Noi suntem Publicis
Reading Time: 4 minutePe cât de simplu aparent, pe atât de clar și de important acest statement. Am încercat să aflăm ce îi definește pe oamenii Publicis, importanța talentului, cum se explică poziționarea agenției, cum ajung la performanțe, cum își aleg clienții etc. #wearepublicis
Spuneți-ne mai mult despre poziționarea voastră, #wearepublicis – cea mai mare agenție de publicitate din România. Care sunt secretele creșterii agenției, atât la nivel numeric, cât și în performanțe?
Alex Bădilă: Luând în calcul numărul de oameni din agenție, numărul de clienți și branduri, număr oameni, revenue, Publicis este cea mai mare agenție full service de creație din România. Iar când ești cea mare agenție și așteptările sunt mari, nu doar așteptările clienților, dar în primul rând așteptările noastre pentru noi, pentru fiecare lucru pe care îl recomandăm sau îl facem. Nu suntem (aproape) niciodată mulțumiți.
Anul trecut am câștigat 86% dintre pitch-urile la care am participat, dar ne doream să le câștigăm pe toate. Am investit mult în data (oameni, surse, procese de lucru) și am dezvoltat și folosit deja o serie de tool-uri de data extrem de utile analizelor, generării de insight-uri relevante și luării deciziilor cele mai relevante, dar credem că mai sunt multe de făcut.
Vrem totul cât mai „real time” și vrem să creăm avantaje cât mai „unfair” pentru strategii și clienții noștri. Am dezvoltat mai multe proiecte cu adevărat mișto în primele 6 luni ale anului decât în întreg anul 2021, dar și multe proiecte foarte mișto care nu s-au mai materializat. Când lucrurile ne ies la nivelul așteptărilor noastre, ne place să spunem WE ARE PUBLICIS!. Ca un strigăt de victorie, dar și de luptă, propria noastră „haka”.
Cât de important este pentru voi să fiți un reper la nivel internațional, atât în rețeaua Publicis, cât și în rest? Care sunt pilonii care vă ajută să atingeți acest țel?
Alex Bădilă: Nimeni nu te caută dacă nu ești bun la ce faci. Ne-am „bătut” cu agenții mari de prin lume și am câștigat, am dezvoltat campanii mari globale și regionale, am coordonat și coordonăm branduri pe mai multe țări din Europa. Suntem implicați în multe proiecte internaționale. Nimic din aceste lucruri nu se întâmplă doar pentru că ne dorim sau pentru că ne place să fim în epicentrul lucrurilor. Trebuie să livrezi consecvent la cel mai înalt nivel că să rămâi relevant la nivelul acesta internațional.
Cum arată clientul pe care îl targetează Publicis și de ce? Ce ar trebui să știe el despre voi?
Cătălin Albu: Prefer mult mai mult să folosesc termenul de “parteneri” atunci când mă refer la clienții noștri, pentru că acest concept de parteneriat descrie mult mai bine relațiile solide pe care Publicis le are cu cele peste 30 de branduri pentru care lucrăm în mod activ în orice moment al anului.
În primul rând, noi căutăm să construim parteneriate pe termen lung. Nu suntem aici să facem o campanie sau alta, iar clientul nu este aici pentru a aproba un headline sau un vizual. Suntem aici pentru a face echipă cu clienții noștri și a genera creștere, fie că vorbim despre creștere de business, fie de creșterea indicatorilor de brand. Avem printre cele mai vechi parteneriate din piață și ne mândrim cu contribuția noastră la leadership-ul fiecăruia dintre clienții noștri.
Există o axiomă în comunitatea de marcomm, aceea că “ai clienții pe care îi meriți”, respectiv “ai agenția pe care o meriți”. Nimic nu este mai adevărat și ne mândrim cu fiecare dintre parteneriatele solide pe care le-am creat cu clienții noștri în ultimii 26 de ani.
Avem un criteriu pe care îl aplicăm atunci când ne alegem clienții: importanța pe care ei o acordă marketingului, viziunea și planurile de dezvoltare. Credem în a construi sustenabil mărci puternice, așadar ne parteneriem cu precădere cu companii care au marketing at the core. În termeni umani, căutăm căsătorii cu copii, nu one-night stands.
Care este secretul unui client fericit?
Cătălin Albu: Everybody loves a winner. Așadar, un client fericit este acela care produce rezultate pentru businessul său. De aceea spuneam că rolul nostru primordial este de a genera growth pentru clienții noștri.
Un alt lucru care îi ține fericiți pe clienții noștri este faptul că sunt informați în permanență, prin urmare sunt în control în permanență. Se spunea pe vremuri că cea mai stresantă perioadă pentru un client (și pentru agenție, în aceeași măsură) erau săptămânile de incertitudine dintre momentul lansării unei campanii în media și Data la care veneau primele rapoarte de performanță ale campaniei. Aceste vremuri au trecut.
Noi am eliminat practic acest gap, nepermis în contextul vitezei cu care lucrurile evoluează în acest secol și, prin ecosistemul nostru de Data, avem vizibilitate real-time asupra indicatorilor de performanță a campaniilor și putem, împreună cu clienții noștri, să acționăm real-time pentru eventuale corecții.
Cât de mult contează talentul la Publicis și cât – dedicarea?
Cătălin Albu: Kobe Bryant se trezea la ora 4 în fiecare dimineață pentru a se antrena cu câteva ore în plus față de coechipieri. La fel ca în cazul lui, talentul te va aduce cu siguranță la Publicis, dar performanța de a fi MVP se obține cu multă muncă și dedicare.
Cred că la Publicis avem cel mai bun mix de oameni experimentați și fresh blood și, în același timp, suntem în permanentă căutare a celor mai bune talente din industrie. Avem, de asemenea, o pepinieră în creștere de începători, în toate departamentele, colegi care vor schimba publicitatea în următorii 5-10 ani. Ca să parafrazez unul dintre sloganurile Radio Guerrilla: lumea bună se adună la Publicis. Aș recomanda oricărui aplicant la o poziție în Publicis ca principiul călăuzitor al dezvoltării personale să fie Never stop exploring. Marcomm-ul este una dintre forțele de schimbare ale societății, așa încât, chiar dacă ești Kobe, tot trebuie să te trezești înaintea tuturor pentru a fi liderul acestei schimbări.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 366 (16 septembrie – 16 octombrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz