Moldy Whopper aduce primul Black Pencil în România
Reading Time: 2 minuteCampania Burger King care are în prim plan faimosul Whopper acoperit de mucegai. “Moldy Whopper” a câștigat D&AD Black Pencil la ediția din acest an a D&AD Awards. Acesta este primul astfel de premiu adus în România. La acesta se adaugă și un Black Pencil (în PR) și patru Yellow Pencils la categoriile Art Direction, PR, Press & Outdoor; alte patru Graphite Pencils au fost câștigate la Integrated, Art Direction, Media, și Film Advertising, precum și un Wood Pencil pentru Art Direction.
Campania este rezultatul muncii a trei agenții: Ingo (Stockholm), David (Miami) și Publicis (birourile din București și Madrid).
Campania câștigătoare explică inițiativa Burger King de a folosi ingrediente proaspete, lucru dovedit într-un experiment în care un burger Whopper este analizat pe parcursul a 35 de zile în timp ce mucegăiește – o practică mai puțin frecventă în industrie. De la chiflă la ceapa proaspăt feliată, roșii, salată verde și 100% carne de vită, imaginile prezintă mucegaiul care crește pe fiecare parte a burger-ului iconic. Campania revoluționară face referire la numărul de zile care trec de la prepararea sandwich-ului și un copy inedit: ”Frumusețe fără conservanți artificiali”.
”Sunt extrem de fericit și onorat de această realizare rară: Black Pencil D&AD este într-adevăr un fel de unicorn în lumea creativă, atât de rar și aproape imposibil de atins – întocmai cum afirma și președintele D&AD, Kate Stanners. Și mai rar este acest proiect, deoarece este cu adevărat unic: o colaborare incredibilă între Publicis România și Publicis Spania cu Eduardo Marques, Ingo Stockholm și David Miami, sub conducerea inspirată și îndrăzneață a lui Fernando Machado, Burger King Global CMO, adevăratul geniu al acestui incredibil set-up și proiect. O echipă fenomenală, care merită să fie felicitată încă o dată. Ideea îndrăzneață, subiectul puternic și atenția enormă pe care a primit-o campania odată ce a fost lansată, au creat una dintre cele mai puternice campanii de comunicare globală a Burger King din ultimul deceniu și, probabil, o referință memorabilă în istoria companiei. Sunt mândru că atât Publicis România, Publicis Spania și Publicis Groupe NCE, dar și eu, suntem o parte din acest succes. Acest lucru certifică, încă o dată, experiența Publicis Groupe și poziția noastră de lider în creativitate pe harta lumii. Este o reconștientizare a faptului că nimic nu este imposibil, că orice poate fi realizat prin multă muncă, pasiune, dedicare, cu scopul clar de a ținti tot mai sus, indiferent de unde te afli pe glob.” – Jorg Riommi, Chief Creative Officer Central Eastern Europe & Romania.
În cadrul D&AD 2020 au fost oferite patru Black Pencils și 68 Yellow Pencils. În total, în cele cinci luni de jurizare, în competiția la care participă 75 de țări s-au înscris în total 20.000 de lucrări pentru 34 de categorii.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz