Nespresso România: Savoare și sustenabilitate
Reading Time: 5 minuteÎn fiecare an, în întâmpinarea sezonului festiv, Nespresso le aduce iubitorilor de cafea sortimente cu arome în ediție limitată. Ana-Maria Doxan, Business Executive Officer al Nespresso România, ne-a oferit mai multe detalii despre colecția din acest an, Gifts of the Forest, realizată în colaborare cu designerul de modă columbian Johanna Ortiz, susținătoare a luptei contra schimbărilor climatice.
La ce să se aștepte pasionații de cafea de la cele trei noi sortimente din ediția limitată Gifts of the Forest?
De această dată ne bucurăm să colaborăm cu designerul de modă columbian Johanna Ortiz, o susținătoare activă a luptei împotriva schimbărilor climatice, renumită pentru colecțiile sale vibrante, abordând teme botanice, care transmit spiritul ținutului său natal și vitalitatea naturii luxuriante. Noua colecție Nespresso Gifts of the Forest celebrează așadar frumusețea și vegetația pădurii, afirmând totodată devotamentul brandului față de natură și ținuturile magice de unde obținem unele dintre cele mai bune cafele din lume. În acest sezon festiv ducem un pas mai departe acțiunile noastre pentru protejarea mediului înconjurător și, alături de ONG-ul Conservation International, contribuim la protejarea a 10 milioane de copaci din pădurea amazoniană. Iubitorii cafelei noastre vor avea certitudinea că, atunci când savurează sortimentele de cafea sau când oferă în dar produsele Nespresso, contribuie la susținerea unei cauze de sustenabilitate extrem de importante. Din colecția Nespresso Gifts of the Forest fac parte 3 sortimente de cafea în ediție limitată – Forest Black, Forest Fruit Flavour și Forest Almond Flavour – evocând bogăția aromelor pe care le regăsim în inima pădurii. La nivel de experiență senzorială Forest Black este un espresso condimentat, obținut din boabe de cafea Arabica din Columbia și din zone vecine, cultivate la umbra copacilor. Această practică a cultivării arborilor de cafea printre copaci indigeni promovează o mai mare biodiversitate, asigurând totodată un profil aromatic specific, excepțional. Pornind de la acest sortiment de bază am creat alte două sortimente cu arome: Forest Fruit Flavour o cafea ușoară, suculentă, ce abundă în arome de fructe de pădure, și Forest Almond Flavour, un espresso aromat cu note delicioase de migdale.
Ne puteți spune mai multe despre colaborarea cu Johanna Ortiz și despre accesoriile produse de aceasta pentru noua colecție?
Suntem foarte încântați de colaborarea cu Johanna Ortiz pentru această colecție de final de an, iar parteneriatul nostru a evoluat cât se poate de firesc, ea și Nespresso împărtășind aceleași valori în ceea ce privește grija față de mediul înconjurător și dorința de a fi o forță a binelui. Johanna Ortiz și-a construit brandul și reputația în jurul abordării sale extrem de creative, întotdeauna sustenabilă, fiind renumită pentru capacitatea de a aduce laolaltă într-un mod neașteptat fascinația lumii naturale și cerințele lumii moderne. Ne-am dorit ca, având aceste calități în minte, să le aducem iubitorilor de cafea sortimente inspirate din inima pădurii într-o colecție de sărbătoare cum nu a mai fost alta. Pentru că de această dată colecția vine și cu demersul nostru de protejare a copacilor din regiunea Amazonului. Pe lângă cele trei sortimente de cafea în ediție limitată, colecția Gifts of the Forest cuprinde și accesorii deosebite, precum cana de cafea pentru călătorii NOMAD, calendarul de advent Nespresso, geanta reversibilă din bumbac organic și o agendă realizată din materiale reciclabile, toate create în colaborare cu Johanna Ortiz și purtând designul emblematic al acesteia. Fiecare produs din colecție poate deveni un cadou inspirat pentru iubitorii de cafea, evocând frumusețea și magia pădurii.
De ce credeți că accesoriile realizate în colaborare cu Johanna Ortiz ar putea reprezenta un cadou ideal pentru iubitorii de cafea din România?
Iubitorii de cafea vor găsi întotdeauna la Nespresso cadouri ce îmbină utilitatea și eleganța. Ceștile de cafea Origin, de exemplu, sunt o expresie a designului elegant, îmbinat cu fiabilitatea: inspirate de forma bobului de cafea, se potrivesc perfect în mână și oferă o experiență aparte de savurare a cafelei. Așadar, cu siguranță că și produsele din ediția noastră de sărbători pot deveni cadouri surprinzătoare, din mai multe considerente. Prin colaborarea cu Johanna Ortiz, produsele Nespresso îmbracă haine de sărbătoare cu un design unic creat de aceasta. Pentru pasionații de design, ele pot fi un cadou minunat. Un alt motiv este sursa de inspirație, dar și componenta de grijă față de natură, iar aici este vorba despre acțiunea Nespresso, la nivel global, de a proteja 10 milioane de copaci din Amazon, în completarea angajamentului ca fiecare ceașcă de cafea Nespresso să aibă o amprentă de carbon neutră nu mai târziu de anul viitor. Și nu în ultimul rând, datorită acestei promisiuni, iubitorii de cafea pot avea certitudinea că atunci când oferă în dar produsele Nespresso contribuie la susținerea unei cauze de sustenabilitate și au un comportament responsabil față de natură.
Sustenabilitatea stă la baza tuturor acțiunilor Nespresso. Care sunt planurile, la nivel global, pe care le are compania pentru acest sezon festiv?
Sustenabilitatea este adânc înrădăcinată în practicile Nespresso, încă de la bun început. De mai bine de 20 de ani Nespresso s-a concentrat asupra protejării naturii prin proiecte agroforestiere menite să consolideze ecosistemele din regiunile consacrate pentru cultivarea cafelei de înaltă calitate. Pentru a duce acest lucru mai departe și pentru a sprijini comunitățile locale, Nespresso contribuie la protejarea a 10 milioane de copaci din pădurea amazoniană, din regiunea La Pedrera, Columbia, alăturându-se proiectului Our Future Forests: Amazonia Verde. Protejarea și conservarea acestei regiuni au o importanță covârșitoare la nivel global în combaterea schimbărilor climatice. Pe plan local, Nespresso alături de Nestle România vor planta peste 50.000 de puieți de arbori în zonele tampon din jurul Parcului Național Cozia, ce până în 2050 va neutraliza 10.000 de tone de dioxid de carbon.
În 2021, 25.000 de molizi vor prinde rădăcini la Voineasa – un număr simbolic pentru a celebra cei 25 de ani de existență a Nestle în România, urmând acțiunii de plantare a celor 30.000 de puieți de salcâm în 2020, colectărilor repetate de deșeuri și primului studiu de biodiversitate pentru Parcul Național Cozia susținut de Nestle, ca parte a proiectului Popas 2020. Credem că o viață sănătoasă începe cu o lume curată. Iar aceasta este, în primul rând, responsabilitatea noastră. De aceea ne îndreptăm eforturile nu doar spre crearea de ambalaje din materiale reciclate și reciclabile, ci și spre lanțuri de producție sustenabile astfel încât produsele și activitatea nostră să aibă impact minim asupra mediului. Nespresso și-a luat angajamentul ca până în 2022 orice ceașcă de cafea, atât din gama pentru acasă cât și din gama profesională, să aibă o amprentă de carbon neutră. Pentru a ne îndeplini această promisiune vom continua să accelerăm inițiative legate de reducerea emisiilor de carbon, reîmpăduriri în cadrul plantațiilor de cafea și împrejurimile acestora și finanțarea proiectelor de înaltă calitate în ceea ce privește compensarea emisiilor de carbon. Pe plan local, ne dorim să accelerăm acțiunile de comunicare și proiectele în ceea ce privește reciclarea capsulelor de cafea utilizate, iubitorii de cafea alăturându-ni-se cu entuziasm în aceste demersuri.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz