Vodafone a lansat EasyTech în retail, pentru a onora promisiunea pentru clienți clienți de a fi un partener de tehnologie, atât pentru acasă, dar și la birou.
Platforma EasyTech a fost lansată anul trecut, din dorința de a aduce mai multe produse pe piață, iar în același timp au apărut primele magazine de retail, iar până în 2025, întreaga rețea de magazine Vodafone va fi de tip EasyTech și va oferi acces la tehnologie tuturor clienților. Despre planurile Vodafone de viitor, dar și ce investiții sunt făcute în această direcție, a vorbit Laura Spătaru, Director de vânzări CBU Vodafone România la conferința Retail Revolution, organizată de Revista Biz, în București.
”Am venit cu servicii care să ajute consumatorul să cumpere mai ușor, în rate fără dobândă. Să acceseze produsele într-un mod cât mai simplu.
Primul magazin deschis este în Magheru. Am remodelat magazinul din Ștefan cel Mare. Urmează să ne mutăm la Cluj, iar apoi continuăm remodelarea magazinelor.
În magazinele noastre sunt de 5 ori mai multe produse, ce sunt disponibile pentru testare, pentru toate produsele care sunt expuse. Avem un program de expertiză tehnică și un spațiu mai eco-friendly și digital. ”
Toată transformarea de retail, ce este o investiție consistentă, face parte din strategia companiei de a trece de la o companie telecom, la o companie telco, iar retailul este locul în care te întâlnești fizic cu brandul, ceea ce este în continuare relevant.
Ne propunem până în 2025 să remodelăm toată rețeaua de magazine proprii, cât și rețeaua de magazine partenere. Venim inclusiv către parteneri cu același suport din toate domeniile: tehnic, big data, training. Investiția este consistentă, dar este un pariu asumat. Credem foarte tare că experiența clientului este diferită, iar acest lucru ne va ajuta foarte tare să oferim simplitate, o gamă extinsă de produse și expertiza corectă către clienți. Și ne va ajuta să aducem tehologia aproape către client.
În reamenajarea întregii rețele, sistemul de iluminare este bazat pe tehnologie LED pentru un consum de energie redus, iar consumul de hârtie va fi diminuat prin încurajarea folosirii facturilor și contractelor în format digital, a semnăturii digitale, și prin sistemul digitalizat de afișare a ofertelor. În continuarea programului de colectare și reciclare a deșeurilor electronice, clienții sunt încurajați să aducă în magazinele Vodafone telefoane, baterii și dispozitive electronice pe care nu le mai folosesc. Totodată, începând cu 1 aprilie 2020, ca urmare a renegocierii contractelor cu furnizorii de electricitate, Vodafone România s-a asigurat că toata energia electrică necesară operațiunilor sale, inclusiv energia consumată în spații închiriate, provine din surse regenerabile.
În retail clienții așteaptă să vină și să testeze produse. Să aibă acces la produse să le testeze, să le aleagă și să le simtă. Am venit în această zonă cu o disponobilitate mare de produse și cu ecosisteme. Adică ele să fie segmenetate cât mai aproape de viața clientului. Formatul magazinelor este modular și ne va permite să ne adaptăm.
Clienții își doresc ca atunci când ajung în offline să aibă parte de un tratament extrem de bun. Aici este iarăși o mare investiție din partea noastră.
Odată cu lansarea platformei easytech am investit și în ceea ce înseamnă training de easytech. În aprilie și mai trainuim peste 900 de consultanți de vânzări în sală. Nu am mai făcut asta de ceva vreme, dar ne-am dori foarte tare să existe o experiență bună peste tot.
În online, clienții se așteaptă la simplitate în experiența lor și la oferte personalizate.
Cred că tot retailul, dar și retailul de tech are provocările lansate de costuri. Sunt costuri legate de chirie, iar acestea au crescut între 8 și 18% anul trecut. Costuri cu întreținerea spațiilor, costuri cu forța de muncă și trainingul consultanților de vânzări. Special pentru tech, sunt costuri legate de disponibilitatea produselor, de demo, de testare, aici vorbim de investiții majore.
Îl vedem cu o legătură în simbioză între tot ceea ce înseamnă magazin fizic, website, aplicație și social media, iar toate acestea legate cu un flow de supllychain foarte bun. Și alături de big data pentru a ne asigura că urmărim experiența clienților și o îmbunătățim.
Acesta este viitorul pe care îl vedem, susținut de zona de expertiză atât în canalele offline, cât și online.
Piața de Global Business Services (GBS) din România va continua să se extindă într-un ritm alert, cu o rată de…
Schneider Electric a anunțat cele mai recente rezultate ale programului său Schneider Sustainability Impact (SSI) și rezultatele sale financiare pentru…
Producătorii artizanali vin în premieră la Foodservice & Hospitality Expo 2024, alături de ALAS/Asociația Lanțului Alimentar Scurt, la un stand…
Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre modul în care românii percep și…
NEXXT Summit 2024 s-a încheiat cu succes, demonstrând încă o dată că România are potențialul de a deveni un centru…
Platforma de influencer marketing Heepsy a realizat un research pentru a identifica care sunt capitalele europene cu cele mai multe…