Stiri

NextUp: 2025 vine cu nesiguranță și presiuni crescute asupra antreprenorilor

4 dec. 2024 3 min

NextUp: 2025 vine cu nesiguranță și presiuni crescute asupra antreprenorilor

Reading Time: 3 minute

Anul 2024 a fost marcat de o instalabilitate legislativă profundă, cu schimbări fiscale dese, ceea ce a generat o stare de incertitudine majoră pentru IMM-urile din România. Din aceste motive, antreprenorii au devenit mai reticenți în a investi în dezvoltarea afacerilor, fără o viziune clară asupra viitorului economic, ceea ce poate veni cu repercursiuni asupra economiei țării, avertizează NextUp, companie de software care implementează modificări fiscale ca e-Factura, SAF-T, e-TVA și altele. Astfel, având în vedere majorările de impozite și noile reglementări anunțate, 2025 pare să vină cu aceleași provocări și nesiguranțe pentru IMM-uri. Lipsa unei digitalizări reale și a unei comunicări transparente din partea instituțiilor de stat pe întreg parcursul anului 2024 nu au făcut decât să-i demotiveze pe contribuabili să-și investească resursele financiare, timpul și energia în folosul business-urilor lor.

“Din cauza instalabilității legislative, a schimbărilor fiscale care au loc constat, a încetinit dorința antreprenorilor de a investi în afacerile lor, neștiind la ce să se aștepte mai departe. Spre exemplu, la o analiză simplă pe site-ul ANAF, vedem că în 2024 au fost făcute 178 de modificări fiscale până la final de noiembrie, deci aproximativ o schimbare fiscală la două zile, schimbări cu care mediul de afaceri trebuie să se lupte pentru că apar în mod imprevizibil. În tot acest tumult, pentru că nu știu la ce să se mai aștepte, multe firme își temperează investițiile, deși ar avea nevoie pentru a-și asigura stabilitatea și creșterea. Antreprenorii care au conștientizat că trebuie să prevină și să își protejeze afacerile s-au pregătit din timp alegând să digitalizeze procese de business și să automatizeze o parte din muncă atât pentru a ține costurile sub control, cât și pentru a declara corect la ANAF în vederea evitării amenzilor. Digitalizarea a devenit o necesitate, nu doar un avantaj competitiv. IMM-urile au nevoie de soluții integrate care să le ajute să se adapteze rapid la schimbările legislative, să automatizeze raportările către ANAF, cum sunt e-Factura și SAF-T, și să reducă riscurile administrative. În lipsa acestor instrumente, companiile se confruntă cu un risc crescut de penalizări și dificultăți operaționale”, declară Roxana Epure, Managing Partner NextUp, furnizor de soluții software pentru peste 6.000 de IMM-uri.

În acest context, NextUp a echipat cu 50% mai multe afaceri decat anul trecut, IMM-uri care au solicitat softuri moderne pentru gestionarea eficientă a afacerii și transmiterea datelor către ANAF. Cererea IMM-urilor a crescut spectaculos în 2024 pentru dotarea cu un ERP care automatizează procese de business, simplifică operațiunile e-Factura și SAF-T și care este actualizat constant cu orice nouă modificare fiscală de la stat.

Afacerile luptă cu birocrația și impredictibilitatea prin digitalizare

În acest climat de nesiguranță, firmele trebuie să găsească soluții pentru a rămâne competitive și conforme din punct de vedere fiscal. Într-o perioadă de haos, digitalizarea nu este doar o alegere strategică, ci o măsură esențială pentru supraviețuire și creștere. Companiile care adoptă tehnologia acum vor fi cele care vor reuși să se adapteze mai ușor schimbărilor și să rămână competitive în viitor.

“Mediul de afaceri nu mai vrea surprize care le impactează direct cheltuielile, ci are nevoie de stabilitate legislativă. Oficialii trebuie să înțeleagă că antreprenorii au nevoie de predictibilitate. Pe asta ar trebui să fie focusul lor. Au fost anunțate deja noi măsuri fiscale, dar nu știm care sunt. Știm că urmează creșteri de impozite și taxe, schimbări care afectează IMM-urile, dar nu știm care și nu cunoaștem nici impactul pe bugete. Sigur, un minim de predictibilitate ei pot avea, în curtea proprie, prin sisteme integrate de partea lor, cu ajutorul cărora își vor automatiza fluxul de lucru astfel încât să nu muncească dublu și să cheltuie minim pentru a rezolva cerințele impuse de instituțiile statului.
În 2025, ne așteptăm ca antreprenorii să înțeleagă și mai bine că fără digitalizare, fără sisteme integrate și automatizare, afacerile lor nu pot face față birocrației și cerințelor tot mai complexe venite din partea statului. Cum statul român se digitalizează lent, mediul privat se vede obligat să compenseze această lipsă de eficiență prin soluții proprii prin care să transmită corect datele necesare către ANAF și să se protejeze astfel de amenzi”, adaugă Roxana Epure, Managing Partner NextUp.

NextUp este dezvoltatorul unui soft ERP care îi scutește pe antreprenori de timp cu birocrația, le da indicatori predictibili în timp real, pentru ca ei să poată decide cu cifrele în față pentru afacerile lor. Softul NextUp este adaptat afacerilor locale și folosit cu precădere în retailul online, retailul tradiţional, producţie, distribuţie, construcții şi servicii, pentru a automatiza activităţi repetitive consumatoare de resurse şi a optimiza procesele şi previziunile de business. NextUp are peste 6.000 de clienți, cu o medie de 5 utilizatori per companie.

Array

Articole pe aceeași temă: