Interviuri

Murat Büyükerk, Beko România: Era sustenabilității

Reading Time: 2 minute

Într-un interviu exclusiv pentru Biz, Murat Büyükerk, CEO al Beko România, ne dezvăluie cum va arăta viitorul companiei care produce în România sub brandurile comerciale Arctic, Beko și Grundig. Aflăm despre planurile ambițioase ale Beko de a transforma industria electrocasnicelor prin tehnologii verzi și despre rolul pe care îl joacă România în acest context.

Compania Arctic a devenit Beko România. Ce oportunități va aduce această transformare? 

Recent, compania Arctic și-a schimbat numele în Beko România, aliniindu-se noii identități corporative a companiei-mamă. Este un rebranding corporativ care se realizează la scară globală, prin valorificarea notorietății de care brandul Beko se bucură la nivel internațional. Această decizie reprezintă un pas strategic pentru noi, aducând oportunități semnificative de creștere și dezvoltare într-un mediu concurențial din ce în ce mai complex.

Compania, care va produce în continuare brandurile comerciale Arctic, Beko și Grundig, începe un nou capitol, pe care îl privim cu încredere și entuziasm, ca parte a Beko Europe. Vorbim de un jucător pe piața electrocasnicelor care în acest moment se conturează ca lider de piață la nivel european. Sunt mândru să mă aflu la conducerea companiei într-un moment atât de important pentru echipa noastră. Anii petrecuți aici m-au legat profund de aceste locuri, iar această transformare reprezintă un nou pas în angajamentul meu față de România.

Pentru că vorbeați de o piață tot mai complexă, cum intenționează Beko și, implicit, Beko România să-și mențină avantajul competitiv?

Prioritatea Beko este crearea de plus valoare pentru consumatorii europeni prin producție sustenabilă, inovație la nivel de produs, branduri atractive și excelență în servicii. Sustenabilitatea va juca un rol crucial atât la nivelul Beko Europe, cât și la nivelul Beko România. Vom continua pașii pe care i-am făcut deja în această direcție, inclusiv pe plan local.

Începând cu anul 2002, compania-mamă a investit aproape 400 de milioane de euro în România, canalizând resursele în dezvoltarea capacității de producție și în implementarea tehnologiilor și sistemelor moderne de management al producției. România își menține rolul strategic în cadrul Beko Europe, fiind o piață de producție importantă, prin cele două fabrici – cea de frigidere de la Găești și cea de mașini de spălat rufe de la Ulmi. Aceasta din urmă este singura unitate de producție Industry 4.0 a grupului care a primit din partea Forumului Economic Mondial (WEF) statutul de Sustainability Lighthouse, fiind una dintre puținele astfel de fabrici din Europa. România rămâne, deci, un punct de referință în materie de producție sustenabilă și inovație în cadrul Beko Europe, ceea ce va contribui semnificativ la menținerea avantajului competitiv. Investițiile semnificative realizate în România în dezvoltarea capacității de producție și în tehnologii de vârf reprezintă un pilon solid pentru continuarea succesului în noul context.

Care vor fi implicațiile acestui nou capitol pentru operațiunile și echipele din România?

Ne menținem angajamentul față de piața locală și față de consumatorii din România, cărora vom continua să le oferim electrocasnice de înaltă calitate, inovatoare și fiabile, inclusiv sub brandul comercial Arctic. Această schimbare nu va afecta activitatea curentă a companiei, ci va contribui la creșterea sa și la promovarea unei game diversificate de produse, atât la nivel local, cât și la nivel global. Beko va aduce laolaltă o echipă formată din 55.000 de colegi și sunt încrezător că talentul local se va face remarcat.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 383 (16 mai – 16 iunie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Team

Recent Posts

Proiectul românesc VR ce redă încrederea în umanitate, selectat la Geneva Digital Market 2024

Printre cele 15 proiecte inovatoare din întreaga lume selectate în acest an la Geneva Digital Market, în cadrul XR Coproduction…

o oră ago

DIGI s-a lansat și în Portugalia cu prețuri foarte mici. Se pregătește lansarea din Belgia

Din 4 noiembrie, DIGI inaugurează operațiunile comerciale în Portugalia cu o gamă extinsă de servicii dedicate utilizatorilor persoane fizice: internet…

o oră ago

KUBIS anunță consolidarea echipei prin numirea lui Andrei Nica, Executive Creative Director, și a Biancăi Naumovici, Client Service Director

Agenția independentă de publicitate KUBIS și-a întărit departamentele de creație, respectiv client service, prin numirea lui Andrei Nica în funcția…

2 ore ago

Irina Ricciardi, consultant de imagine: „Au început să rezoneze cu mesajul meu antreprenorii care conștientizează importanța imaginii lor personale pentru business-ul lor”

La scurt timp după ce a absolvit cursurile Institutului European de Design din Milano și ale unei academii de profil,…

3 ore ago

Efectul Black Friday: „Anul trecut, stocul pregătit pentru produsul-vedetă s-a epuizat în 5 minute”

După câteva luni de pregătiri, care debutează în luna august, Karla Balint, fondatoarea KA&MA Trading, și echipa ei erau pregătiți…

5 ore ago

Filmele de festival în cinematografe în cadrul Mastercard Festival Selection

Între 14 și 17 noiembrie, Mastercard întinde covorul roșu la cinema Victoria din Cluj-Napoca pentru a oferi cinefililor oportunitatea de…

17 ore ago