Nestlé ajută tinerii să răspundă la întrebarea ”Tu ce vrei să te faci când vei fi mare?”
Reading Time: 2 minutePentru mulți adolescenți români, întrebarea ”și ce vrei să te faci când vei fi mare” rămâne fără răspuns chiar și după absolvirea liceului și începerea studiilor superioare, din cauza gradului scăzut de identificare a competențelor vocaționale ale tinerilor. Nestlé încearcă să abordeze această situație cu o campanie de testare vocațională adresată adolescenților (liceu) și tinerilor aflați fie la studii superioare, fie la primul loc de muncă.
Potrivit Eurostat, la nivelul anului 2022, 19,8% din românii cu vârstă cuprinsă între 15 și 19 ani nici nu învățau, nici nu munceau. Dacă la băieți proporția era de aproape 15%, la fete era un dezastru: peste 25%, punând România pe primul loc în acest clasament negativ. Multe alte statistici prezentate constant de media relevă faptul că prea mulți tineri nu știu ce direcție de dezvoltare profesională să adopte după absolvirea fie a liceului, fie a facultății, ceea ce contribuie la agravarea fenomenului de criză de competențe pe piața muncii.
Una din căile prin care tinerii pot fi ajutați în mod direct și concret să se orienteze eficient în piața muncii este testarea abilităților vocaționale prin mijloace științifice, care să le ofere pe de o parte o imagine cât mai fidelă a competențelor individuale, și pe de altă parte sugestii de perspective profesionale potrivite cu rezultatele testelor.
”Acest tip de teste vocaționale nu este gratuit, iar o mare parte a părinților din România îl consideră ca fiind chiar costisitor, motiv pentru care îl elimina din opțiunile ajutătoare pentru orientarea adolescenților spre o anumită profesie. De aceea, alături de partenerii săi, Nestlé s-a implicat în mod direct în susținerea financiară a acestui demers pentru a contribui la dezvoltarea profesională optimă a generațiilor tinere, iar consumatorii pot fi alături de Nestlé pentru a ajuta 20.000 de tineri să-și afle drumul în viață, prin simpla participare la campanie.”
Marius Niță, Head of Corporate CDT, Nestlé România
Testele vocaționale vor fi disponibile online la finalul campaniei în baza înregistrărilor. Se pot înscrie consumatorii care cumpără produse Nestlé de cel puțin 30 de lei (valoare bon fiscal), iar apoi înscriu seria și numărul bonului pe www.nestle.ro/promotii sau prin SMS la 1746 și la 3782.
Pentru cei ce au trecut de momentul completării unui test vocațional, Nestlé oferă premii prin tragere la sorți: 50 de rucsaci plini cu produse Nestlé, 10 laptopuri MacBook Air 15” și un mare premiu în valoare de 75.000 de lei.
”Cumpărătorii pot înscrie bonurile fiscale cu produse Nestlé participante, fiecare bon fiscal înscris finanțând practic un test vocațional pentru un viitor inginer, o viitoare avocată, un viitor instalator sau un electrician de care sigur vom avea nevoie în anii ce urmează. Noi îi ajutăm să descopere ce pot, și astfel ei vor reuși”, arată Marius Niță.
Campania, creată și implementată cu ajutorul agenției Mercury, se derulează până pe 16 iunie 2024.
Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestlé s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 3 ani compania a plantat 90.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz