Featured

Most Wanted Employers 2024: Top 10 companii pentru care visează să muncească românii

Reading Time: 3 minute

Salariul atractiv, beneficiile extrasalariale și posibilitățile de dezvoltare sunt principalele motive pentru care cei mai mulți angajați din România visează la o carieră în domeniul IT&C, topul  companiior pentru care își doresc să lucreze românii fiind dominat de Google (locul întâi) și Microsoft (poziția a doua), potrivit unui studiu realizat în exclusivitate pentru revista Biz de firma de cercetare MKOR Research & Consulting și prezentat astăzi în cadrul Apply Conference.

Top 10 Most Wanted Employers 2024

Marea majoritatea a românilor visează la o carieră în domeniul IT, topul companiilor pentru care vor să lucreze românii fiind condus de Google România, după cum arată un studiu realizat de MKOR Research & Consulting. Medalia de argint în clasamentul celor mai doriți angajatori a obținut-o Microsoft, iar cea de-a treia poziție este ocupată de Dedeman, prima companie românească din top, după cum mai arată datele firmei de cercetare. Unul dintre motivele pentru care angajații și-ar dori să înceapă o carieră în cadrul Dedeman este seriozitatea companiei și faptul că este o organizație românească.

Din rândul companiilor în care cei mai mulți români își doresc să se angajeze mai fac parte și Continental (locul 4), eMAG (5), Lidl România ( locul 6), Amazon (7), Bosch (8), Mercedes (9) și Apple (10).

Chiar dacă Apple nu este prezentă pe piața din România este una dintre companiile pentru care angajații români își doresc să lucreze fiind lider de piață și una dintre cele mai populare organizații din lume.

Studiul MKOR Research & Consulting a identificat, în afara Top 10, alte 40 de companii aflate în topul preferințelor angajaților din România, pe care le prezentăm mai jos în ordine alfabetică:

Tot potrivit studiului, realizat în exclusivitate pentru revista Biz, 33% dintre respondenți ar alege să lucreze pentru aceste companii datorită salariului și a beneficiilor, în timp ce 19 procente ar face această alegere pe baza mediului de lucru și a culturii organizaționale.

Most Wanted Employers pentru Generația Z

Topul companiilor pentru care visează să lucreze tinerii reprezentanți ai generației Z arată foarte diferit de topul general. Astfel, primele companii dorite de generația Z ca angajator sunt: Apple, Amazon, Altex, Continental, eMAG, Google, Lidl România, Microsoft, Porsche sau Tesla. 

Dintre cei care și-ar schimba locul de muncă în acest an, marea majoritate a respondenților ar opta pentru domenii precum IT și tehnologie, în timp ce peste zece procente ar alege să înceapă un job în energie și industrie și în retail. Printre cele mai puțin atrăgătoare opțiuni se numără media și publicitate (2% dintre cei care au răspuns la sondaj ar vrea o carieră în acest domeniu), HoReCa (2%), și real estate (1%).

„În cadrul acestui studiu, analizăm retrospectiv anul 2023 din perspectiva angajaților, prin prisma unor indicatori cheie: siguranță, aspecte financiare, oportunități de creștere, volum de muncă, flexibilitate și dinamica echipei”

Cori Cimpoca, fondator și CEO al MKOR Research & Consulting

De ce și-ar schimba românii locul de muncă?

Cercetarea Biz și MKOR Research & Consulting a arătat că 2 din 10 angajați români și-ar schimba locul de muncă. Motivul? Ei bine, marea lor majoritate (80%) își doresc un salariu mai mare, 37% vor mai multe beneficii extrasalariale, iar 33% caută un loc de muncă sigur. Tinerii din generația Z au însă alte priorități. Chiar dacă 77% urmăresc de asemenea un salariu mai mare, aproape 40 de procente își doresc un program flexibil și 27% oportunități de avansare. Angajații Gen Z nu sunt dispuși să negocieze flexibilitateqa regimului de muncă, 7 din 10 tineri preferând să lucreze remote. Mai mult, doi din zece tineri vor să aibă posibilitatea să lucreze de acasă cel puțin trei zile pe săptămână. O altă concluzie interesantă a cercetării Biz și MKOR este salariu mediu așteptat de reprezentanții generației Z la următorul loc de muncă: 1.042 euro.

Studiul complet a fost prezentat de Cori Cimpoca în cadrul Apply Conference, un eveniment organizat de revista Biz în data de 22 martie și poate fi consultat aici.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Emisiile asociate AI ar putea crește de peste 10 ori până în 2030

Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…

42 de minute ago

Guvernul a semnat acordul pentru achiziția a 32 de aeronave Lockheed Martin F-35

Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…

3 ore ago

Gala The Culture of Luxury, organizată de revista Haute Culture sub forma unui bal mascat ca în Micul Paris de odinioară

Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…

3 ore ago

Un an de cashback cu Salt Bank: Cum îți pot aduce prietenii până la 2.400 de lei

O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…

4 ore ago

În ce condiții se pot prelungi contractele de servicii de telefonie, internet sau televiziune

După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…

4 ore ago

Peste 1300 de ONG-uri cer partidelor politice să-și facă publică poziția față de facilitățile fiscale pentru sponsorizarea societății civile

Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…

4 ore ago