More Than a Hustle: Redescoperirea Bucureștiului prin creativitate
Reading Time: 5 minuteCum arată Bucureștiul prin ochii unor creatori care modelează personalitatea orașului cu fiecare idee expusă public, lăsându-și astfel amprenta în cultura urbană? Aceasta a fost întrebarea de la care a pornit More Than a Hustle, o serie de 5 episoade de tip documentar creată de Black Rhino Radio și glo™. Am aflat mai multe de la Sînziana Stoicescu, Senior Digital Manager la BAT România, și Codin Orășeanu, cofondator al Black Rhino Radio.
Cum s-a cristalizat ideea proiectului More Than A Hustle?
Sînziana: Intenția din spatele proiectului s-a desprins din platforma #RebelsWithaCause pe care am construit-o pentru glo™* și care înglobează toate activitățile noastre care susțin comunitățile creative. Prin parteneriatul cu Black Rhino Radio, pe care îl avem din 2021 de la înființarea lor, am avut inclus un proiect special de conținut, așa că brief-ul a fost simplu și a avut doar câteva elemente pe care le-am „impus”: să fie despre rebeli creativi, să fie un format mai lung, să aibă o estetică distinctă și curajoasă. Propunerea a venit din partea lui Codin, ne-a plăcut și am început să dezvoltăm episod cu episod.
Codin: Sunt un om născut, crescut și modelat de București. Bucureștiul este ancora mea într-o lume în perpetuă mișcare. Străzile înguste sau late, blocurile gri sau casele de epocă sunt mereu o sursă de inspirație și energie. Nu s-a aflat niciodată în planurile mele să plec din oraș, a fost mereu un hustle pe care l-am resimțit nu ca pe o greutate, ci ca pe o provocare. More Than A Hustle este încununarea acestor trăiri și gânduri. Proiectul este o odă adusă în primul rând Bucureștiului și în al doilea rând spațiului urban. La fel ca și Black Rhino Radio, More Than A Hustle este despre oameni și despre relația pe care o au cu orașul.
Care au fost provocările punerii ei în practică?
Codin: Singura provocare a fost cea de ordin estetic. Mi-am dorit foarte mult să fie un proiect care să iasă în evidență prin tipul de povestire adio-vizuală. Am vrut să fie cât mai departe de seria proiectelor de duzină în care filmezi pe cineva care răspunde unor întrebări fără conținut de tipul ”Ce îți place la București?”. M-a interesat să văd care sunt trăirile oamenilor, pasiunea lor pentru oraș, ce îi mână să rămână într-un spațiu urban. Pentru mine orașul este emoție în forma ei solidă. Atunci când mă plimb prin oraș simt ceva la fiecare pas. Nu merg dintr-un loc în altul, ci călătoresc, privesc și simt. Iar asta am încercat să scot și de la oamenii pe care i-am invitat. Toți oamenii care au fost în proiect sunt oameni care merg mult pe jos, care merg prin tot felul de locuri. Sunt exploratori urbani. Traducerea acestei misiuni în vizual a fost pusă cu desăvârșite în practică de Ionuț Marius (Goodstuff), care a regizat, filmat și montat majoritatea episoadelor. În completare, Policromic (Andrei Grosu și Artemisa Pascu) s-a ocupat de întreaga parte grafică a proiectului. Atât Ionuț cât și Artemisa și Andrei sunt oameni care au emisiuni la Black Rhino, astfel misiunea de a realiza proiectul a fost facilitată de valorile urbane comune pe care echipa le-a avut.
Cum se integrează acest proiect în strategia de comunicare glo?
Sînziana: Funcționăm pe un principiu al complementarității între comunicarea de produs și cea din zona de lifestyle sau inspirațională, deoarece credem foarte tare în ideea că un brand poate crește doar prin comunitatea și oamenii cu care împărtășește valori și aspirații. Am integrat susținerea comunităților creative din 2020 și am apăsat pedala de accelerație în 2021, când am și oficializat platforma Rebels With a Cause. EcoGraffiti a fost cel mai mare proiect din acel an, prin care am adus 7 murale de mari dimensiuni în București. De altfel, în toate activitățile din canalele D2C, construim ținând cont de această promisiune. Prin parteneriatele pe care le avem (Black Rhino Radio, revista Films in Frame), evenimentele pe care le-am avut în portofoliu (Art Safari, One Night Gallery), conținutul special (glo™ Creative Camp, EcoGraffiti, seriile de competiții de artă) sau pur și simplu în conținutul obișnuit.
Cum a fost primit conținutul de comunitățile voastre?
Sînziana: Recepția proiectului ne-a surprins atât în comunitate, cât și în afara ei. Din punctul meu de vedere, calitatea execuției este foarte ridicată și chiar ne-am ridicat singuri ștacheta destul de sus. Ne-am propus să facem un proiect cu o imagine distinctă și să facilităm niște experiențe aduse de brand care să inspire oamenii din comunitatea noastră și, de ce nu, și pe marketerii din industrie. În același timp, am vrut să și testăm acest model de producție printr-un partener creativ, care este și specialist în domeniu. Cred că am reușit să găsim o rețetă prin care am eliminat orice idiosincrazie posibilă, de la concept, invitați, până la producție și comunicarea lui.
Codin: Indiferent din ce comunitate fac parte cei care au văzut seria, sper că s-au regăsit în poveștile pe care le-am difuzat și au reușit să și imagineze pe ale lor. Ceea ce m-a interesat din acest proiect a fost să arăt un oraș care e plin de emoție și sentimente, iar acest lucru nu am cum să îl măsor. Mă bucură însă că am reușit să fac această serie și am avut un coechipier care a pus umărul la implementarea acestei viziuni.
Ce anume din perspectiva ta face ca această colaborare să fie una distinctă? Crezi că se creează un precedent din care avem ce să învățăm, ca oameni de marketing?
Codin: Pe mine mă interesează ce facem noi, să fie orientat către oameni, comunități și oraș. Cele mai multe entități vorbesc despre ”comunitatea noastră”. Pe mine și pe Black Rhino Radio ne interesează să susținem comunități decât să ”avem” ceva al nostru. Oamenii nu sunt ai cuiva. Ideea de ”posesie” când vine vorba de oraș sau oameni este departe de mentalitatea Black Rhino. Dacă oamenii simt că facem ceva relevant atunci vor răspunde când îi chemăm sau vor veni lângă noi. Colaborarea pe care am avut-o cu glo™ și invitații pe acest proiect emană o atare mentalitate. În timp sper ca oamenii, indiferent de job, să fie mai mult interesați de a oferi suport decât de a ”avea”. Black Rhino este o entitate care funcționează în simbioză cu broadcasterii. Noi vom exista atâta timp cât oamenii vor fi interesați să spună o poveste. Scopul meu și al radioului este de a oferi o platformă versatilă și inclusivă care să sprijine și să dezvolte comunități.
Ce surprize pregătiți pentru comunitatea glo™ în perioada următoare?
Sînziana: În viitorul foarte apropiat continuăm seria Out of Nowhere – expoziții cu artiști underground sau under the radar, găzduite tot de Black Rhino Radio. Păstrăm calendarul la fel de plin; toate anunțurile și proiectele noastre sunt prezentate pe pagina de Instagram (@glo_romania), unde îi invităm pe toți membrii comunității să devină parte din călătoria noastră.
* (18+) glo™ este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 379 (15 decembrie 2023 – 15 februarie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz