post-vanzare. Cu siguranta ca evolutia pozitiva a companiei va atrage si extinderea echipei in urmatoarea perioada de timp, insa nu exista o prognoza punctuala in aceasta privinta.
Aveti planuri pentru deschiderea celui de-al doilea magazin in Romania? Ne puteti da mai multe detalii?
Lansarea Nespresso Boutique marcheaza un moment foarte important in relatia directa a brandului cu publicul din Romania. Este primul pas in crearea unei experiente desavarsite prin produs, serviciu, ambianta, conversatie. Ne dorim sa ne cunoastem clientii indeaproape, sa le „simtim” preferintele, sa le satisfacem toate exigentele si sa fim acolo pentru a le oferi continut personalizat. Masura in care brandul va intra intr-o alta etapa a ciclului sau de viata in Romania va aduce, cu siguranta, nevoia a inca unui Nespresso Boutique. Pana in acel moment, insa, ne concentram energia catre stabilirea unei legaturi consistente cu clientii nostri, bazate pe cunoastere, ascultare, intelegere.
Care este filosofia din spatele brandului Nespresso?
Nespresso este un brand inspirational, care „traieste” intr-o cultura a rafinamentului si care se recomanda ca acel Louis Vuitton al cafelei; brandul este umanizat de un ambasador pe masura, George Clooney, care il comunica pe un piedestal estetic deosebit de pretios. Nespresso inseamna cafeaua perfecta, savurata intr-un cadru atent construit: produs exceptional, ambianta rafinata, echipa profund implicata in dialogul cu clientul. A construi experienta si continut in jurul acestui brand inseamna a fi curator de frumos, de senzorial, de actual. Inseamna, de asemenea, a activa anumite valente la nivelul consumatorului: curiozitatea, spiritual cosmopolit, preferintele gourmet, deschiderea de a experimenta fine-dining-ul la standarde occidentale. In acest ecosistem, brandul Nespresso se adreseaza consumatorului final intr-un ritm bine dozat, in cantitati si tonuri masurate, fie ca experienta se desfasoara acasa, la locul de munca, in cadrul restaurantului preferat sau in vacanta.
Aveti un ritual dupa care va savurati cafeaua?
Fiecare dimineata incepe cu o cafea Nespresso, savurata in deplinatatea gustului – fara zahar, fara lapte, pentru un rasfat aromatic total. Este un moment de liniste personala, de claritate si planificare a intregii zile. Nu intamplator, acest ritual de savurare a cafelei corespunde unei etape esentiale a zilei: aceea de proiectare a tuturor reusitelor ce urmeaza a se intampla, dupa un crez personal: the best is yet to come.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz