Marketing

Nitu. Bogdan Nitu

4 feb. 2014 2 min

Nitu. Bogdan Nitu

Reading Time: 2 minute

<p> <strong>La 24 de ani si numai doi ani de la infiintarea firmei, Bogdan Nitu conducea deja agentia online a anului in Romania. Performanta de atunci l-a ambitionat sa tina standardele sus, astfel incat sa puna umarul la cresterea pietei.</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Lansand agentia in momentul in care putina lume stia ce este internetul, ati prins un start bun. Cum v-ati folosit de acest avantaj competitiv?</strong></p> <p> Am prins, in primul rand, un start greu. Mergeam la clienti si trebuia sa le explicam de ce au nevoie de un site. Erau, parca, maximum 200.000 de romani online cand am lansat agentia. Cine sa vrea sa comunice pe internet? Majoritatea agentiilor de digital de astazi au aparut cand balta avea deja mult peste. Sa vezi cum era cand alergam dupa doi pesti, si aia mici! Au fost si alte agentii care au prins acel start si care intre timp au disparut sau au azi o pozitie neinsemnata. Cred ca ne-am facut singuri startul bun. Apoi, intr-adevar, am folosit acest avantaj: am avut mai multe insight-uri despre ce se intampla la client, am fost primii care am creat anumite expertize intr-o agentie de digital (echipe de creatie digitala, departament de strategie) si, poate cel mai important, cred ca am avut si avem cel mai mult “intelligence” despre comportamentul utilizatorilor, despre engagement si despre relatia digitala a oamenilor cu brandurile.</p> <p>  </p> <p> <strong>De unde ati invatat digital?</strong></p> <p> Pe de o parte, am studiat foarte mult ce se facea in pietele evoluate. Imi aduc aminte ca la inceputul anilor 2000 il urmaream cu atentie, spre exemplu, pe Hillman Curtis. Am si invatat de la ei, ne-au si inspirat. Dupa 4-5 ani, cand ne-am permis financiar, am inceput sa mergem la seminariile unora dintre cele mai importante festivaluri din Europa: Cannes Lions, Eurobest, Golden Drum. Am fost prima agentie digitala prezenta la fiecare dintre aceste festivaluri. Pe de alta parte, am invatat foarte mult din propriile proiecte. Am folosit rezultatele fiecarui proiect pentru a intelege cat mai bine mecanismele digitalului.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum incurajati “engagementul real” in defavoarea celui bazat pe compensatii materiale?</strong></p> <p> Noi am militat intotdeauna pentru engagementul real care este bazat pe motive autentice ale oamenilor de a se implica intr-o actiune a unui brand. Agentia digitala trebuie sa analizeze publicul tinta, sa gaseasca acele motive si sa le exploateze. Asta este ceea ce noi incercam sa facem pentru fiecare brand. Din pacate, marea majoritate a agentiilor digitale nu fac asta, ci, ori din disperarea de a garanta KPIs digitali (like-uri), ori pentru ca nu stiu cum sa faca engagement real, aleg sa propuna clientilor solutii bazate pe premii materiale. Pentru mine, o agentie care face asta ori nu este un consultant adevarat, ori este doar la nivel de amatori. Clientii au inceput insa sa observe ca astfel de actiuni nu aduc beneficii reale brandurilor lor.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum putem scapa de “advertisingul declinat in online”, ca sa ne indreptam mai mult spre comunicare digitala autentica?</strong></p> <p> Asta se va intampla cand digitalul va deveni pentru clienti un mediu in care sa investeasca prin planificare pe termen lung. Cand asta se va intampla, brandurile vor trai cu adevarat digital, iar strategia de prezenta digitala a unui brand nu va mai avea la baza declinarea ATL-ului. Astazi trecem, din pacate, printr-o evolutie prea lenta catre acel moment, iar agentiile au o mare parte din vina, prin faptul ca nu incearca sa ajute clientii sa mearga catre planificare pe termen lung si accepta rolul de executant al “declinarii in online”.</p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: