Trei din patru femei consideră că șefii apreciază mai mult munca angajaților de sex masculin.
Trei sferturi dintre femei spun că s-au găsit, cel puțin o dată de-a lungul carierei în situația în care munca depusă de către colegii se sex opus a fost mai apreciată de șefi, chiar dacă a fost la fel sau chiar mai slabă decât cea făcută de o femeie, după cum arată rezultatele unui studiu dat astăzi publicității de portalul de recrutare Best Jobs. Mai mult, una din două participante la sondaj consideră că o femeie trebuie să muncească mai mult decât un bărbat pe o poziție similară, pentru a fi apreciată de conducere.
Aproape trei din cinci participante la studiu, consideră că au avut dificultăți profesionale prin prisma faptului că sunt femei, precum ratarea jobului dorit (15,3% dintre răspunsuri), ori accesul mai dificul la un job decât pentru un candidat de sex opus (21,3%). De asemenea, două din cinci femei spun că accesul lor la o funcție mai bună sau la promovare în companie a fost mai dificil, în timp ce 18 procente consideră că șefii le-au impus standarde mai ridicate la performanță decât unui coleg bărbat aflat pe o poziție similară.
Abordarea diferită a angajatorului pornește încă de la etapa de recrutare. Astfel, trei din zece femei au fost întrebate la interviu dacă au copii sau au în plan ca în viitorul apropiat să facă copii, considerând că răspunsul lor va avea o influență asupra deciziei de recrutare. Cea mai comună întrebare a fost, pentru șase din zece femei, dacă sunt dispuse să lucreze peste program.
Pe de altă parte, decizia de a avea un copil afectează într-o mare măsură capacitatea unei angajate de a lucra în afara orelor de program. O treime dintre mamele care au răspuns la sondajul BestJobs au declarat că la locul de muncă sunt percepute ca fiind mai puțin dispuse să stea peste program, ori chiar mai puțin implicate și responsabile la locul de muncă (4,25% din cazuri). Totuși, 15% afirmă că sunt percepute ca fiind mai implicate și mai responsabile, iar circa 30% nu au simțit o schimbare de atitudine din partea colegilor/șefilor din aceste puncte de vedere.
Femeile care au devenit mame au resimțit însă alte efecte negative pe plan profesional de-a lungul carierei. Astfel, două din cinci respondente care au afirmat că au copii minori consideră că ascensiunea lor profesională a fost îngreunată. În primul rând, cea mai importantă consecință a fost resimțită asupra nivelului salarial, jumătate dintre ele (52%) declarând că au fost afectate la acest capitol. Astfel, 11,5% dintre angajatele care au copii cred că salariul actual ar fi fost cu până la 20% mai mare, în timp ce un sfert dintre ele consideră că ar fi putut câștiga cel puțin cu 20% mai mult. Celelalte nu au putut face o estimare. Există și cazuri în care femeile care s-au întors din concediul de creștere a copilului au fost retrogradate pe o poziție inferioară (16%), și-au pierdut slujba în primul an de la reîntoarcerea la muncă (6,9%) sau li s-a redus salariul (5,34%).
Un alt element care îngreunează activitatea profesională a doamnelor îl reprezintă treburile casnice, precum îngrijirea locuinței sau a copiilor, după serviciu. În proporție covârșitoare (63,3% dintre participantele la studiu), femeile precizează că ele realizează cea mai mare parte a acestor sarcini și doar un sfert dintre acestea au declarat că împart sarcinile în mod egal cu partenerul, în timp ce doar trei procente au afirmat că partenerul este cel care se ocupă cel mai mult de activitățile casnice. Din această cauză, 58% dintre respondente au precizat că sunt obosite, așadar trebuie să depună mai mult efort la job și mai puțin de o treime au afirmat că nu sunt afectate, fiindcă au timp suficient pentru odihnă. Totodată, trei din cinci femei susțin că firma pentru care lucrează nu le asigură un echilibru între job și viața personală.
Foto© Prazis | Dreamstime.com
Edenred, în colaborare cu Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA), lansează “Țara lui Mai Bine”, primul proiect…
Fondatorii ar trebui să se concentreze pe obținerea de venituri, mai degrabă decât pe creșterea cu orice preț și ar…
Agridrone România, un start-up specializat în distribuția și consilierea pentru achiziția dronelor agricole, anunță cu mândrie că a fost desemnat…
Consumatorii români caută din ce în ce mai mult o experiență de cumpărături online mai bogată, personalizată și inovatoare atunci…
Internetics, festival de tradiție organizat de The Institute încă din 2001, a devenit o scenă de referință pentru performanțele și…
Angela Galeța, director al Fundației Vodafone România a vorbit, pe scena Zilelor Biz, la conferința de sustenabilitate din data de…