Noul tău job, jobul lor full-time
Reading Time: 4 minuteCorina Diaconu, Managing Director la firma de recrutare și executive search ABC Human Capital vorbește pentru revista Biz despre avantajele folosirii unei agenții de recrutare și despre modalitățile în care aceasta îi poate ajuta pe cei aflați în căutarea locului de muncă visat.
Ce poate face, concret, o agenție de recrutare pentru un candidat? Care sunt plusurile față de alte metode?
Activitatea de identificare a unui nou job s-a dovedit a fi extrem de laborioasă în ultima perioadă. Piața este foarte concurențială și în acest context nu mai este suficient să aplici la un job postat pe un site de recrutare. O agenție de recrutare are acces de multe ori la locuri de muncă variate care nu apar tot timpul pe site-urile de profil; ca atare, este indicat să avem în vedere și această variantă atunci când suntem în căutarea unui nou proiect. Avantajele unei agenții de HR, față de metodele tradiționale de aplicare la un job ar fi (neexhaustiv): accesul la o varietate mare de joburi, promovarea fiecărei candidaturi selectate în fața clientului, accesul candidaților și la alte proiecte, o dată intrați în baza de date, precum și consilierea de care beneficiază cu ocazia interviurilor susținute cu consultanții de specialitate.
Cât costă seriviile unei firme de recrutare? Dacă sunt angajat, percepeți o taxa suplimentară?
ABC Human Capital nu percepe nicio taxă candidaților, nici pentru intrarea în baza de date și nici cu ocazia angajării! Acceptăm însă, cu mare drag, recomandările candidaților noștri, atâta timp cât au fost mulțumiți de serviciile noastre, desigur.
Ce fel de candidați căutați? Sunteți specializați pe anumite domenii?
Proiectele derulate de noi sunt adresate segmentului de middle și top management, însă nu există o specializare pe anumite domenii. Avem în acest moment proiecte în derulare în domeniul medical, în industia farma, în inginerie, FMCG, IT, proiectare industrială, industria de print și producție publicitară, în transport și logistică. Însă pot să îți spun că targetăm la modul general, indiferent de categoria proiectului, candidați cu un înalt simț al responsabilității și seriozității, care dovedesc experiență, stabilitate, implicare și ințiativă anterioară și pentru care criteriile de selecție pentru un nou job nu se reduc doar la un salariu mai mare. Componenta skills-urilor personale este extrem de importantă pentru noi pentru că, până la urmă, aceasta face diferența! Noi reprezentăm acei candidați în fața clientului și îi promovăm, iar ei, într-o manieră deosebită, ne reprezintă și pe noi în cadrul companiei angajatoare! Or, noi ne dorim ca aceștia să vorbească despre cum suntem noi în realitate: dedicați, serioși, implicați, responsabili, cu un înalt grad de profesionalism și respect pentru ambele părți implicate în proiect: candidat și angajator.
Prin ce etape trece un candidat pentru a ajunge în procesul de selecție pentru un anumit job? Cum se desfășoară întâlnirile?
În funcție de gradul de compatibilitate cu proiectele pe care le avem în derulare, candidații sunt invitați, după screening-ul prealabil (care se desfășoară online) și după interviul telefonic, la o întâlnire directă cu recruiterul care gestionează acel proiect. În cadrul interviului face to face se comunică detaliile suplimentare legate de proiect și se stabilește în ce măsură acea candidatură este potrivită cu ceea ce dorește compania angajatoare atât din punct de vedere „tehnic” (gradul de corespondență cu experiența solicitată) cât și la nivelul skills-urilor de natură personală. Dacă toate cerințele sunt îndeplinite, candidatul este prezentat clientului, într-un raport de recrutare, urmând ulterior discuțiile directe cu reprezentanții angajatorului.
Ce se întâmplă în continuare?
Serviciul de consiliere în carieră se constituie ca și serviciu specializat și de sine stătător și nu trebuie să aibă legătură neapărat cu susținerea unui interviu pentru un anumit post. Poți apela la acest serviciu și dacă nu ești în căutarea unui loc de muncă, dar îți dorești o evaluare din partea unui specialist. Însă, în cadrul proceselor de recrutare, candidații beneficiază de o evaluare a aplicației lor, atât raportată strict la jobul pentru care au aplicat cât și la modul general și primesc sfaturi din partea consultantului legate de modul de prezentare directă, de aspectul CV-ului, de stilul de comunicare și modalitatea în care trebuie să se prezinte la un interviu.
Cât de des voi fi contactat pentru a-mi actualiza CV-ul și cât de des voi primi informații despre posturile vacante din domeniile mele de interes?
În momentul în care avem în derulare un nou proiect și targetăm un candidat pe care îl avem în baza de date internă sau cu care ne-am cunoscut deja, prima etapă este aceea de a verifica în ce măsură acel proiect este de interes și (dacă obținem un răspuns afirmativ în acest sens) de a solicita un CV actualizat. În general candidații trimit ei direct aplicațiile updatate atunci când în traseul lor profesional sau în opțiunile legate de un anumit post survin modificări.
ABC Human Capital pune la dispoziția candidaților un newsletter lunar în care, pe lângă alte informații de interes, primesc și cele mai noi proiecte deschise în companie. Altfel, siteul agenției este actualizat în permanență astfel încât candidații să aibă în timp util acces la posturile vacante.
Dintre cei care și-au depus CV-ul, câti s-au angajat prin intermediul agentiei dvs.?
Fiind o agenție de recrutare și executive search, numărul celor care aplică direct este foarte mare. De foarte multe ori primim candidaturi spontane, fără o legătură directă cu un job anume, ci pur și simplu pentru baza de date internă. Proiectele derulate de noi trebuie să se finalizeze întotdeauna cu angajarea unui candidat (sau a mai multor candidați, în funcție de numărul de posturi disponibile) însă selecția acestora se face dintr-un volum mare de CV-uri, mai ales dacă discutăm despre proiecte de nivel de middle management!
Mai multe articole din domeniul recrutării, puteți citi aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz