Noul drum al Ivatherm
Reading Time: 3 minuteDupa ce a refuzat vanzarea afacerii inainte de criza, Rucsandra Hurezeanu este pregatita sa duca brandul Ivatherm la urmatorul nivel. Rebrandingul produselor inceput in 2010 nu este intamplator, ci doar primul pas catre internationalizare.
Cand vine vorba despre Ivatherm, afacerea cu dermatocosmetice pe care a crescut-o de la zero in ultimii cinci ani, Rucsandra Hurezeanu isi alege cu grija cuvintele. Aparent relaxata si joviala, stie foarte bine ce are de declarat, dar mai ales ce nu, si are buzele pecetluite la intrebarile incomode, de genul celor care vizeaza profitabilitatea companiei, multumindu-se sa zambeasca politicos in loc de raspuns.
Pentru a nu lasa insa loc de intrepretari, puncteaza faptul ca businessul a ajuns in punctul in care se sustine singur, dupa o evolutie spectaculoasa chiar si in criza – in primul trimestru afacerile Ivatherm au crescut cu circa 15% comparativ cu perioada similara din 2009, iar avansul este preconizat a se mentine pe parcursul intregului an. Explicatia? “Aceasta mica piata de dermatocosmetice este un segment extrem de dinamic, care va creste foarte mult in urmatorii ani”, raspunde Rucsandra Hurezeanu, iar argumentele nu intarzie sa apara. In primul rand, consumul de cosmetice pe cap de locuitor in Romania este de 43 de euro anual, adica de zece ori mai mic comparativ cu Polonia sau Cehia. Pe de alta parte, studiile indica o crestere substantiala a persoanelor care au piele sensibila (circa 70% in prezent, fata de doar 10% in urma cu un deceniu) si odata cu ele o nevoie crescuta vizavi de astfel de produse. Asta nu inseamna, desigur, ca piata de profil nu a fost afectata de criza, ci doar domolita, in sensul ca daca pana in 2008 acest segment evaluat la circa 20 de milioane de euro inregistra cresteri anuale de peste 40%, pentru 2010 Rucsandra Hurezeanu estimeaza un avans de circa 10%.
Prin urmare, potential exista si nu doar la noi, dupa cum pare sa fi sesizat tanara antreprenoare, ci si pe pietele din regiune, unde brandul Ivatherm va fi prezent in viitorul apropiat. “Ne pregatim de export anul acesta”, sustine Hurezeanu, adaugand ca primele tari vizate sunt Ucraina, Rusia si Moldova. Dorinta de internationalizare a brandului Ivatherm este de altfel si scopul primordial al procesului de rebranding prin care compania trece momentan, proces menit sa aduca o noua fata produselor, un design mai tanar si mai atragator. Desi refuza sa dezvaluie investitia necesara, Rucsandra Hurezeanu puncteaza faptul ca a negociat “preturi bune” cu toti furnizorii de ambalaje primare, astfel incat costurile suplimentare sa fie rezonabile. Tot din ratiuni de costuri, managerul refuza si relocarea productiei in Romania.
Produsele Ivatherm sunt fabricate in Franta, o piata recunoscuta in toata lumea pentru expertiza in domeniul cosmeticelor si unde numerosi producatori lucreaza in contract de submanufactura pentru mai multe tari din Europa de Est, neavand marcile lor proprii. Cu toate ca a luat in calcul dezvoltarea unei unitati de productie autohtone, Rucsandra Hurezeanu are inca un motiv pentru care ezita sa faca acest pas – faptul ca pe ambalaj scrie “Made in Franta” conteaza enorm in ochii consumatorilor. La fel de mult conteaza si recomandarile medicilor dermatologi si ale farmacistilor pe care compania le-a obtinut in timp si care sporesc substantial credibilitatea produselor, o strategie care s-a dovedit a fi extrem de viabila. “Daca are loc un congres international la care pleaca in masa dermatologii romani, noua ne scad imediat vanzarile”, povesteste Rucsandra Hurezeanu. In acelasi sens, managerul vrea sa investeasca in continuare in marketing si pregateste o strategie de intrare pe mediile online, in spiritul noii generatii de consumatori. Privind spre viitor, planurile Rucsandrei Hurezeanu sunt strict legate de Ivatherm, pe care il numeste “al treilea copil al sau”. Ii pare bine ca nu a vandut compania in urma cu doi ani, cand a primit mai multe oferte de preluare de la jucatori din industrie (despre care refuza sa dea mai multe detalii), mai ales ca atunci ar fi fost “prea devreme”. Pentru orice parinte vine, insa, vremea cand trebuie sa se desparta de copilul sau.
DE LA IZVOR LA RAFT
Rucsandra Hurezeanu a pus bazele companiei Ivatherm in 2005, cand, in urma unor studii clinice aprofundate, a decis sa foloseasca apa termala Herculane in productia de dermatocosmetice.
Inainte de Ivatherm, a lucrat in industria farmaceutica zece ani in companii multinationale, in domeniul marketingului si vanzarilor.
Brandul Ivatherm se afla pe pozitia a 4-a pe segmentul dermatocosmeticelor ca si cifra de afaceri in lanturile de farmacii.
Cifra de afaceri a companiei in 2009 a fost de circa 2 mil. euro, in crestere cu 10% fata de anul anterior.
Produsele Ivatherm sunt distribuite in peste 1.000 de farmacii la nivel national, circa 30% din vanzarile companiei fiind aduse doar de farmaciile Sensiblu.
Ivatherm produce anual in Franta in jur de 200.000 de unitati si lanseaza cel putin cinci produse noi.
Pentru elaborarea de noi produse, compania lucreaza cu o echipa de cercetatori francezi.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz