Stiri

Nestlé: 40% dintre români sunt flexitarieni

Reading Time: 4 minute

La nivel mondial, consumul de carne tinde să scadă în favoarea preparatelor de origine vegetală, care s-au diversificat și răspândit pe o scară largă. În România, peste 50% dintre adulți declară că și-au redus consumul de carne în ultimul an și intenționează să mențină acest obicei. Din ce în ce mai mulți oameni se declară flexitarieni, alegând să consume carne doar ocazional. 40% dintre români se declară flexitarieni (termen folosit pentru a descrie practica excluderii unor anumite tipuri de carne din dietă), conform unui studiu Smart Protein Project.

Acest lucru este mai mult decât un trend, este o schimbare de mentalitate în rândul consumatorilor. Factorii care determină creșterea categoriei plant-based sunt impactul asupra mediului, un stil de viață sănătos, grija față de animale și motivele care țin de credințe și religie. Consumatorii devin din ce în ce mai informați și dornici să fie mai prietenoși cu mediul și conștienți de ingredientele regăsite în alimentele pe care le consumă. Dacă ne uităm la ultimii doi ani, gama de produse “plant-based” disponibilă pe piața din România, de la diverși producători, a crescut într-un ritm exponențial, ieșind din acea zonă de produse nișate și stabilind o categorie de sine stătătoare.

Un studiu realizat de Nestlé, în colaborare cu Masimi, la începutul acestui an la nivel de zonă (România, Bulgaria și Serbia), arată că românii și bulgarii sunt mai conștienți de importanța și relația dintre alimentația lor și sustenabilitatea mediului (64%, respectiv 51%). Aproximativ jumătate dintre cetățenii din toate cele trei piețe (românii – 50%, bulgarii – 53%, sârbii – 49%) consumă cel puțin 1-2 mese pe săptămână pe bază de plante, proteine pe bază de plante și mese fără carne. Românii consumă 51% mese pe bază de plante, 46% fără carne și 40% proteine pe bază de plante. Cel mai mare potențial pentru mesele pe bază de plante este văzut în România și Serbia, unde peste 40% dintre consumatori intenționează să crească consumul de acest tip de alimente în viitor, comparativ cu aproximativ unul din trei rezidenți sub 50 de ani în Bulgaria (28%).

În prezent, pe piața din România, Nestlé Professional a lansat patru produse GARDEN GOURMET – Sensational Burger, Fillet Pieces, Vegan Nuggets și Vegan Schnitzel, urmând ca până la finalul acestui an să extindă gama prin lansarea celui de-al cincilea produs: GARDEN GOURMET Vegan Mince. Toate aceste produse au certificare vegană. Acestea sunt disponibile în România prin intermediul partenerului din sectorul HoReCa, Marathon Distribution Group SRL, sau direct în cadrul rețelelor Metro Cash & Carry și Selgros Cash & Carry. Numărul de locații HoReCa în care sunt listate produsele din gama GARDEN GOURMET a crescut constant de la o lună la alta, ajungând în prezent la peste 320 de restaurante. Începând cu luna martie a acestui an, consumatorii care au vizitat zona de Gastro Carrefour, au putut achiziționa și gusta preparate realizate cu GARDEN GOURMET Fillet Pieces & Vegan Nuggets. Aceste produse sunt prezente în 42 de hipermarketuri, la nivel național, și pot fi găsite sub următoarele denumiri: „Tigaie Vegană”, „Pilaf Vegan” și „Vegan Nuggets Menus”.

Tot în prima parte a acestui an, a luat naștere parteneriatul între Nestlé Professional și SC PLEURO IND SRL (Bite Sandwiches). Consumatorii pot gusta două tipuri de sandwichuri Bite senzaționale, realizate cu ingrediente GARDEN GOURMET Fillet Pieces & Vegan Nuggets – “Sandwich vegan Fillet GARDEN GOURMET cu salată Coleslaw” și “Baghetă Maia Nuggets GARDEN GOURMET, Ardei copt”. Ambele produse sunt preparate integral cu ingrediente de origine vegetală, deci potrivite persoanelor care consumă doar preparate vegane. Acestea pot fi achiziționate din lanțurile de magazine Kaufland (150 locații) și Mega Image (100 locații), cât și din benzinăriile Mol (cu excepția stațiilor ce conțin un Fresh Corner) și OMV. Nestlé Professional va continua acest parteneriat cu SC PLEURO IND SRL (Bite Sandwiches), prin lansarea altor produse care să conțină ingrediente din portofoliul său, având un numitor comun: ingrediente de înaltă calitate, fără a face vreun compromis la gustul sau aspectul produselor.

“Când vine vorba de brandul GARDEN GOURMET, dorim să creștem conștientizarea faptului că putem contribui cu toții la sustenabilitate prin alegerile noastre zilnice mai ecologice. Acesta este scopul nostru, nu numai în comunicarea cu consumatorii, ci și cu toți asociații și partenerii prin intermediul lanțului de aprovizionare cu care construim și dezvoltăm GARDEN GOURMET. Produsele GARDEN GOURMET sunt rezultatul a 35 de ani de cercetări și inovări continue. În timpul procesului de dezvoltare a produselor, am efectuat numeroase studii în care am implicat consumatorii și ne-am consultat cu diverși bucătari, pentru a-i apropia de produsele GARDEN GOURMET, care se potrivesc bine cu toate ingredientele cu care gătim. Pe lângă boabele de soia, care nu sunt modificate genetic, produsele noastre conțin o mare varietate de legume și cereale, pentru a crea aspectul, gustul, textura și proprietățile de gătire asemenea cărnii adevărate. Gustul grozav este un element cheie și nu am făcut compromis de la acesta niciodată. Cu ocazia Vegan Day, invităm consumatorii să guste produsele noastre vegane pentru a se convinge dacă sunt potrivite cu ceea ce-și doresc să consume pentru a avea o alimentație sănătoasă, echilibrată și prietenoasă cu mediul”, spune Ovidiu Tunaru, Business Executive Officer Nestlé Professional.

Pentru că susține că nutriția este unul dintre factorii care contibuie semnificativ la îmbunătățirea calității vieții, Nestlé a creat VeggiePorția – ghidul spre o alimentație mai bogată în alimente de origine vegetală. Omnivori, vegetarieni, vegani sau flexitariani, VeggiePorția îi ajută pe toți să-și pregătească mese echilibrate pe bază de vegetale, care asigură toți macronutrienții de care au nevoie (proteine, carbohidrați, grăsimi), precum și o bună parte din micronutrienți (vitamine și minerale). Depinde de fiecare câte mese pe bază de plante dorește să consume într-o săptămână. Fiecare își adaptează meniul săptămânal la stilul de viață și la nevoile sale nutriționale. Nestlé recomandă o regulă simplă: 3 zile din 7 doar alimente vegetale, aplicând principiile VeggiePorției.

Foto: © Roman Rodionov | Dreamstime.com

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

La doi ani de la deschidere, Medikali anunță dublarea cifrei de afaceri

Lansată în 2022, cu o investiție de 2,8 milioane de euro, Medikali, o clinică medicală privată, și-a consolidat rapid poziția…

7 minute ago

Select Residences, proiect imobiliar al Anchor Grup în valoare de 45 mil. euro, a intrat în faza de livrare cu 75% dintre locuințe deja vândute

Select Residences, cel mai recent complex rezidențial dezvoltat de Anchor Grup, unul dintre cei mai importanți dezvoltatori imobiliari din România,…

8 minute ago

Quadra Casa aduce în premieră internațională, la București, noua colecție GESSI Haute Culture

Integratorul de finisaje premium Quadra Casa marchează o nouă premieră cu impact internațional prin atragerea în exclusivitate a colecțiilor de…

16 minute ago

Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou

Reîntoarcerea la birou continuă să crească în acest an, pe măsură ce angajații resimt tot mai mult nevoia de interacțiune…

18 minute ago

Golin România câștigă 11 premii la Romanian PR Award 2024

Golin România a obținut 11 premii din 16 nominalizări la ediția din acest an a Romanian PR Award: 3 Golden…

45 de minute ago

Asociația pastel şi Kaufland România lansează proiectul PractiLand

Asociația pastel, dedicată misiunii #NicioLunăFărăOFaptăBună, anunță lansarea proiectului PractiLand, o inițiativă susţinută de Kaufland România, menită să transforme educația practică…

53 de minute ago