Modelul electric Dacia Spring se dezvăluie în toată splendoarea. Când va putea fi cumpărat
Reading Time: 5 minuteConceptul electric prezentat de Dacia în luna martie a acestui an s-a transformat într-un automobil de serie care va fi, potrivit Renault, „cel mai ieftin automobil electric de pe piață”.
Primele imagini oficiale ne arată un model de oraș cu aspect de crossover, cu garda la sol înălțată (150 mm), protecții la nivelul pasajelor roților și bare de pavilion care îi conferă un aspect de mini off-roader, mai puțin obișnuit pentru un automobil electric. Imaginea nu este cu mult diferită de cea a conceptului prezentat în primăvară.
Deși capota motorului este bombată, iar flancurile sunt proeminente, Dacia Spring aparține segmentului mini, având doar 3,73 m lungime, 1,62 metri lățime (fără retrovizoare) și 1,51 m înălțime.
În față se remarcă și bara de protecție mare, care învelește în forma sa asemănătoare unui papion farurile de ceață și luminile de poziție, precum și blocurile optice înguste cu LED, a căror linie orizontală este prelungită de ornamentele din partea superioară a calandrului. La modelul Dacia Spring, calandrul nu este perforat, este subliniat de elemente 3D și include trapa de acces pentru cablul de încărcare, a cărei deschidere se realizează din interiorul mașinii.
„Marca Dacia a fost întotdeauna preocupată să răspundă nevoilor reale ale clienților. Suntem cunoscuți în industria auto pentru revoluțiile pe care le-am creat, începând cu Logan și continuând cu Duster, primul SUV accesibil publicului larg. Astăzi asistăm la cea de-a treia revoluție a mărcii noastre iar numele său este Dacia Spring. Noul model va aborda trei piețe diferite: cea a mașinilor personale, cea a serviciilor de car sharing, care cuprinde numeroși operatori în toată Europa și în fine cea a transportului utilitar pe distanțe scurte, cu versiunea Cargo. Dacia Spring se va remarca fără îndoială ca soluția de mobilitate electrică accesibilă tuturor„, spune Denis Le Vot, membru al Comitetului Executiv al Groupe Renault.
Versiunea de lansare a lui Spring se remarcă prin câteva detalii exterioare vopsite în portocaliu: carcasa oglinzilor retrovizoare, ornamentele situate în partea din spate a barelor de pavilion, conturul bandourilor de protecție laterale și ornamentele din partea superioară a calandrului sunt de culoare portocalie.
Capacele de roți au un aspect similar jantelor de aliaj, datorită tehnologiei Flexwheel, prin care jantele din oțel sunt perforate pentru a permite instalarea unor capace cu aspect elegant.
Motorizare și baterie
Dacia Spring vine cu o autonomie de 225 km în regim mixt (conform ciclului WLTP) și 295 km în oraș (conform ciclului WLTP City), oferită de o baterie de 26,8 kWh, cuplată la un motor electric de 33 kW (echivalent 44 CP), cu un cuplu de 125 Nm disponibil imediat. Autonomia poate fi extinsă cu aproape 10% prin acționarea butonului ECO de pe planșa de bord, care limitează puterea la 23 kW (în loc de 33 kW) și viteza maximă, la 100 km/h.
Oficialii Renault spun că Spring are un cost de utilizare inferior celui al unui model echivalent cu motor termic întrucât atât costul energiei cât și cel de întreținere sunt mai mici. Dacia oferă pentru modelul electric o garanție de 3 ani/100.000 km iar bateria sa este garantată 8 ani/120.000 km.
Spring oferă multiple posibilități de încărcare: la o priză standard de 220V, cu ajutorul unui cablu furnizat în serie, la un Wallbox (cu un cablu oferit opțional) sau la o bornă DC (opțional).
Durata de încărcare a bateriei Litiu-ion este de mai puțin de o oră pentru o încărcare 80% la o bornă DC 30 kW, mai puțin de 5 ore pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 7,4 kW, mai puțin de 8h30 pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 3,7 k, respectiv mai puțin de 14 ore pentru o încărcare 100% la o priză standard de 2,3 kW.
Aplicația gratuită de smartphone MY Dacia va permite afișarea în timp real a nivelului bateriei, a autonomiei restante în kilometri, activarea de la distanță a sistemului de climatizare pentru încălzirea sau răcorirea habitaclului și localizarea mașinii în timp real. Când Spring este conectat la priză, aplicația permite afișarea informațiilor cu privire la nivelul de încărcare și activarea sau oprirea, la nevoie, a acesteia.
Interior
În pofida dimensiunilor sale exterioare reduse, Spring este suficient de încăpător pentru patru adulți. Pe locurile din spate, care beneficiază de un spațiu generos deasupra capului și de o distanță de la genunchi la spătarul scaunelor din față de 100 mm, își pot găsi loc fără probleme chiar și persoane cu talie peste medie.
Ocupanții locurilor din față au la dispoziție spații de depozitare la nivelul torpedoului, fețelor de portieră și la baza consolei centrale, care totalizează 23,1 litri. Pasagerii din spate beneficiază de buzunare amplasate în spătarele scaunelor din față.
Între cadranele de bord este amplasat un ecran cu afișaj digital de 3,5” iar sistemul de recunoaștere vocală Google sau Apple poate fi activat la o simplă apăsare pe un buton de comandă amplasat pe volan.
Opțional este disponibil echipamentul multimedia Media Nav, cu touch screen de 7 inci, sistem de navigație, radio DAB, conexiune Bluetooth, o priză USB și este compatibil Apple Carplay și Android Auto. Funcția de recunoaștere vocală (via smartphone) poate fi activată cu ajutorul unei comenzi amplasate pe volan.
Locul manetei schimbătorului de viteze este luat de un selector rotativ cromat, ușor de utilizat, cu 3 poziții: D (drive/mers înainte), N (neutral/punct mort) și R (return/marșarier).
Portbagajul are capacitatea de 300 de litri, fără a lua în calcul spațiul de sub portbagaj destinat roții de rezervă disponibile în opțiune, iar bancheta spate este rabatabilă, oferind astfel la nevoie o capacitate de încărcare de circa 600 litri.
Modelul dispune, în serie sau opțional, de echipamente precum direcția cu asistență variabilă 100% electrică, închiderea centralizată de la distanță, geamuri electrice, sistem de aer condiționat manual, sistem multimedia, reglaj electric al oglinzilor retrovizoare.
Preț și disponibilitate
Comenzile pentru noul model Dacia Spring vor fi preluate începând din primăvara anului 2021. Oferta comercială va cuprinde două nivele de echipare pentru varianta destinată publicului larg iar costul bateriei va fi inclus în prețul de achiziție. Compania nu a anunțat încă prețul dar, așa cum am spus deja, va fi cel mai ieftin model electric de pe piață.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz