Digitalul de la Publicis Romania administreaza 13 pagini de Facebook si intra zilnic in conversatie cu peste 1,4 milioane de utilizatori de social media.
Comunitatile din jurul brandurilor pe care le administreaza in social media au crescut cu peste 71% si lunar atrag zeci de mii de like-uri prin continutul generat. Care va fi insa in continuare strategia de crestere in conditiile in care de la sfarsitul anului trecut Facebook a limitat drastic reach-ul organic al brandurilor?
Cum va adaptati la noile conditii de reducere a reach-ului organic al brandurilor pe Facebook?
Usor. Ne-am obisnuit de ceva vreme cu schimbarile permanente pe care Facebook le face in vederea monetizarii platformei. Probabil ca acum reach-ul ajunge pe la 2%. De aceea, urmarim sa ne coordonam in permanenta contentul cu engagementul. Avem o tipologie de continut bazata pe o reactivitate ridicata la contexte (un real-time marketing), cu targetarea comunitatilor, pentru a compensa scaderea reach-ului organic prin cresterea reach-ului viral. Simultan, colaboram mult mai indeaproape cu departamentul de media, pentru o mai buna sustinere a demersurilor de comunicare.
Administrati 13 pagini de brand. Care sunt urmatoarele doua canale de comunicare in social media pe care le propuneti clientilor?
Facebook este canalul preponderent de comunicare in social media. Pe langa Facebook, care este in continua transformare, acum si cu dimensiunea video, dezvoltam pentru diversi clienti continut pentru YouTube, Vimeo si Instagram. Ordinea lor in preferintele noastre difera. Daca vrem volum, folosim YouTube. Daca vrem niste tipologii distincte de comunitati, apelam la ceva nisat – Vimeo, Twitter.
Care sunt argumentele pe care le prezentati clientilor in favoarea fiecarui canal?
Urmarim reach-ul pe care il au in randul utilizatorilor si rata de engagement pe fiecare dintre ele, precum si compatibilitatea intre formatul oferit de aceste platforme si oportunitatea de marketing pentru fiecare tip de client in parte. Spre exemplu, Instagram favorizeaza comunicarea experientelor “aici, acum”, in care produsul are ocazia sa fie obiectul central, in vreme ce YouTube lasa loc de comunicare si pentru domeniul serviciilor, fiind un mediu in care poti spune o poveste de amploare mai mare, cu bataie lunga.
Care sunt secretele voastre pentru o retorica de succes a brandurilor in social media?
Targetare corecta, sustinuta de tactici media, continut relevant pentru comunitatile identificare si rabdare. Oricum, fiecare pagina de care ne ocupam are specificitatea ei. Si aceasta, pentru ca fiecare comunitate implicata are particularitatile ei. De aceea, as adauga si o bine definita strategie de brand, metode de management al crizelor insotite de proceduri clare si, nu in ultimul rand, sinergia cu restul activitatilor de comunicare ale brandului.
Tendinte
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…
Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…