New Agro. Cum a reușit Carrefour să devină lider în tranziția alimentară. Care este trendul consumatorilor români
Reading Time: 5 minuteCarrefour este lider în tranziția alimentară. La conferința New Agro, reprezentanții companiei au prezentat realizările acestei tranziții și reușitele campaniilor de susținere a producătorilor locali. Afli din acest material și care sunt tendințele consumatorului român după doi ani de pandemie.
Lider digital în tranziția alimentară.
De la sfârșitul anului 2018 Carrefour a lansat un plan de transformare în centru căruia există tranziția alimentară. Ca obiectiv strategic, Carrefour și-a propus să devină liderul tranziției alimentare pentru toți. Iar acest lucru reprezintă oferirea către clienți a unor produse cât mai sănătoase și calitative, la prețuri corecte.
„Acesta este un obiectiv firesc și provocator, pentru că preocuparea clienților pentru un stil de viață mai sănătos și pentru produse de calitate este foarte evidentă. Ca strategia să devină realitate, ea este împărțită în mai mulți piloni, iar toate aceste acțiuni sunt înglobate sub umbrela Act for Food, unde în fiecare an, proiectele au amploare din ce în ce mai mari. În fiecare an ne propunem să avem mai mulți producători locali cu care să lucrăm, mai multe produse locale pe care să le vindem clienților. Presupune un lanț de aprovizionare mai scurt. Asta înseamnă că produsele au impact redus asupra mediului, datorită distanțelor mai scurte de transport și evident presupune mai multe produse proaspete.
Alina Horgea, Director Mărci Proprii și Tranziție Alimentară, Carrefour România:
Zona de mărci proprii
Aceste produse sunt coordonate integral de către Carrefour. Prin condițiile pe care noi vrem să le avem, dezvoltăm aceste produse. Zona de mărci proprii o prioritizăm tot timpul în colaborarea cu producătorii locali. Anul trecut am lansat ca mărci proprii 300 de produse și peste 90% din vânzările articolelor cu marcă proprie sunt dezvoltate cu furnizorii locali.
Al doilea aspect important este zona de produse proaspete, aici sunt proiectele Creștem România Bio, Deschidem vinul românesc, care sunt niște inițiative evidente de acțiuni concrete în această direcție de a dezvolta aceste produse, a declarat Alina Horgea, Director Mărci Proprii și Tranziție Alimentară, Carrefour România
Este natural ca pe noi să ne intereseze susținerea produselor românești și a producătorilor locali, care înseamnă produse proaspete, produse de calitate, produse făcute de români pentru români, sănătoase. În momentul de față colaborăm atât cu producători individuali, dar și cu cooperative. Prin programele deschise încercăm să susținem acești producători mai mult decât să punem niște produse pe raft și mergem mai departe pe tot lanțul și dezvoltăm și know-how-ul aferent.
Radu Gherman, Director Produse Proaspete, Carrefour România
Care sunt provocările pe care le are Carrefour în asigurarea produselor proaspete
În România orice nivel de asociere vine cu foarte multe provocări, dar lucrurile se schimbă atunci când vii cu un exemplu de bune practici și oamenii înțeleg că este real și nu povești și că vorbim de o ecuație triplu win adevărată. Este un câștig pentru fermieri, este un câștig și pentru noi, dar cel mai câștigat este consumatorul român care primește produse locale românești de calitate.
Asocierea este un element extrem de important pentru România și pentru sectorul agriculturii românești.
Dacă ne uităm la suprafața agricolă ne confruntăm cu o fragmentare a acesteia. Sunt destul de mulți producători cu suprafețe mici și mijlocii din România, care nu au forța de a se promova, de a trece la agricultura secolului 21. Și credem că această asociere pe care Carrefour o sprijină la un nivel foarte ridicat, este forma prin care acești producători mici și mijlocii reușesc să devină mult mai eficienți în a produce și a fi relevanți pentru un retailer.
Colaborăm cu peste 17 cooperative, dintre care două sunt proiecte de suflet pentru noi. În 2017 am lansat cooperativa Vărăști, care este prima inițiativă de acest gen a unui retailer din România. Astăzi în această cooperativă livrează peste 140 de fermieri. Anul trecut am lansat cooperativa Grădinile Noaste.
Pe lângă cooperative lucrăm cu peste 1000 de producători, din care 600 sunt ultra locali, care livrează foarte aproape de raza magazinelor unde noi operăm. Suntem printre puținii care are o structură capabilă să gestioneze acest lanț extrem de scurt, de la producător, pe raftul magazinului.
Pentru consumator produsele sunt foarte proaspete și gustoase, de la ei din zonă, a declarat Radu Gherman, Director Produse Proaspete, Carrefour România
Ce este produsul Drag de România
Drag de România este un brand exclusiv local, lansat în urmă cu câțiva ani. Este poziționat în zona între mainstream si premium, iar obiectivul este de a oferi produse tradiționale care să amintească de gust de savoarea de altădată, produse cu specific românesc.
Produsele sunt făcute exclusiv cu furnizori români. Nici acest proiect nu este deloc simplu, dar nu este nici imposibil. Dacă vrei să mergi pe o calitate cât mai bună, există provocări. Lucrăm pe aceste produse cu furnizori mici, medii, dar și cu furnizori mari. În principal prioritizăm colaborarea cu furnizorii mici și medii, dar avem și furnizori mari cum este Vel Pitar cu care colaborăm. În fiecare an se lansează produse noi și astfel sunt acoperite toate zonele consumatorilor: mezeluri, brânzeturi, zona de patiserie, zona de snacking, zona de siropuri, sucuri, iar in acest an ne ducem în zona de măcelărie proaspătă.
Salamul de Sibiu – Drag de România este un produs vedetă, sucul de mere este de asemenea un produs vedetă. Acum câteva săptămâni am lansat Telemeaua de Ibănești – Drag de România, ea este atât un produs de origine protejată, dar și foarte apreciat. Pufuleții lansați anul trecut sunt iarăși un produs vedetă. Aproape toate produsele Drag de România sunt super apreciate de producători.
Produsele Filiera calității Carrefour sunt foarte relevante pentru consumator și pentru parteneriatele cu furnizorii care se dezvoltă. Toate aceste proiecte sunt gândite pe termen lung și foarte lung. Avem astfel filierele de morcov și cartof dezvoltate în România de peste 10 ani. În spatele lor există condiții extraordinar de exigente, tocmai pentru a favoriza un produs cât mai calitativ. Sunt caiete de sarcini, sunt planuri de control, sunt planuri de ameliorare a acestor produse. Acestea sunt atât în zona vegetală, cât și în zona animala. Avem în jur de 20 de filiere dezvoltate, în plan pentru acest an mai sunt 5. Nu contează atât numărul lor cât greutatea.
Care sunt tendințele de consum ale clienților
Ținând cont de ultimii doi ani, consumatorii s-au schimbat și au devenit din ce în ce mai atenți și mai responsabili cu ceea ce cumpără, într-un mediu inflaționist. Oamenii încearcă să își conserve puterea de cumpărare, iar tendința de a cumpăra mai multe mărci proprii este evidentă. Mărcile proprii au crescut mult mai mult ca cele naționale, iar anul acesta trendul este evident și cu siguranță se va menține.
Trendul de a cumpăra produse locale. Aici vorbim despre produse mai proaspete, mai calitative și au și această componentă de a sprijini comunitatea locală, producătorii locali, a declarat Alina Horgea, Director Mărci Proprii și Tranziție Alimentară, Carrefour România
Foto: Vali Mirea
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz