Interviuri Antreprenori Tech

Monica Zara, How to Web: Vrem să aibă acces la resurse toți cei care își doresc să construiască produse tech în România

31 iul. 2024 4 min

Monica Zara, How to Web: Vrem să aibă acces la resurse toți cei care își doresc să construiască produse tech în România

Reading Time: 4 minute

Am stat de vorbă cu Monica Zara, Head of Conference How to Web, despre tehnologie, inovație și startup-uri, mai ales că How to Web găzduiește și Spotlight, competiția dedicată celor mai ambițioși fondatori de startup-uri de tip early-stage.

În 2023, startup-urile românești au atras un volum total de investiții de 129,6 milioane de euro, potrivit raportului „Venture in Eastern Europe”, realizat de How To Web.

Care sunt obiectivele principale pentru ediția din acest an a conferinței How to Web?

Conferința How to Web creează locul de întâlnire din Europa de Est pentru toți cei care vor sa facă afaceri în regiune, să construiască produse tehnologice sau să crească echipe și afaceri aici.

Unul dintre obiectivele conferinței este ca fiecare participant să găsească cel puțin 10 persoane relevante pentru afacerea sau echipa sa, cu care să se întâlnească în timpul conferinței. Prin urmare, ne propunem să facilităm întâlniri de afaceri relevante între cei peste 3.000 de participanți prin intermediul aplicației de networking și a spațiului dedicat din cadrul evenimentului.

Un alt obiectiv este să integrăm în agenda conferinței prezentări și pentru programatori, lucru care în anii anteriori a fost secundar. Ne propunem astfel să acoperim nevoile de learning & developement pentru toate departamentele dintr-o firmă care dezvoltă produse tech sau oferă servicii pentru firmele de IT&C. Și aici vorbim de departamentele de product, engineering, marketing, sales, UX & UI, research.

De asemenea, urmărim să aducem pe scenă cele mai importante subiecte la nivel global. Spre exemplu, modul în care Inteligența Artificială influențează dezvoltarea de produse tech, strategiile de marketing, sau designul unei aplicații, dar și subiecte mai specifice despre cum crești vânzările, cum crești o echipă care livrează.

Cum facilitați conexiunile între startup-uri și investitori? Cum ar putea învăța fondatorii cum să aibă un pitch convingător?

Pentru fondatorii de startup-uri ne propunem să facilităm peste 5.000 de întâlniri cu investitori sau potențiali clienți. Pentru firmele de tehnologie, ne asigurăm să aducem cele mai utile servicii și potențiali clienți din industria lor. Pentru firmele care vor să fie mai vizibile în industria de tech, construim oportunități de comunicare. Pentru managerii de echipă ne asigurăm că echipele lor au toate facilitățile asigurate, astfel încât să se simtă ca într-un teambuilding în care învață, se întâlnesc cu alți colegi din industrie își fac schimb de idei. Nu în ultimul rând, se conectează unii cu ceilalți.

Care sunt criteriile principale după care sunt selectate startup-urile pentru competiția Spotlight?

Programul și competiția Spotlight este deschisă tuturor fondatorilor de startup-uri est-europene, de tip early-stage.

Criteriile care stau la baza selecției startup-urilor sunt similare investitorilor de tip venture-capital, pentru că vrem să ne asigurăm că prezentăm un lot de startup-uri cu potențial juriului nostru internațional.

Astfel, ne uităm la aspecte precum potențialul pieței și problema pe care startup-ul o rezolvă, claritatea modelului de business și potențialul de scalabilitate, calitatea și potențialul de adopție a produsului de tehnologie oferit și tracțiunea acestuia – ce progres a realizat până în prezent, care poate varia de la număr de utilizatori la venituri generate.

Care sunt provocările actuale pentru care ai vrea rezolvări prin tehnologie?

Primul gând este să mă uit la cele mai mari probleme la nivel mondial acum. Criza climatică, războiul de peste graniță sau supraîncărcarea forței de muncă în zone slab dezvoltate sunt primele dintre problemele ridicate.

Tehnologia ne oferă instrumente puternice care pot fi utilizate pentru a aborda probleme la scară largă și sper să vedem tot mai multe soluții și produse de tehnologice în acest sens.

Ne putem gândi la multe moduri prin care tehnologia ajută în combaterea provocărilor prezentului, iar multe dintre ele sunt deja dezvoltate, de la dezvoltarea surselor de energie regenerabilă la instrumente media care combat propaganda. Totodată, vorbim și de utilizarea artificienței artificiale pentru a automatiza multe procese care ne îngreunează viețile de zi cu zi.

Ce tip de inovații tehnologice sunt cele mai căutate de investitori prezenți la How to Web?

Tehnologiile de viitor sunt cele care sunt și în atenția investitorilor care participă la conferința How to Web. Inteligența artificială, software pentru companii, climate tech sau securitatea cibernetică sunt câteva din cele mai întâlnite subiecte în conversațiile cu ei.

Care sunt cele mai comune greșeli pe care le fac startup-urile în timpul pitch-urilor pentru investitori?

Majoritatea fondatorilor nu-și selectează cei mai relevanți investitori pentru compania pe care o construiesc și asta reprezintă una dintre cele mai comune și mai mari greșeli pe care le fac. Își construiesc un pitch general și nu se prezintă în fața investitorilor potriviți lor.

Ce impact a avut conferința How to Web asupra ecosistemului tech din România?

Conferința How to Web sărbătorește cea de-a 14-a ediție anul acesta și a fost prima conferință dedicată ecosistemului de startup-uri din România. A contribuit enorm la adoptarea unei mentalități antreprenoriale la noi în țară, prin acces la multe resurse globale, precum experți în domeniu, investitori, evenimente și este una din inițiativele care a pus România pe harta Europeană de tehnologie și startup-uri.

Ne dorim să generăm acest impact în continuare și acesta reprezintă unul dintre principalele motive pentru care acest eveniment se întâmplă – pentru ca toți cei care își doresc să construiască un business, un startup, un produs tech în România să aibă acces la toate resursele chiar aici.

Conferința care se desfășoară pe timpul a două zile este doar apogeul, dar conexiunile, descoperirile din domeniu, discuțiile pe care participanții le pornesc aici au un efect de lungă durată și scopul lor este de a pune o cărămidă solidă la baza întreprinderilor locale.

Absolventă a Universității Politehnica din București, Monica Zara s-a alăturat echipei How to Web în 2019, unde a ocupat diferite poziții până la cea de Head of Conference pe care o deține din 2022. How to Web este un eveniment la intersecția dintre business și tehnologie, care reunește anual experți globali, investitori și fondatori pentru a descoperi împreună și a discuta despre soluții inovatoare la provocările actuale din industrie și cele de care se lovesc în munca lor. Ediția 2024 How to Web se desfășoară între 2 și 3 octombrie, în București, la Face Convention Center.

Array

Articole pe aceeași temă: