BizRemote by certSIGN Companii Interviuri Stiri

Muler Onofrei, Element Industrial: Flexibilitatea aduce oportunități de business

27 apr. 2020 3 min

Muler Onofrei, Element Industrial: Flexibilitatea aduce oportunități de business

Reading Time: 3 minute

Cum logistica este un domeniu vital în actuala perioadă, Element Industrial, care dezvoltă parcuri logistice de clasă A, are de lucru din plin, dar cu mare atenție la normele sporite de siguranță, spune Muler Onofrei, CEO & cofondator al companiei.

 

Cum gestionează compania această situație fără precedent?

În general, în industria de real estate există o oarecare perioadă de adaptare a ofertei la cerere, adică oferta este relativ inflexibilă pe termen scurt. Din acest motiv, nu putem spune că planurile noastre strategice sunt modificate în mod semnificativ, ar trebui să avem o imagine mai bună pe termen mediu și bineînțeles că ne vom adapta la ceea ce reprezintă noul normal. Părerea noastră este că, în momentul în care ne vom reveni (desigur, nu știm foarte clar când va fi acest moment), revenirea va fi mai mult sau mai puțin… explozivă.

Accelerarea trendului de migrare a unor volume importante din retail în online va conduce la o cerere susținută de spații de depozitare de clasă A. Pe scurt, suntem optimiști în legătură cu perspectivele.

La modul concret, începând cu a doua jumătate a lunii martie, angajații lucrează de acasă, iar la birou vine zilnic, pe rând, câte o singură persoană pentru a rezolva sarcinile administrative. Restul sarcinilor le rezolvăm pentru moment exclusiv online și telefonic.

Pe șantier am luat toate măsurile de precauție și lucrăm pentru a livra ultima fază din proiectul logistic Eli Park 1, în timp ce avem alte proiecte în diverse procese de dezvoltare.

Care sunt direcțiile pe care le-ați implementat legate de actuala situație?

Observăm apariția unei nevoi de spații pe termen mai scurt, destinate unor stocuri neprevăzute (generate atât de producție, cât și de mutarea către online). În acest sens, suntem mai flexibili cu astfel de cereri.

Care credeți că vor fi cele mai importante schimbări în mediul de business?

Este greu de anticipat fără să știm cât va dura situația de urgență. Luând în calcul un vârf al epidemiei în perioada Paștelui, iar apoi un număr de cazuri în scădere și revenirea la birou spre final de mai, vom avea o scădere bruscă urmată de o revenire rapidă. Pe scurt, noi credem într-o revenire în V.

Care sunt proiectele companiei din prezent și care este statusul lor?

Deși suntem una din cele mai tinere companii din domeniu, fiind înființată în 2018, am livrat în 2019 primul proiect în apro­pierea Bucureștiului, în zona Chitila-Buf­tea: Eli Park 1, care va avea la final 50.000 mp. Prima fază, în suprafață de 20.000 mp, a fost închiriată în totalitate de Arctic, care și-a stabilit aici centrul național de distribuție. Faza a doua, în suprafață de 30.000 mp, este în curs de livrare în această perioadă, unul din chiriașii acestor depozite fiind Paste Băneasa. Proiec­tul logistic este deservit de câteva linii de transport în comun și este localizat la o distanță de 4 km de centura Bucureștiului, cu acces direct la un drum național cu patru benzi, DN 7. Principalele avantaje sunt accesul facil către nordul Bucureștiului și amplasarea într-o zonă cu excedent de forță de muncă (Chitila/Buf­tea). Eli Park 1 este dezvoltat în parteneriat de Element Industrial și grupul Dedeman în zona Chitila-Buftea, ce se prefigurează drept noul pol logistic de proximitate al Capitalei. Totodată, ne dorim să dezvoltăm o rețea națională de centre logistice, de dimensiuni medii, 50-60.000 mp per pro­iect, în orașe precum Bacău, Craiova, Târgoviște sau Timișoara. Aceste proiecte sunt acum în diverse stadii de dezvoltare.

Cum vedeți strategia de business pe următoarele 3-6 luni?

Fiind un jucător mai mic, avem avantajul flexibilității și ne bucurăm de o adaptabilitate mai bună la cererile din piață. Estimăm o creștere a solicitărilor de închiriere pe termen scurt. Totodată, continuăm să lucrăm la proiectare și avizare pentru proiectele noastre din celelalte orașe.

Criza COVID-19 aduce și oportunități, rămâne să fim pregătiți și flexibili pentru a demara în forță când lucrurile revin la normal. Oricare ar fi acest normal.

Ce lecții putem învăța de la această perioadă?

Una dintre lecțiile de business este aceea că învățăm în mod direct importanța unei culturi organizaționale flexibile și realiste. În general, companiile foarte mari au culturi organizaționale inflexibile și greu de adaptat unor situații specifice. Un mediu de lucru mai relaxat și cu legături reale între colegi – de ce nu, de prietenie – se dovedește foarte rezistent în momente ca acesta. Ne aflăm într-o situație care nu e doar neprevăzută, dar și de neprevăzut. Nimeni nu putea ști. Modul în care echipele se sprijină pe membrii lor pentru a duce la capăt ceea ce e de făcut seamănă acum mai mult cu relațiile care se stabilesc între membrii unei familii.

 

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 342 (15 aprilie – 15 mai 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: