Creativitate Lifestyle Stiri

Muzeul Pop-Up „Generația Millennials” revine în luna aprilie cu o nouă expoziție dedicată generației cu cheia la gât

1 apr. 2022 3 min

Muzeul Pop-Up „Generația Millennials” revine în luna aprilie cu o nouă expoziție dedicată generației cu cheia la gât

Reading Time: 3 minute

Muzeul Pop-Up „Generația Millennials” prezintă, în perioada 1-29 aprilie, la nivelul 1 al Mega Mall București, cele mai importante simboluri ale generației cu cheia la gât, cunoscută și drept Generația Millennials.

Acest concept expozițional aparține Asociației ESCU.

Trecând printr-o capsulă a ultimilor 30 de ani, de la avansul tehnologic, la simboluri precum Michael Jordan, jocurile copilăriei sau jocurile de tip Pac-Man, Tetris, Mario și Tamagotchi, la desenele de la Cartoon Network sau la felul în care școala sau viața socială erau percepute, expoziția propune o abordare retrospectivă asupra tuturor aspectelor care au format și definit această generație.

Muzeul temporar Generația Millennials aduce în atenția publicului generația Y, cunoscută sub denumirea populară de Millennials, sau “Peter Pan”, posibil cea mai analizată și disputată categorie demografică din prezent. Acesta este organizat sub forma unui ansamblu expozițional contemporan ce recreează scene din experiențele iconice, gusturile culturale, senzațiile, obiectele și amintirile care aparțin copiilor născuți în perioada 1980-1995.   

Generația Millennials poster expoziție

Zone tematice și obiecte reprezentative pentru Generația Millennials

Abordând experienţe pe care fiecare membru al generaţiei Millennials le-a trăit, combinând arta şi creativitatea, muzeul construiește un mediu interactiv, amuzant şi nostalgic pentru vizitatorii de toate vârstele. Camerele și elementele din muzeu reprezintă fundalul perfect pentru a deveni un spațiu instagramabil și distractiv pentru toată familia.

Zonele tematice ale expoziției sunt special amenajate astfel încât să le reamintească vizitatorilor de perioada Oracolelor sau de muzica iubită în acea perioadă, de la Backstreet Boys, Enrique Iglesias la Marilyn Manson, precum și de filmele și desenele animate iubite: Singur Acasă, Sailor Moon, Scarry Movies sau American Pie, dar și de cărțile, revistele cu abțibilduri, casetele și de toate celelalte obiecte ce definesc milenialii.

Camera „Pop Culture – ritmurile unei generații” prezintă o întreagă colecție de postere cu vedete apreciate în adolescență. De asemenea, „generația în blugi” se va bucura să descopere piesele vestimentare ale acelor ani. Incursiunile în camerele „Disco Bairam” sau „Jocurile Copilăriei” vor încerca să arate vizitatorilor ce se ascunde în spatele personalității și gusturilor unui millennial.

Expoziția cuprinde și obiecte-simbol pentru această generație, de la electronice, la jocuri, suveniruri-amintiri, moda anilor ‘90, cărți, precum și o retrospectivă ilustrată cu zeci de fotografii de presă, nepublicate până acum, care abordează tranziția socio-economică de la societatea din comunism la capitalism.

De asemenea, cei interesați se vor putea bucura de o micro-expoziție de benzi desenate ale unor ilustratori ce au făcut deliciul copilăriei din anii ’90.

Muzeul pop-up Generația Millennials este un proiect:

Inițiat și organizat de: Asociația Escu

În parteneriat și cu găzduirea: Mega Mall București

Prieteni: Benzi desenate și cărți cu ilustrații din colecția Szasz Andrei, fotografii din colecția Florian Ciobanu/Reclame Vechi Românești, jucării și jocuri din colecția Asociația Muzeul Jucăriilor, electronice din colecția Alexandru Stoian // Asociația Cultural-Educativă pentru Protejarea Patrimoniului Tehnic, Științific și Istoric Suntem România, selecție expoziție benzi desenate de Mihai Ionuț Grăjdeanu

Parteneri suport setup expozițional: Refugiu Urban și Redline Contract

Despre Asociația ESCU:

Asociaţia ESCU înseamnă Educaţie, Societate, Cultură, Umanitate. Este o organizaţie nonguvernamentală independentă, apolitică, nonprofit, având obiectivul principal de a îmbunătăţi nivelul cultural şi educaţional al publicului din ţară.

Principala sa direcție de activitate este dezvoltarea ofertei culturale din spatial public românesc prin proiecte inovatoare care au ca misiune susținerea practicilor culturale la nivel național și multidisciplinar.

Asociația operează la intersecția dintre creativitate, artă și antreprenoriat cultural, organizând evenimente, programe educaționale, cercetare experimentală și suport pentru producția proiectelor artistice, precum și programe de mentorat în diplomație și relații internaționale.

În perioada 2015 – 2022 și-a dezvoltat portofoliul, în afara festivalului World Experience/Festivalul Ambasadelor (având deja 5 ediții), cu proiecte care se axează pe domenii precum diplomația culturală și publică, relații internaționale, publicitate/branding și educație culturală pe diverse tematici.

Câteva exemple: Diplomatic Backstage Program, NATO Youth Academy, Made in RO: muzeu de publicitate și branduri românești, Cuvinte Ilustrate: povești românești pe bandă desenată, expozițiile România la Jocurile Olimpice și Povești de Iubire și Muzeul Generației Millennials, Expo Orășelul de Turtă Dulce și multe altele.

Photo 115381218 © Mirko Vitali | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: