Noi orizonturi creative
Reading Time: 4 minuteA intrat în publicitate la 23 de ani și după doar un an a urcat pe scena Cannes Lions, aducând Turciei primul astfel de premiu din istorie și devenind cel mai tânăr creativ din țară recompensat pe marea scenă a advertisingului. Au urmat apoi de-a lungul anilor alte premii, peste o sută, multe dintre ele în competiții de renume: Cannes Lions, Golden Drum, Eurobest, Epica sau Effie, precum și titlul de cel mai bun art director din lume, desemnat de Lürzer’s Archive în 2011. În același an a fost și primul creativ turc căruia i-a apărut o lucrare pe coperta celebrei publicații. De la începutul acestui an, a preluat conducerea departamentului de creație al agenției Leo Burnett Bucharest.
Despre premii vorbește pe scurt, cu o modestie dezarmantă, vrând parcă să treacă repede peste subiect și să povestească mai degrabă despre planurile pe care le are aici și echipa cu care lucrează acum. „Am avut șansa să aduc Turciei primul Cannes Lion“, mi-a povestit când l-am întâlnit în noua sa agenție. „Nici nu am realizat la început importanța acestui premiu până când nu am apărut pe prima pagină în ziare. A fost o știre națională la acest moment“, își amintește Chief Creative Officer-ul de la Leo Burnett.
A primit oferta din partea Leo Burnett anul trecut, pe când lucra la New York și venise acasă, în Turcia, în vacanță. „A fost o chimie bună de la început și am acceptat“, povestește Bati. Nu cunoștea pe nimeni în București și nici nu mai fusese în România. Dar știa de unele campanii de publicitate premiate prin festivaluri și de renumele creativității românești în această parte de Europă și mai știa că este o țară cu potențial, cu un ritm bun de creștere economică. În plus, a simțit că e o regiune cu care rezonează atât din punct de vedere geografic, cât și cultural și crede că, cu experiența sa pe piețe internaționale, are cu ce contribui la industria locală de advertising.
”Premiile sunt foarte bune, dar vin la pachet cu multă responsabilitate. Măsura performanței este dată de ultima lucrare pe care ai creat-o. Pentru mine cea mai mare competiție este cea cu mine însumi. Asta mă provoacă cel mai mult. Iar provocările îmi plac mai mult ca orice premiu pe lumea asta. Noroc că în industria noastră avem parte de tone de provocări” – Ali Bati, Chief Creative Officer, Leo Burnett București
De la New York la București
În cei peste 13 ani de când este în publicitate a lucrat în SUA, UK, Italia și Turcia pentru branduri mari globale, cât și unele locale: Coca-Cola, Omo, Magnum, Cornetto, Knorr, Finansbank, Dove, Fanta, Sprite, Ülker, Ford, Audi, CNN. A debutat în 2003, imediat după absolvirea studiilor, ca art director la Rafineri, cea mai mare agenție de publicitate din Turcia, după doi ani s-a mutat în Italia, la Fabrica, agenție recunoscută pentru celebrele campanii Benetton, apoi a revenit în Turcia, unde timp de patru ani a fost group creative director la DDB &Co. Ulterior, a devenit creative director la Londra pentru brandul Apple (2010-2012). În 2012 a revenit în Turcia unde a ocupat pozițiile de creative director și Regional Creative Director în cadrul Lowe & Partners. După despărțirea de Lowe s-a mutat la New York ca art director și creative director freelancer, un veritabil „digital nomad“, cum îi place să spună. Între timp a fondat și un business propriu, o mică agenție, Albert+Pablo, care i-a oferit flexibilitate și multă libertate de mișcare. La New York a obținut o bursă la Parsons pentru programul de master în design și tehnologie. Acesta este al doilea master al său, a studiat de asemenea la New York Film Academy și are un master în design grafic la Marmara Üniversitesi și este licențiat în același domeniu.
O nouă provocare
În calitate de chief creative officer al Leo Burnett București, este responsabil de leadershipul creativ al tuturor conturilor agenției, coordonează echipa de creație și este interfața în relația cu clienții. „Am găsit oameni extraordinari în Leo“, spune încântat noul director de creație, care face echipă bună de management cu Diana Alexa – Managing Director, Victor Stroe – Director & Head of Strategy și Ștefan Iordache – Chief Operating Officer. De asemenea, din echipă face parte Irina Becher, Creative Director și Head of P&G Business Unit, om de creație cu o experiență de 15 ani în domeniu. Și, în contextul noilor conturi câștigate de agenție, echipei de creație i s-au alăturat Alin Mărghidanu, Group Creative Director pentru Telekom, plus câteva noi nume ce urmează să fie anunțate în curând.
Primele luni, prima campanie
De la venirea la cârma departamentului de creație al Leo Burnett, Ali Bati și-a adăugat deja în portofoliu o primă campanie pentru clientul Telekom. „Libertatea este un concept pus la încercare în multe situaţii şi locuri în lume. În România însă, libertatea a fost obţinută cu mult efort şi de puţin timp; avem doar o generaţie născută şi crescută în democraţie“, explică Ali Bati ideea de la care a pornit campania #netliberare, al cărei mesaj a fost livrat prin „spoken poetry“, un gen de poezie propagat prin internet, pentru care agenţia a ales să colaboreze cu Deliric.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz