Nestlé a avut vânzări de peste 22 mld. franci elvețieni în primul trimestru din 2024. Creștere de 2,1% în România
Reading Time: 3 minuteGrupul Nestlé și anunță o creștere organică de 1,4%, cu pricing de 3,4% și creștere internă reală (RIG) de -2,0% a vânzărilor pe primele trei luni ale anului 2024. Vânzările totale raportate au fost de 22,1 miliarde de franci elvețieni, o scădere de 5,9% față de aceeași perioadă din 2023.
Creșterea organică a vânzărilor Grupului a fost determinată de Zona Europa și de piețele emergente, cu un impact negativ din America de Nord. Rezultatele sunt în linie cu prognoza pentru întregul an 2024: o creștere organică a vânzărilor de aproximativ 4%.
„Ne-am așteptat la un început lent și preconizăm o revenire puternică a creșterii interne reale în al doilea trimestru, cu livrări fiabile pentru restul anului. O gamă largă de inițiative de creștere în cadrul Grupului încep acum să dea rezultate. În America de Nord, continuăm să inovăm și am crescut nivelul activităților comerciale, în special în domeniul alimentelor congelate, care au pierdut teren în primul trimestru. Planul de integrare pentru divizia de vitamine și suplimente minerale a Nestlé Health Science este pe drumul cel bun, cu un punct de cotitură asteptat in al doilea trimestru și o creștere puternică preconizată ulterior. Principalele priorități ale Nestlé rămân să execute cu excelența, să valorifice expertiza științifică și nutrițională și să stimuleze creșterea brandurilor de miliarde. Reiterăm obiectivele noastre pentru 2024 și privim înainte cu încredere”.
Mark Schneider, CEO Nestlé
În Zona Europa, creșterea organică a fost de 4,4%, cu pricing de 4,6% și creștere internă reală de -0,2%. Schimbul valutar a avut un impact negativ asupra vânzărilor cu 5,8%. Cesionările nete au redus vânzările cu 3,6%. Vânzările raportate în Zona Europa au scăzut cu 5,0%, la 4,6 miliarde de franci elvețieni.
Zona a înregistrat creșteri ale cotei de piață în hrana pentru animale de companie și nutriția pentru sugari. Pe categorii de produse, principalul factor care a contribuit la creștere a fost PURINA PetCare, condus de mărcile premium Purina One, Felix și Gourmet.
Vânzările de cafea au crescut cu o rată medie de o singură cifră, cu contribuții puternice din partea produselor NESCAFÉ și Starbucks.
Dulciurile au înregistrat o creștere medie de o singură cifră, cu o cerere puternică pentru KITKAT și produse sezoniere. În ianuarie, Zona a lansat KITKAT Breaks for Good, primul baton de ciocolată făcut cu cacao provenită de la familii de fermieri susținute de programul Nestlé Income Accelerator.
Categoria de produse culinare a crescut cu o rată scăzută de o singură cifră, conduse de Maggi, care și-a extins distribuția pentru portofoliul său de tăiței. Categoria de nutriție pentru sugari și copii de vârstă mică a înregistrat o creștere scăzută de o singură cifră.
Rezultatele Nestlé în România
„Am avut un început de an cu o creștere organică de 2,1% în primul trimestru, cu contribuții importante de la șapte dintre cele zece categorii din portofoliul nostru. Suntem încrezători în faptul că produsele noastre de calitate și noile lansări vor convinge consumatorii să continue să ne aleagă. De 28 de ani contribuim la economia locală și la dezvoltarea comunității prin proiectele educaționale și de sustenabilitate pe care le derulăm. Direcțiile noastre strategice de anul acesta vor fi consolidarea brandurilor, menținerea în topul preferințelor consumatorilor, sprijinul acordat familiilor, tinerilor și mediului prin proiectele in derulare, dar și prin sprijinul nostru pentru reducerea risipei alimentare.”
Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România
Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, cu peste 300.000 de angajați și prezență în 189 de țări. Cele peste 2.000 de branduri ale Nestlé includ nume emblematice precum NESCAFÉ, Nespresso, Maggi și Nesquik. Sediul principal al Nestlé se află în Vevey, Elveția, unde compania a fost fondată în urmă cu mai bine de 150 de ani.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz