NEPI Rockcastle a inaugurat Promenada Craiova, după o investiție greenfield de 136 mil. euro
Reading Time: 5 minuteNEPI Rockcastle a inaugurat Craiova, centrul comercial Promenada, în urma unei investiții greenfield de 136 milioane de euro.
Promenada Craiova reprezintă cea mai importantă investiție din sectorul de retail comercial din România, din ultimii cinci ani, precum și cea mai mare din Europa Centrală și de Est (ECE) din 2023, ca valoare și dimensiune a proiectului.
“Promenada nu este doar cea mai valoroasă investiție în retailul comercial, din ECE, care a avut loc în 2023, ci, cu siguranță, și unul dintre cele mai complexe proiecte din portofoliul NEPI Rockcastle. În ciuda provocărilor geopolitice și economice, care au coincis cu perioada în care am derulat lucrările de construcție, am perseverat, creând un centru comercial de top, axat pe sustenabilitate. Interesul ridicat venit din partea numeroșilor retaileri internaționali și numărul mare de branduri în premieră evidențiază potențialul pieței centrelor comerciale din ECE și atractivitatea orașelor regionale în plină ascensiune economică, cum este Craiova.”
Rüdiger Dany, CEO, NEPI Rockcastle
Zona comercială Promenada are o suprafață totală de aproximativ 80.000 mp, integrând centrul comercial, care ocupă circa 53.300 mp, și un parc de retail de aproximativ 10.400 mp, deținute de NEPI Rockcastle. De asemenea, zona comercială include 16.000 mp deținuți de Dedeman.
Zona comercială găzduiește peste 130 de magazine, printre care peste 20 de nume pentru prima dată în oraș. De asemenea, inaugurarea Promenada marchează intrarea oficială pe piața din România și ECE a brandului Lefties, parte a grupului Inditex, una dintre principalele companii internaționale de modă cu prețuri accesibile, originară din Spania.
“Promenada a fost finalizat conform graficului și este, atât din punct de vedere al suprafeței cât și al configurației tehnice, cel mai mare și modern centru comercial din Craiova. Am implementat aici și cea mai mare instalație fotovoltaică care deservește un centru comercial din România. Va fi operațională, cel mai probabil, la începutul lui 2024. Este, de asemenea, și pentru prima dată când NEPI Rockcastle a integrat, din faza de proiect și construcție, producția de energie regenerabilă în parcările unuia dintre proiectele sale. În afară de zona de protecție a mediului, am investit puternic și pe partea de infrastructură, pentru a ne asigura că accesul la Promenada va fi facil. Astfel, acum o săptămână, am inaugurat și un nou bulevard care sunt convins că, alături de centrul comercial, va îmbunătăți considerabil viața craiovenilor. Deschiderea Promenada marchează, cu siguranță, o bornă importantă în dezvoltarea economică a Craiovei.”
Andrei Radu, Director de Dezvoltare, NEPI Rockcastle
Ca parte a angajamentului în direcția respectării normelor ESG (factori de mediu, sociali și de guvernanță) și a reducerii amprentei de carbon, centrul comercial Promenada va fi dotat cu cea mai mare instalație fotovoltaică din portofoliul NEPI Rockcastle. Instalația reprezintă cel mai mare proiect fotovoltaic dezvoltat la nivelul unui centru comercial din Romania, cu o valoare a investiției de peste 7 milioane de euro.
“Prin această investiție, dar și grație excelentei colaborări dintre autoritatea locală și partenerul economic, demonstrăm încă o dată că orașul Craiova este locul unde lucrurile se mișcă. Cu peste 130 de magazine care vor găzdui cele mai noi colecții de modă și branduri de top care își fac debutul în România, aici, la Craiova, Promenada va deveni cu siguranță un punct de referință în lumea shopping-ului. Ceea ce este cu adevărat remarcabil este faptul că orașul Craiova se află acum în primele 5 orașe din țară în ceea ce privește suprafața spațiilor moderne de retail, cu o suprafață impresionantă de peste 160.000 mp, depășind la acest capitol orașul Brașov. Acest lucru demonstrează angajamentul nostru pentru dezvoltare în toate domeniile de activitate, precum și faptul că suntem un oraș dinamic care devine tot mai atractiv pentru investitori. Promenada va aduce nu doar o experiență de shopping de excepție în Craiova, dar va contribui și la dezvoltarea economică a comunității noastre, va genera noi locuri de muncă și va stimula economia locală. Iar acest lucru va consolida, cu siguranță, și statutul municipiului Craiova ca un pol de creștere și inovație. Vreau să transmit felicitări echipei care a lucrat din greu pentru a face acest proiect posibil, iar craiovenilor le doresc să se bucure de toate facilitățile create odată cu finalizarea acestei investiții.”
Lia-Olguța Vasilescu, Primarul Municipiului Craiova
Branduri noi aduse de Promenada la Craiova
Odată cu inaugurarea noului centru comercial, craiovenii vor beneficia și de primul hypermarket Carrefour din oraș.
“Sunt încântat de deschiderea de astăzi a celui de-al 45-lea hipermarket Carrefour, de la Craiova. Continuăm astfel să ne dezvoltăm ecosistemul de peste 410 magazine multi-format și servicii online, propunem un model omnichannel, unic pe piața din România, care oferă craiovenilor peste 35.000 de produse în magazinul fizic, precum și prin intermediul site-ului carrefour.ro, aplicației Carrefour și platformelor partenere Bringo și Glovo. Felicit echipa NEPI Rockcastle pentru lansarea centrului comercial Promenada și le mulțumesc pentru implicare și colaborare!”
Julien Munch, CEO, Carrefour România
Printre alte magazine pe care vizitatorii Promenada le vor putea găsi în exclusivitate aici se numără: Calvin Klein, Enzo Bertini, Modivo, Mohito, Nike, Obsentum, Peek& Cloppenburg, Tommy Hilfiger, Under Armour. Alte premiere sunt constituite de retaileri de tehnologie și software, precum iStyle, dar și de noile concepte de magazine din lanțul Inditex: Bershka, Pull&Bear, Stradivarius Zara și Zara Home.
“Inaugurarea Promenada aduce cele mai multe branduri în premieră care intră simultan pe piața din Craiova. În prezent, centrul comercial este închiriat în proporție de 99,9%, iar parcul de retail, în procent de 85%. Mixul de retaileri din interiorul proiectului este orientat spre a aduce magazinele cele mai dorite de publicul craiovean, în cele mai noi concepte. Ne concentrăm pe trei direcții principale: modă, petrecere a timpului liber și tehnologie. Suntem mândri de felul în care arată mall-ul, de retailerii care au decis să se alăture proiectului nostru, de zona de food court și de terasă. Succesul proiectului, potențialul și gradul ridicat de atractivitate ale Craiovei sunt dovedite de numeroșii retaileri internaționali de renume care au dorit să fie prezenți aici, unii dintre ei în premieră în România și chiar în Europa Centrală și de Est. Consider că acest centru comercial are toate premisele să devină unul dintre cei mai importanți factori care vor duce la transformarea economică a orașului și îmbunătățirea vieții craiovenilor.”
Marius Barbu, Group Asset Director, NEPI Rockcastle
Potrivit reprezentanților NEPI Rockcastle, Promenada generează, direct și indirect, peste 1.500 de noi locuri de muncă. De asemenea, centrul comercial dispune de cea mai mare terasă panoramică exterioară din Craiova care găzduiește restaurante și cafenele.
Zona comercială Promenada, care include centrul comercial și parcul de retail, pune la dispoziția clienților peste 2.800 de locuri de parcare, precum și restaurante de tip drive-through, printre care și KFC. Proiectul va dispune și de un cinematograf Cineplexx.
Promenada, parte din portofoliul NEPI Rockcastle, cel mai mare și modern centru comercial din municipiul Craiova, are o suprafață închiriabilă de circa 80.000 metri pătrați, din care noul centru comercial și retail park-ul ocupă aproximativ 63.700 mp, iar magazinul Dedeman, 16.000 metri pătrați.
Zona comercială găzduiește peste 130 de magazine, mixul de chiriași incluzând atât nume în premieră la nivel național, cum este Lefties, cât și numeroase branduri în exclusivitate pe piața din Craiova, precum: Burger Dom, Calvin Klein, Carrefour, Cupio, El Unico, Enzo Bertini, Fryday, Hermosa, Mamaquila, Modivo, Mohito, Nike, Obsentum, Osteria, Peek & Cloppenburg, Stay Fit Gym, Tommy Hilfiger, Under Armour, Vatra Romana. Alte premiere sunt constituite de retaileri de tehnologie și software (iStyle), dar și de noile concepte de magazine din lanțul Inditex: Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Zara și Zara Home.
Promenada pune la dispoziția clienților săi peste 2.800 de locuri de parcare și restaurante de tip drive-through, precum KFC, precum și cea mai mare terasă panoramică exterioară din Craiova, unde se găsesc restaurante și cafenele, pentru o experiență cât mai plăcută de petrecere a timpului liber.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz