„Motivarea ramane energia vie a unei companii”- Jean Istasse, director general Sodexo
Reading Time: 3 minuteTichetele de masa au fost in Romania in decursul anilor in top 3 beneficii acordate angajatilor, iar in perioada de criza au fost chiar pe primul loc. Jean Istasse, directorul general al Sodexo Solutii pentru Motivare anticipeaza principalele directii in industria tichetelor valorice si in procesul de motivare a angajatilor pentru acest an, dar arata si industriile care au ales sa-si rasplateasca angajatii cu tichete de masa, cadou sau de vacanta in 2012. Raspunsurile lui, in interviul de mai jos:
Ce considerati ca va aduce nou 2013 in procesul de motivare a angajatilor? Se va schimba semnificativ ceva? Motivati.
Anul 2013 va continua sa fie un an provocator, marcat de efectele crizei, iar angajatorii au nevoie sa isi mentina angajatii motivati pentru a reusi sa depaseasca dificultatile economice si sa reuseasca sa stimuleze perfomanta acestora, atat de necesara perioadei de refacere si relansare economica. Chiar daca majoritatea angajatorilor sunt orientati spre rationalizarea cheltuielilor, motivarea angajatilor ramane si in 2013 un focus pentru majoritatea companiilor, iar tichetele reprezinta instrumente de motivare care si-au dovedit impactul pozitiv la nivel mondial de cateva decenii.
Care au fost industriile care au pus accent cel mai mult pe motivarea angajatilor in 2012. De ce in aceste industrii este mai intensa motivarea angajatilor prin acordarea de tichete?
Pentru tichetele de masa cele mai dinamice domenii de activitate au fost cele din domeniul industrial (chimica, metale, constructii, etc), comert & distributie si domeniul auto. Tichetul de masa, care reprezinta si unul dintre cele mai utilizate intrumente de motivare in Romania, este utilizat in aceste domenii datorita nevoii de a sustine angajatii in a avea o alimentatie sanatoasa avand in vedere specificul activitatii care implica efort fizic.
Domeniile de activitate care au ales sa utilizeze tichetele cadou in 2012, au fost domeniul industrial (chimice, metale), domeniul bunuri de consum si industria auto.
Tichetele de vacanta au fost utilizate ca instrument de motivare in domeniul Industrial (chimice, metale), comert & distributie si industria auto.
Top domenii de activitate care folosesc instrumentele de motivare prin tichete sunt aproape aceleasi pentru toate tipurile de tichete si acest lucru se datoreaza probabil datorita beneficiilor vizibile si a impactului asupra motivarii angajatilor companiilor care au ales sa utilizeze tichetele ca instrument de motivare. Se intampla des ca odata ce incep sa fie utilizate tichetele de masa de catre o companie si si aceasta percepe beneficiile acestui tip de instrument de motivare, sa aleaga sa utilizeze si alte categorii de tichete.
Care sunt avantajele motivarii angajatilor prin acordarea de tichete comparativ cu motivarea lor prin acordarea unor beneficii precum masina de serviciu, telefon mobil, traininguri etc.?
Motivarea ramane energia vie a unei companii si un generator major de performanta. Tichetele, in comparatie cu alte beneficii, au avantajul ca ofera flexibilitate si adaptabilitate pentru nevoia fiecareia dintre companii, reusind sa adreseze nevoi diferite si in acelasi timp sa ofere angajatilor libertatea de a alege, pastrand pentru angajatori o eficientizare a costurilor datorita facilitatilor fiscale de care se bucura aceste instrumente.
Spre exemplu, tichetul de masa, care este si beneficiul cu cea mai mare utilizare la nivel international, de peste 60 de ani, reprezinta un instrument utilizat de catre angajatorii din peste 40 de tari, dovedindu-si deja eficienta si beneficiile pentru companiile care il utilizeaza. Tichetul de masa adreseaza o nevoie de baza a unui angajat si anume aceea de a manca la pranz, pentru a-si pastra starea de sanatate si a reusi sa fie performant in munca pe care o depune. Tichetele de masa au fost in Romania in decursul anilor in top 3 beneficii acordate angajatilor, iar perioada de criza au fost chiar pe primul loc.
Tichetele de cadou reprezinta un alt instrument care le ofera acestora posibilitatea de a-si alege un cadou, dintr-o gama nelimitata de posibilitati, reteaua de afiliere a acestor tichetete fiind extrem de mare.
Cele de vacanta sunt si ele utile angajatorilor pentru a recompensa si incuraja performanta angajatilor, oferindu-le acestora o facilitate pentru concediu.
Compania Sodexo a fost infiintata de catre omul de afaceri francez Pierre Bellon, in anul 1966, cu credinta ca o buna calitate a vietii contribuie la progresul indivizilor si la performanta organizatiilor. In momentul de fata, Sodexo este lider mondial in Solutii pentru Calitatea Vietii de Zi cu Zi, fiind totodata al 20-lea angajator la nivel mondial.
Din 1998, Sodexo Solutii pentru Motivare Romania, care numara astazi 200 de angajati, pune la dispozitie Solutii cuprinzatoare pentru Motivare: Beneficii pentru Angajati; Programe de Stimulare si Recunoastere; Beneficii Publice.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz