Management Stiri

Note mici pentru invatamantul profesional

1 iul. 2016 < 1 min

Note mici pentru invatamantul profesional

Reading Time: < 1 minut

65% dintre angajatorii romani sunt nemultumiti de calitatea pregatirii practice din invatamantul profesional local.

Marea majoritate (85%) a angajatorilor romani considera ca numarul absolventilor invatamantului profesional este insuficient, iar 65% dintre acestia nu sunt multumiti de calitatea pregatirii practice din invatamantul profesional, potrivit informatiilor unui studiu realizat de OMV Petrom. Mai mult, 8 din 10 meseriasi, care au participat la studiu, sustin ca au fost formati in afara scolii profesionale, prin experienta directa, in campul muncii, prin indrumarea primita de la alti meseriasi, care le-au fost mentori sau de la colegi de la care au “furat” meserie. Sondajul mai arata ca 70% dintre managerii de resurse umane considera invatamantul profesional neadaptat. Printre principalele provocari cu care se confrunta departamentele de HR in recrutarea meseriasilor se numara: lipsa calificarii (65% dintre cazuri), lipsa experientei (64%) si lipsa de seriozitate a potentialilor angajati (65%).

“Ca reprezentant al unui angajator, dar si ca parinte, stiu cat de important e ca fiecare copil sa vada in scoala aleasa nu doar o optiune pentru 2-3 ani, ci un drum in viata. Am inceput anul trecut Romania Meseriasa din dorinta de a avea meseriasi profesionisti in Romania. Am participat la dezbateri lansate de autoritati, am organizat intalniri cu angajatorii si am pornit un studiu national, pentru a identifica principalele probleme. Exista o desincronizare cu piata muncii, probleme sistemice, dar si o lipsa de respect la adresa intregii categorii. Anul acesta, trecem la solutii: prin dialog cu alti angajatori in grupuri de lucru si proiecte de sustinere a viitorilor meseriasi. Invitam publicul larg si angajatorii sa ni se alature in acest demers”, spune Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate OMV Petrom.

Foto: Dreamstime

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: