Creșterea prețurilor și teama de inflație au determinat o bună parte din consumatorii români să își schimbe obiceiurile de consum.
Monica Eftimie,Chief Marketing Officer, Sphera Franchise Group (KFC, Pizza Hut, Taco Bell) ne-a explicat cum a adaptat KFC România strategia de marketing la aceste schimbări și cum s-a adaptat cu rapiditate la realitatea din perioada de pandemie
În mare parte, gradul de performanță a unui business constă în adaptabilitatea rapidă la context și la ocaziile de consum generate – nu doar din punct de vedere al produsului, ci raportat la stilul de viață al consumatorilor: care sunt obiceiurile lor zilnice, ce fel de conținut media urmăresc, valorile la care se raportează, ce temeri și ce așteptări au. Astfel, în prezent, strategia noastră de marketing se bazează pe 3 piloni:
Dacă avem în vedere faptul că numărul de tranzacții în restaurantele noastre a crescut în 2022 comparativ cu anul anterior, tendința a fost contrară – am avut mai mulți clienți care au cumpărat mai des de la noi. Iar această reușită este rezultatul strategiei despre care vorbeam anterior – experiență de consum ușoară la fiecare pas, începând de la comunicare la achiziție; good value for money, ceea ce atrage din clienții care renunță la opțiuni mai scumpe sau cele care fac rabat de la calitate; investiții în tehnologie și digitalizare, inclusiv pentru eficientizare.
Am fost întotdeauna între pionierii industriei noastre, astfel că, atunci când a izbucnit pandemia, noi deja începusem procesul de digitalizare. Tot ce a trebuit să facem a fost să îl accelerăm. Desigur, nu a fost ușor, dar am reușit să trecem mult mai rapid la preluarea comenzilor online și livrarea la domiciliu, ceea ce a contribuit semnificativ la menținerea contactului direct cu consumatorii. De asemenea, am colaborat cu platformele de comenzi online, un canal important prin care ne-am asigurat că produsele noastre ajung la consumatori în pofida restricțiilor.
KFC este un brand iubit de un public foarte divers, pe care nu îl mai regăsim doar în fața televizoarelor sau offline, ci pe platforme de toate tipurile, de la clasicul Facebook, până la TikTok și Reddit. Ne dorim să ajungem la toate categoriile de clienți KFC, iar Gen Z și chiar Millennials petrec mult timp în social media. De asemenea, țintim comunități nișate, precum cea de gaming, care este imposibil de atins prin canalele tradiționale. Dar KFC este un brand pentru care comunicarea 360 rămâne un must.
Ideea nu a fost, neapărat, de a aduna o comunitate, însă ne-am propus, într-adevăr, nu doar să atragem clienți, ci și să îi loializăm. Cred că am reușit să facem acest lucru în mod organic, prin personalitatea și vocea brandului. KFC este despre autenticitate – produsele noastre sunt din pui #pebune, suntem o echipă de oameni reali și căutăm colegi la fel (nu perfecți), oferim experiențe unice. Am atras oameni #pebune, la fel ca brandul. Și am creat o comunitate vorbind cu ei – KFC este un brand conversațional, iar oamenii simt acest lucru, fie că ne vizitează în restaurante, văd reclamele noastre la TV sau interacționează cu noi pe canalele de social media.
Vom continua să ne concentrăm pe creșterea vânzărilor pentru toate brandurile Sphera, dar și pe consolidarea lor având în focus punctele forte, în contextul unei piețe din ce în ce mai competitive. Rezultatele strategiilor de marketing se reflectă atât în rezultatele financiare ale Grupului, cât și în recunoașterea, la nivel regional, a creativității și eficacității noastre. De aceea, vom continua să fim orientați către performanță, la nivel de Grup, și creativitate pentru a rămâne distinctivi și relevanți în rândul clienților noștri.
PPC a avut o performanță solidă și în trimestrul al treilea, continuând tendința pozitivă din cele două trimestre anterioare. În…
Euforia Retreat & Spa a înregistrat în lunile de vară un grad de ocupare în medie de 80%, față de…
După o investiție de 2,5 milioane de euro, Ecletico Villa, un boutique hotel de patru stele, se lansează în centrul…
Edenred, în colaborare cu Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA), lansează “Țara lui Mai Bine”, primul proiect…
Fondatorii ar trebui să se concentreze pe obținerea de venituri, mai degrabă decât pe creșterea cu orice preț și ar…
Agridrone România, un start-up specializat în distribuția și consilierea pentru achiziția dronelor agricole, anunță cu mândrie că a fost desemnat…