Deși s-au reorientat masiv către cumpărăturile online în această perioadă, românii nu au renunțat la achizițiile de îmbrăcăminte și încălțăminte din magazinele fizice.
Astfel, potrivit unui studiu realizat de motorul de căutare GLAMI.ro, 1 din 3 români a cumpărat haine și încălțăminte din magazinele fizice doar pentru că acestea erau în apropiere. Reducerile din magazinele fizice (25%) și un proces anevoios al returului la comenzile online (22%) sunt două aspecte esențiale care îi determină pe români să cumpere offline.
Românii se concentrează pe magazinele de proximitate și outleturi când fac shopping de haine și accesorii. Respondenții au afirmat că preferă să cheltuiască bugetul de cumpărături pentru haine și accesorii pe branduri mass-market, ca Zara, Mango, H&M (+30%), câteva branduri premium, precum Calvin Klein, Guess (+28%) și pe branduri sustenabile (+16%). 34% vor cheltui mai puțini bani pe brandurile de lux.
Pe de altă parte, în prezent, 61% dintre români investesc bugete mai mari în cumpărăturile online, decât în cele offline, ca o consecință a pandemiei. Iar 1 din 3 români spune că găsește prețuri mai bune online.
Creșterea în online nu se reflectă doar în comenzile online, ci și în valoarea coșului. 33% dintre respondenți au răspuns că alocă mai mulți bani comenzilor online, deoarece găsesc prețuri mai mici online; în plus, 30% dintre români apreciază reducerile online, pe care le pot accesa mai ușor, în timp ce respectă măsurile de distanțare socială, acum crescute în toată țara din cauza noilor cifre îngrijorătoare în cazurile pozitive COVID-19.
Mai mult, 23% dintre respondenți spun că e mult mai plăcut să faci cumpărături online în prezent, decât cumpărături din magazinele fizice. 29% dintre acești oameni afirmă că pandemia le-a sporit numărul de comenzi online. 10% dintre respondenți au răspuns că acum sunt speriați să cumpere haine, încălțăminte și alte accesorii din magazinele fizice. Pe de altă parte, 11% cumpără în mod obișnuit din magazinele fizice și nu vor renunța la acest obicei.
În prezent, 1 din 3 români decide să intre într-un magazin fizic pentru a cumpăra haine și accesorii dacă magazinul este aproape și dacă sunt campanii de reduceri afișate în vitrină.
69% dintre români încă apreciază că pot atinge și proba hainele în magazinele fizice, spre deosebire de magazinele online, însă 14% spun că măsurile de distanțare socială nu sunt respectate suficient în magazinele fizice, în timp ce 11% dintre participanții la studiu spun că oferta din magazinele fizice nu mai este atât de variată ca în perioada pre-pandemie.
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…
Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…
Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…