Motorul fascinatiei unei legende
Reading Time: 4 minute<p> <strong>Pentru Ion Bazac, Ferrari este un adevarat model de reusita si succes. Presedintele Forza Rossa, reprezentantul official al Ferrari in Romania, spune ca, atunci cand vezi un Ferrari si ti-l doresti cu adevarat, poti capata o energie interioara si o motivatie care sunt esentiale in reusita in afaceri si in viata</strong>.</p> <p> </p> <p> <strong>Ferrari este desemnat pentru al doilea an consecutiv brandul cel mai fascinant in Romania. Cum priviti acest lucru?</strong></p> <p> Il privesc in primul rand ca pe o recompensa a investitiilor importate pe care le-am facut, atat in plan financiar,cat mai ales uman pentru brandul Ferrari. Am reusit ca in patru ani sa cream un brand, Forza Rossa, cunoscut si recunoscut atat in Romania, cat si in Europa. Mi-am dorit mult sa aduc Ferrari in Romania pentru a crea o noua dinamica, o motivatie pentru persoanele ambitioase, care vor vedea in Ferrari un adevarat model de reusita si succes. Atunci cand vezi un Ferrari si ti-l doresti cu adevarat, poti capata o energie interioara si o motivatie care sunt esentiale in reusita in afaceri si in viata. Enzo Ferrari a avut un vis: acela de a produce cele mai frumoase, dar si cele mai performante automobile din lume. Pentru a ajunge acolo, a muncit foarte mult, a traversat si momente dificile, dar a crezut tot timpul in visul si in reusita lui. Iata rezultatul. In business dar si in viata cred ca este la fel.</p> <p> </p> <p> <strong>Ce reprezinta pentru dumneavoastra personal brandul Ferrari?</strong></p> <p> Pentru mine Ferrari reprezinta o sursa continua de inspiratie. Aducerea marcii Ferrari in Romania a fost cel mai mare challenge profesional pe care l-am avut pana acum si de care sunt foarte mandru. Dar a conduce o reprezentanta Ferrari este si o imensa responsabilitate, pentru ca orice detaliu conteaza, iar clientii la acest nivel sunt foarte exigenti.</p> <p> </p> <p> <strong>Cum se gestioneaza relatia cu clientii pentru o marca precum Ferrari?</strong></p> <p> Este, poate, punctul cel mai important pentru noi. Vorbim aici de fiecare detaliu care conteaza, de la modul in care un client este intampinat in showroom pana la felul in care se intervine asupra masinii lui in atelier. Vorbim, in ambele cazuri, de profesionalism si de empatie. Aici ma ajuta mult si faptul ca, inainte de a deschide reprezentanta Ferrari in Romania, am fost eu insumi client de Ferrari. Si, asa cum doresc eu sa fiu primit si servit, la fel doresc sa fie tratati toti clientii nostri.</p> <p> </p> <p> <strong>Cum apreciati dumneavoastra valoarea acestor masini?</strong></p> <p> Cand vorbim de Ferrari, vorbim in primul rand de o puternica valoare simbolica. Orice model poarta in el amprenta unica a celor mai faimosi designeri sau ingineri ai industriei auto. Ferrari este marca ce a introdus in industria auto multe inovatii adoptate direct din Formula 1. Avand in vedere numarul limitat de automobile pe care le produce anual, cumulat cu inovatiile si atentia cu care este lucrata fiecare componenta a masinii, dar si confortul si unicitatea materialelor din interior, un Ferrari este in prezent si o excelenta investitie. Cu atat mai mult in perioada de criza, cand valorile pe bursa oscileaza foarte mult de la o zi la alta, un Ferrari isi pastreaza valoarea in timp si se devalorizeaza mult mai putin decat alte marci. Sa nu mai vorbim de seriile limitate, a caror valoare se poate dubla cu usurinta numai in cativa ani. Ferrari are aceasta capacitate unica de a produce in acelasi timp un obiect de colectie, un bolid de curse sau un obiect de lifestyle, ideal pentru a-l folosi zi de zi. Iar valoarea este data si de acest aspect. In ceea ce priveste costul propriu-zis al unui model Ferrari, atunci cand vedem investitiile imense pe care compania le face anual in dezvoltarea produselor, in Formula 1 (cu impact direct pe masinile de strada), in resursele umane (prin training-uri avansate), in instalatiile si tehnologia de ultima generatie, costul unei masini se justifica pe deplin.</p> <p> </p> <p> <strong>Care sunt factorii cheie ai succesului companiei dumneavoastra pe piata din Romania?</strong></p> <p> In primul rand este vorba de personalul nostru de vanzari si marketing sau de tehnicienii din departamentul after sales. Pe langa pasiune, acestia detin un know-how unic si sunt capabili sa intervina rapid pentru solutionarea oricarei probleme in cel mai scurt timp. De asemenea, clientii apreciaza mult evenimentele exclusiviste pe care le organizam pentru ei pe parcursul anului. Este vorba de raliuri turistice, de intalniri intre cluburile auto sau de pilotaj pe cele mai faimoase circuite din Europa. Nu in ultimul rand, Ferrari Store si Forza Rossa Caffe reprezinta o completare a acestui univers Ferrari in Romania, ce permite clientilor sa-si traiasca pasiunea pe deplin atat in masina, cat si in afara acesteia.</p> <p> </p> <p> <strong>Aceasta experienta manageriala va inspira si in alte activitati profesionale?</strong></p> <p> Bineinteles. Forza Rossa se implica cu mult peste activitatea strict comerciala de vanzare a automobilelor sport si doreste sa promoveze in Romania o noua cultura a automobilului, cu consecinte directe in modul de viata al romanilor. Reprezentand o marca precum Ferrari, cunoastem foarte bine ce inseamna rigoarea, lucrul bine facut, cultul detaliului si al perfectiunii. Cei de la Ferrari nu sunt dispusi sa faca niciun compromis, iar acest lucru m-a inspirat tot timpul in activitatea mea profesionala si ma inspira in continuare. Am o satisfactie extraordinara sa lucrez in Romania la standardul Ferrari si nu sunt dispus nici eu sa fac compromisuri. In Romania, in ultimii ani cred ca aceasta viziune a lipsit destul de mult.</p> <p> </p> <p> <strong>Si, la final, care este modelul dumneavoastra preferat?</strong></p> <p> Este o intrebare dificila, caci fiecare Ferrari are personalitatea sa, poarta in sine o poveste si o legenda. Sa ne aducem aminte de faimosul model Dino, sau de Daytona, California sau Testarossa anilor ’60. Enzo Ferrari spunea ca cel mai frumos Ferrari produs vreodata este urmatorul. In prezent am ramas uimit de performantele si design-ul noului F12berlinetta. Este o masina extraordinara si este modelul pe care il prefer in prezent si in plus este si cel mai recent.</p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz