Sustenabilitate

Nestlé propune NutriPorția, o rețetă împotriva risipei alimentare

Reading Time: 3 minute

Nestlé trage un semnal de alarmă asupra risipei alimentare, care poate însemna pentru fiecare familie, o pierdere estimată de la câteva sute la câteva mii de lei pe an. Campania inițiată de Nestlé România este susținută de Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR, Horeca School și Chef Ștefan Popescu.

Rețeta universală este simplă și accesibilă oricui, și este descrisă în principiul NutriPorția, care postulează cum ar trebui să arate porțiile ideale de mâncare, adică și proteine, și carbohidrați, și legume, și arată care sunt cantitățile potrivite din fiecare grupă de alimente pentru principalele mese ale zilei.

NutriPorția este o metodă care împarte farfuria în 3 părți care te ghidează, astfel încât jumătate din farfuria celui mic să fie acoperită de legume și verdețuri, un sfert – de alimente bogate în proteine, iar un sfert – de cereale/paste/orez și alte surse de carbohidrați.

Echivalentul a un miliard de mese cu mâncare bună de consum este risipit în fiecare zi la nivel global, doar în gospodării. Conform Comisiei Europene, 131 de kilograme de alimente sunt risipite anual de fiecare locuitor din U.E. Cu alte cuvinte, aruncăm în fiecare zi 350 grame de alimente pe cap de locuitor. 70% din această cantitate este reprezentată de risipa la nivel de gospodărie, adică fiecare dintre noi aruncă zilnic 250 grame de mâncare.

”În viziunea noastră, nimănui nu trebuie să-i fie foame. Fiecare aliment contează și a oferi hrană este forma de ajutor cea mai concretă pentru a răspunde la o necesitate esențială. Tocmai de aceea, credem că atenția și responsabilitatea de a nu risipi nicio fărâmă de hrană reflectă grija și respectul pentru oameni și planetă, pentru resursele și bugetele investite.”

Gabriel Sescu, președinte Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR

Risipa alimentară are impact negativ și asupra mediului, deoarece resursele naturale, precum apa, terenul și energia sunt utilizate în mod ineficient pentru producția alimentelor care sunt ulterior aruncate. De asemenea, risipa alimentară contribuie la emisiile de gaze cu efect de seră (16% din totalul emisiilor doar în Europa) și la schimbările climatice.

”În fața risipei alimentare, fiecare dintre noi poate deveni un protagonist al schimbării. Fiecare aliment salvat reprezintă un gest de responsabilitate și respect față de mediu și comunitatea din jur.”

Cristina van der Schaaf, fondatoarea Horeca School

Lupta contra risipei alimentare din România

Risipa alimentară este o problemă imensă și în România, unde peste 6 milioane de tone de alimente sunt aruncate anual, antrenând costuri inutile pentru gospodăriile românilor – sume ce ar putea fi folosite mai bine în alte scopuri.

”Împreună cu Chef Ștefan Popescu, Horeca School și Federația Băncilor pentru Alimente din România, începem o campanie de comunicare cu privire la importanța reducerii risipei alimentare, prin gesturi simple și la îndemână. Un astfel de gest poate fi reprezentat de adoptarea metodei NutriPorția, care ține cont de două principii esențiale: diversitate și cantitate.”

Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager, Nestlé România

Prin parteneriatul pe termen lung cu „Banca pentru Alimente”, Nestlé România contribuie la reducerea risipei alimentare, donând tone de produse, lună de lună, către beneficiarii Băncii. Începând din 2018, Nestlé România a donat către Banca pentru Alimente peste 269 de tone de produse, din care 60 de tone numai anul trecut

”Acceptați provocarea de a risipi cât mai puține alimente timp de câteva săptămâni, provocarea se aplică pentru toată familia! Copiii se vor distra măsurând câtă hrană se risipește în familie și vor veni cu idei despre cum puteți evita risipa de mâncare. Daca familia ta reușește, primiți cu toții o recompensă!.”

Chef Ștefan Popescu

La invitația Nestlé România, Chef Popescu a gătit împreună cu copiii de la Horeca School cinci rețete, iar meniul astfel creat a fost donat integral către Casa Sf. Ioan din cadrul Asociației Caritas București.

Federația Băncilor pentru Alimente din România și cele nouă Bănci Regionale pentru Alimente din București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova, Galați salvează alimente de la pierdere și risipă, prin preluarea acestora de la companiile din lanțul agroalimentar și le donează către organizațiile caritabile care au în grijă persoane vulnerabile, contribuind astfel la reducerea sărăciei și a impactului negativ asupra mediului.

Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestlé, cea mai mare companie de alimente și băuturi din lume, s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 3 ani compania a plantat 90.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.

Gabriel Barliga

Recent Posts

E.ON România și Asociația Zi de BINE colaborează pentru prevenirea consumului de substanțe interzise în rândul tinerilor

E.ON România și Asociația Zi de BINE își unesc forțele în vederea prevenirii consumului de substanțe interzise în rândul tinerilor…

26 de minute ago

Lidl continuă proiectul Pâine și Mâine derulat de World Vision România

În perioada sărbătorilor de iarnă, Lidl România continuă tradiția de a transforma bucuria dăruirii într-un sprijin real pentru copiii din…

31 de minute ago

7 factori pe care investitorii români la bursă trebuie să îi ia în considerare în noiembrie-decembrie

Pe măsură ce anul se apropie de final, piețele de capital globale și performanțele companiilor vor resimți influența mai multor…

2 ore ago

OMV Petrom va livra combustibil sustenabil pentru TAROM

OMV Petrom, cel mai mare producător integrat de energie din sud-estul Europei, și TAROM, compania națională de transport aerian a…

2 ore ago

Vacanțe în ofertă la Black Friday. Unde poți ajunge cu 299 de euro

Fabrica de Vacanțe, parte a Grupului Aerotravel, lansează cea mai așteptată campanie a anului, Black Friday 2024, cu reduceri de…

2 ore ago

Prețul chiriilor continuă să crească. Majorări de 12% în octombrie 2024

Prețurile solicitate pe Storia pentru chiriile din cele 10 orașe analizate, orașele cu cele mai multe anunțuri de pe platformă,…

2 ore ago