Noua normalitate de pe piața muncii: lucrul de acasă continuă și anul viitor
Reading Time: 2 minuteAproape jumătate (46%) dintre români cred că munca de acasă va fi principalul mod de desfășurare a activității și în următorul an.
46% dintre participanții la un studiu realizat de Novel Research la comanda Provident Financial România sunt de părere că vor lucra de acasă și anul viitor, piața muncii intrând într-o nouă normalitate. 33% dintre cei chestionați au mai precizat că intenționează să își țină copiii acasă și să nu îi trimită la școală sau grădiniță, în timp ce aproape 21% se poziționează la polul opus din acest punct de vedere.
Mai bine de trei sferturi dintre români spun că au gând să poarte mască în interior și în următoarele 6 luni, iar 70% spun că vor evita spațiile publice aglomerate
Puțin sub 60% spun chiar că ar fi de acord să treacă prin aceleași restricții dacă s-ar produce o pandemie similară/ un al 2-lea val de coronavirus, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piață Novel Research, la inițiativa Provident Financial România. Aproape jumătate sunt de părere că efectele pandemiei COVID-19 se vor resimți major asupra vieții lor chiar și după ce va fi trecut cu totul. De asemenea, un procent aproape similar au declarat că perioada prin care trec acum i-a determinat să-și reevalueze planurile de viitor, să controleze mai strict resursele pe care le au la dispoziție și să se orienteze mai mult către tehnologia digitală.
În ce privește situația financiară, doar 6% dintre români spun că veniturile actuale le permit un trai fără griji și doar puțin peste 14% țin o evidență scrisă a cheltuielilor. Aproape 40% dintre români spun că veniturile curente sunt suficiente doar cât să le asigure un trai decent, fără să-și poată permite lucruri mai scumpe, iar aproape un sfert spun că banii pe care îi câștigă le asigură doar lucrurile esențiale. În același timp, aproape 9% spun că banii nu le sunt suficienți nici măcar pentru bunurile de strictă necesitate.
Pe de altă parte, peste un sfert dintre respondenți nu acordă prea multă atenție cheltuielilor și modului cum își împart veniturile. Restul de 75% sunt însă atenți la gestionarea veniturilor și cheltuirea banilor. Cei mai chibzuiți, din acest punct de vedere, sunt românii cu vârste cuprinse între 45 și 64 de ani, iar în ce privește distribuția pe tipul de localitate de reședință, orășenii sunt mai atenți la cum își împart banii decât locuitorii din zona rurală.
În acest moment, aproape 60% dintre locuitorii țării au un card de debit și mai bine de o treime dețin un card de credit sau de cumpărături. În același timp, peste o cincime din populație nu folosește în prezent niciun fel de produs financiar și doar 17% au un cont de economii. Întrebați despre probabilitatea de a folosi un produs financiar în viitorul apropiat – card de debit, credit, ipotecă etc. – aproape două treimi au declarat că nu au în plan să acceseze vreun tip de produs de acest gen. Dintre aceștia, aproape 18% sunt dintre respondenți care nu au nici în prezent vreunul dintre produsele financiare disponibile în piață.
Foto: © Aminat Ibragimova | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz